Gå til innhold

Har behandleren noensinne frarådet å skrive her?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bipolar58
Skrevet

Hvilken behandler? Hvem skal ikke skrive her?

NHD er en psykiater,og vi pasienter kalles gjerne dolere.

Gjest Eller nøytral, positiv?
Skrevet

Hvilken behandler? Hvem skal ikke skrive her?

NHD er en psykiater,og vi pasienter kalles gjerne dolere.

Jeg lurte på om noen her inne har en behandler som har ytret ønske om at de slutter å skrive her inne. Jeg snakker ikke om NHD.

Gjest ikke frarådet, men sure
Skrevet

Ikke frarådet, men vært sure fordi jeg har fått andre svar enn det de gir. At deres skal være best liksom..at jeg må stole på de som kjenner meg. Jeg liker flere muligheter eller hva jeg skal kalle det

(de såkalte som kjenner meg, som har hatt med medisinering å gjøre, har vært noen jeg kun har møtt få ganger..bare fått historia fra behandler - jeg har kun gått til psyk sykepleier-behandler...)

Men så likte de heller ikke at jeg leste noe særlig om psykiatri heller da...

Skrevet

Ikke frarådet, men vært sure fordi jeg har fått andre svar enn det de gir. At deres skal være best liksom..at jeg må stole på de som kjenner meg. Jeg liker flere muligheter eller hva jeg skal kalle det

(de såkalte som kjenner meg, som har hatt med medisinering å gjøre, har vært noen jeg kun har møtt få ganger..bare fått historia fra behandler - jeg har kun gått til psyk sykepleier-behandler...)

Oppsiktsvekkende! Nesten sjokkerende...

Skrevet

''Men så likte de heller ikke at jeg leste noe særlig om psykiatri heller da...''

Kunnskap er makt, vet du. ;-)

Gjest fikk jeg høre
Skrevet

Når jeg var innlagt en gang fikk jeg gode råd her som jeg ville følge, viste det til sykehuset. De bare refererte til det som stod med liten skrift, at det ikke skal erstatte behandlig i RL eller noe sånt. Da ble jeg irritert, for de hadde ingen kunnskap om noe som helst selv

Måtte ikke høre på noen andre enn dem, de antydet også at det var ikke sikkert nhd var psykiater. Bare utga seg for det, da lo jeg og sa han har eget sykehus. Det var ikke sikkert sa de, da lo jeg enda mer og bare sa de fikk tro hva de ville. .

Kan med hånden på hjertet si at jeg kunne mer om psykiatri enn dem, det de kunne var å strikke og prate om bygde rykter :-) For ikke å glemme hekle, som de på død og liv de skulle lære meg. Ja, for det blir man jo frisk av.

Gjest Eller nøytral, positiv
Skrevet

Når jeg var innlagt en gang fikk jeg gode råd her som jeg ville følge, viste det til sykehuset. De bare refererte til det som stod med liten skrift, at det ikke skal erstatte behandlig i RL eller noe sånt. Da ble jeg irritert, for de hadde ingen kunnskap om noe som helst selv

Måtte ikke høre på noen andre enn dem, de antydet også at det var ikke sikkert nhd var psykiater. Bare utga seg for det, da lo jeg og sa han har eget sykehus. Det var ikke sikkert sa de, da lo jeg enda mer og bare sa de fikk tro hva de ville. .

Kan med hånden på hjertet si at jeg kunne mer om psykiatri enn dem, det de kunne var å strikke og prate om bygde rykter :-) For ikke å glemme hekle, som de på død og liv de skulle lære meg. Ja, for det blir man jo frisk av.

nhd har da ikke sitt eget sykehus heller. Han jobber på et....

Gjest fikk jeg høre
Skrevet

nhd har da ikke sitt eget sykehus heller. Han jobber på et....

Ja, så at det ble helt feil. Var det jeg sa at han jobbet på et sykehus, ikke eide et :)

Gjest Eller nøytral, positiv
Skrevet

Kanskje ikke så rart. Det må være slitsomt å prøve å behandle noen som insisterer på å bare delvis forplikte seg til behandlingen.

Skrevet

Dersom de var behandlere og du pasient og holdningen din er at du ''med hånden på hjertet (kan) si at jeg kunne mer om psykiatri enn dem, det de kunne var å strikke og prate om bygde rykter :-)'' er det ikke så rart at de reagerer syns jeg :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Var det på et DPS?

Gjest fikk jeg høre
Skrevet

Dersom de var behandlere og du pasient og holdningen din er at du ''med hånden på hjertet (kan) si at jeg kunne mer om psykiatri enn dem, det de kunne var å strikke og prate om bygde rykter :-)'' er det ikke så rart at de reagerer syns jeg :)

At de reagerte, på hva mener du?

Reagerte vi som var pasienter der og..på personale. For det jeg skriver er sannheten. Ikke en holdning, en sannhet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

At de reagerte, på hva mener du?

Reagerte vi som var pasienter der og..på personale. For det jeg skriver er sannheten. Ikke en holdning, en sannhet.

Jeg tror deg.

Det er en hån fra politikerne mot pasientene at i psykiatrien skal det være så bra og nok med nærhet, men uten kompetanse.

Når tror dere vi får høre det samme i somatikken?

Heldigvis har jeg hørt at selv i de innerste og øverste kretser har en nå fått øynene opp for svakhetene med DPS- tenkningen.

Gjest fikk jeg høre
Skrevet

Jeg tror deg.

Det er en hån fra politikerne mot pasientene at i psykiatrien skal det være så bra og nok med nærhet, men uten kompetanse.

Når tror dere vi får høre det samme i somatikken?

Heldigvis har jeg hørt at selv i de innerste og øverste kretser har en nå fått øynene opp for svakhetene med DPS- tenkningen.

''Jeg tror deg.''

Tusen takk :)

.

''Når tror dere vi får høre det samme i somatikken?''

Har jeg og lurt på...

Skrevet

Kanskje ikke så rart. Det må være slitsomt å prøve å behandle noen som insisterer på å bare delvis forplikte seg til behandlingen.

''Kanskje ikke så rart. Det må være slitsomt å prøve å behandle noen som insisterer på å bare delvis forplikte seg til behandlingen.''

Og hvem har sagt jeg insisterer??????

Det må da være lov til å stille spørsmålstegn på enkelte ting.

Jeg har ALDRI motsatt meg noe behandling, har godtatt og godtatt - i snart 7 år.

Jeg burde visst at det å si noe her sparker en tilbake..jeg er ikke så flink til å ordlegge meg og det er det som slår tilbake..

Jeg kom for eksempel med forslag til en medisin. Det var en medisin jeg hadde prøvd før med god effekt..og enkelte andre ting som kanskje kunne gjøres - feks det å prøve Wellbutrin..

Hvis det skal være så galt å komme med forslag på ting som de ikke har tenkt på selv, så ..

Jeg ønsker å være med på den behandlinga som skjer.. At det ikke stemmer overens med hva du gjør i behandlinga så..

Jeg sa ikke at jeg ikke fulgte det de sa, men at jeg likte ha noen muligheter.. Jeg kunne ikke stole blindt på det de sa..

Det positive er at de roste meg(da jeg slutta der) for å sette meg inn i meg og min psykdom. Det var visst ikke alle som gjorde det - du er sikkert en av dem

Skrevet

''Kanskje ikke så rart. Det må være slitsomt å prøve å behandle noen som insisterer på å bare delvis forplikte seg til behandlingen.''

Jeg har ALDRI motsatt meg noe behandling, har godtatt og godtatt - i snart 7 år.

Jeg burde visst at det å si noe her sparker en tilbake..jeg er ikke så flink til å ordlegge meg og det er det som slår tilbake..

Jeg kom for eksempel med forslag til en medisin. Det var en medisin jeg hadde prøvd før med god effekt..og enkelte andre ting som kanskje kunne gjøres - feks det å prøve Wellbutrin..

Hvis det skal være så galt å komme med forslag på ting som de ikke har tenkt på selv, så ..

Jeg ønsker å være med på den behandlinga som skjer.. At det ikke stemmer overens med hva du gjør i behandlinga så..

Jeg sa ikke at jeg ikke fulgte det de sa, men at jeg likte ha noen muligheter.. Jeg kunne ikke stole blindt på det de sa..

Det positive er at de roste meg(da jeg slutta der) for å sette meg inn i meg og min psykdom. Det var visst ikke alle som gjorde det - du er sikkert en av dem

Sorry - skulle latt være å svare deg - du dømmer uten å vite NOE rundt meg og mitt, så er kanskje derfor..

Og jeg gjentok meg minst to ganger der da, men poenget er at du tar feil

Skrevet

Jeg støtter deg helhjertet, dette ble en litt rar diskusjon. Noe av det viktigste for å bedre sin psykiske helse, er å føle at man har kunnskap om og innflytelse på behandlingen, at ens meninger blir tillagt vekt og at man blir tatt på alvor.

Skrevet

For ikke å snakke om slike ekle pasienter som stiller med kunnskaper, refleksjon, meninger for ikke å snakke om horribelt som egne meninger og kritiske spørsmål.

Man må da skjønne at i psykiatrien betyr forpliktelse og samarbeid fra pasientens side uforbeholden underkastelse og lydighet.

Psykiatrien har nok å ta tak i om de ikke skal belemres med ekkel IQ og tankevirksomhet fra pasientene.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...