Gå til innhold

Min stedatter er veldig ofte syk.

mortil4englebarn

Anbefalte innlegg

mortil4englebarn

Jeg er mor til 4 med en stedatter som er hos oss annenhver langhelg. Min stedatter er nå 8 1/2 år og jeg har kjent henne fra hun var 4. Stusset den første tiden over hvor mye forkjøla med luftveisinfeksjoner hun hadde i forhold til mine egne barn. Sa i fra, men fikk beskjed om at hun var "normalt" syk for alderen og at hun kom til å vokse det av seg, for det hadde fastlegen sagt. Siden jeg ikke har makt til å få utredet henne, så må jeg bare holde meg på sidelinjen og stadig observere at hun sliter med disse luftveisinfeksjonene. vi har prøvd å si ifra til moren, men hun fnyser av oss og sier vi "forsyker" henne. Moren sender også datteren halvsyk på skolen til stadighet. Etter oppkast før hun har vært oppkastfri et døgn, og så fort feberen går ned så er hun tungpustet og surklete tilbake på skole og sfo. I den senere tid har denne datteren klaget mye på kvalme og vondt i magen. I følge moren så har hun bare vondt i magen når hun er hos oss. Hun kommer til oss med vondt i magen fra sfo, så kan jo ikke være noe hun spiser her. Faren og moren har et veldig dårlig forhold, med veldig dårlig samarbeid Og moren forakter meg0. Barnet sier hun vil være mer hos oss, men moren nekter det. Jeg/vi er låst her og får ikke gjort stort for dette stakkars barnet. Jeg har begynt å skrive "sykestatistikk" for å ha noe å komme med. Men det skulle jeg jo gjort for lenge siden. . Det må sies at min stedatter ikke er "alvorlig" syk. Men det er stadig noe. Enten magen eller luftveiene. Hun fungerer normalt på skolen. men klager ofte på at hun ikke orker å gå ut og gå tur osv. Hun er ganske lang og tynn, så overvekt er ikke problemet. Som jeg har skjønt av familien, så har hun vært sånn ofte syk siden hun var baby. Nå er hun snart 9 år. Er ikke det fryktelig lenge å gå å måtte vokse noe av seg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

Stadige luftveisinfeksjoner siden hun var baby, samt at hun ikke orker å gå ut/lite energi får meg til å tenke på medfødt immunsvikt.

Be faren gå til legen og forlang og få skjekket ut dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i en leilighet da ungene var små hvor det var mugg i kjelleren og ungene var stadig syke med luftveisinfeksjoner og ble bra hver gang de dro med foreldrene mine på hytta. Så flyttet jeg og luftveisinfeksjonene forsvant helt til naboen over hadde vannlekkasje og det ble mugg i den leiligheten også. Det ble borte igjen da vi flyttet.

Nå vet jeg ikke hvor du bor men dattera mi påstod at det var mugg i nesten alle leilighetene de så på i Bergen og hun blir tett med en gang. Det er endel leiligheter med mugg i Oslo også, dårlig bygde OBOS-leiligheter og gamle bygårder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg bodde i en leilighet da ungene var små hvor det var mugg i kjelleren og ungene var stadig syke med luftveisinfeksjoner og ble bra hver gang de dro med foreldrene mine på hytta. Så flyttet jeg og luftveisinfeksjonene forsvant helt til naboen over hadde vannlekkasje og det ble mugg i den leiligheten også. Det ble borte igjen da vi flyttet.

Nå vet jeg ikke hvor du bor men dattera mi påstod at det var mugg i nesten alle leilighetene de så på i Bergen og hun blir tett med en gang. Det er endel leiligheter med mugg i Oslo også, dårlig bygde OBOS-leiligheter og gamle bygårder.

Her må man vel regne med at jenta bor forskjellige steder siden foreldrene er skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må man vel regne med at jenta bor forskjellige steder siden foreldrene er skilt.

Ja og hvis hun er syk hver gang hun kommer fra mora og blir bra etter å ha vært hos TS en dag eller to så kan det være mugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg/vi er låst her og får ikke gjort stort for dette stakkars barnet.''

Bor ikke du sammen med barnets far, da? Det må jo være lettere for ham å ta grep om situasjonen og få barnet utredet hos lege enn for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja og hvis hun er syk hver gang hun kommer fra mora og blir bra etter å ha vært hos TS en dag eller to så kan det være mugg.

''Ja og hvis hun er syk hver gang hun kommer fra mora og blir bra etter å ha vært hos TS en dag eller to så kan det være mugg''

Ja, det er sant, men jeg forsto det ikke slik at hun ble bra etter å ha kommet til TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar ikke faren ungen med til legen da, det er fullt lovlig uten morens tillatelse fra 1.7.2011? Man har nå lov til å få behandling til barn uten den andre foreldrenes samtykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mortil4englebarn

Stadige luftveisinfeksjoner siden hun var baby, samt at hun ikke orker å gå ut/lite energi får meg til å tenke på medfødt immunsvikt.

Be faren gå til legen og forlang og få skjekket ut dette.

Han mener og tror han ikke har makt til å utrede henne på egenhånd. Men hvis det stemmer, så skal jeg jammen pushe han til det. Han har ikke engasjert seg så mye i datterens helse egentlig. Lar det være opp til moren, siden hun overkjører han med alt annet. Noen menn har det med å gi litt f, når de ikke blir inkludert. Forklaring, men ingen unnskyldning. Det er ikke snakk om noe mugg her så vidt jeg vet. Ikke vært noen lekkasje, og ingen andre av barna er dårlige. Det med medfødt immunsvikt bør jo sjekkes nærmere opp. En dag hos oss hvis 2-åringen vår er forkjøla, så blir hun syk. Takk for alle svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...