Gjest bennymanz Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 hei jeg sliter med en forferdelig hode pine, kommer ofte ved middagstider. Jeg er 12 år og har slitt med dette en god stund. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hei. Hvordan er hodepinen? Bankende? Hvor lenge varer den? Er det vanskelig med skarpt lys i øynene, og blir du kvalm? Blir det verre om du beveger deg?, f.eks går opp en trapp. 0 Siter
Gjest bennymanz Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hei. Hvordan er hodepinen? Bankende? Hvor lenge varer den? Er det vanskelig med skarpt lys i øynene, og blir du kvalm? Blir det verre om du beveger deg?, f.eks går opp en trapp. Det er stikkende noen ganger ja, men det føles ut som om en alv sitter inni hodet mitt og banker med en hammer på hjernen, når jeg beveger meg opp trappa f.eks kan det gjøre vondt, når jeg trener hjelper det. Er jeg ute å for litt frisk luft så hjelper det. 0 Siter
Gjest bennymanz Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Det er stikkende noen ganger ja, men det føles ut som om en alv sitter inni hodet mitt og banker med en hammer på hjernen, når jeg beveger meg opp trappa f.eks kan det gjøre vondt, når jeg trener hjelper det. Er jeg ute å for litt frisk luft så hjelper det. Sterkt lys gjør veldig vondt mot hodepinen. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Sterkt lys gjør veldig vondt mot hodepinen. Det kan høres ut som migrene, men jeg synes at du bør ta deg en tur til fastlegen for å få en skikkelig vurdering. Hodepine som kommer ofte er uansett tungt å leve med i hverdagen. Hvis det er migrene finnes det medisiner som virker godt mot hodepinen. Det går også an å få forebyggende medisin som gjør at anfallene ikke kommer så ofte. Mens du venter på timen kan du fylle ut dette skjemaet. Det gjør det lettere for legen å vurdere hva hodepinen din skyldes og gjør at du får litt mer oversikt selv også: http://www.migrene.no/images/stories/hodepinekalender/anfallskalender1.pdf Hvis du har en smarttelefon kan du også føre hodepinekalender på den. F.eks. her: https://market.android.com/details?id=com.dontek.mymigrainelog 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.