Gå til innhold

svulst

Gjest bennymanz

Anbefalte innlegg

Gjest bennymanz
Skrevet

hei jeg sliter med en forferdelig hode pine, kommer ofte ved middagstider. Jeg er 12 år og har slitt med dette en god stund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hvordan er hodepinen? Bankende? Hvor lenge varer den?

Er det vanskelig med skarpt lys i øynene, og blir du kvalm?

Blir det verre om du beveger deg?, f.eks går opp en trapp.

Gjest bennymanz
Skrevet

Hei.

Hvordan er hodepinen? Bankende? Hvor lenge varer den?

Er det vanskelig med skarpt lys i øynene, og blir du kvalm?

Blir det verre om du beveger deg?, f.eks går opp en trapp.

Det er stikkende noen ganger ja, men det føles ut som om en alv sitter inni hodet mitt og banker med en hammer på hjernen, når jeg beveger meg opp trappa f.eks kan det gjøre vondt, når jeg trener hjelper det. Er jeg ute å for litt frisk luft så hjelper det.

Gjest bennymanz
Skrevet

Det er stikkende noen ganger ja, men det føles ut som om en alv sitter inni hodet mitt og banker med en hammer på hjernen, når jeg beveger meg opp trappa f.eks kan det gjøre vondt, når jeg trener hjelper det. Er jeg ute å for litt frisk luft så hjelper det.

Sterkt lys gjør veldig vondt mot hodepinen.

Skrevet

Sterkt lys gjør veldig vondt mot hodepinen.

Det kan høres ut som migrene, men jeg synes at du bør ta deg en tur til fastlegen for å få en skikkelig vurdering. Hodepine som kommer ofte er uansett tungt å leve med i hverdagen.

Hvis det er migrene finnes det medisiner som virker godt mot hodepinen. Det går også an å få forebyggende medisin som gjør at anfallene ikke kommer så ofte.

Mens du venter på timen kan du fylle ut dette skjemaet. Det gjør det lettere for legen å vurdere hva hodepinen din skyldes og gjør at du får litt mer oversikt selv også:

http://www.migrene.no/images/stories/hodepinekalender/anfallskalender1.pdf

Hvis du har en smarttelefon kan du også føre hodepinekalender på den. F.eks. her:

https://market.android.com/details?id=com.dontek.mymigrainelog

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...