Gjest ikke rart folk tar selvmord! Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Ok, nå er jeg sint på helsevesenet! Er det virkelig ingen som tar ansvar for personer som bor helt alene, som har vært tvangsinnlagt og hentet av politiet flere ganger. Som har vært tvangsmedisinert? Ser at personen ødlegger mye for seg selv nå, veldig mye. Det er sykt og det er vondt å se på. Hva når denne personen kommer til seg selv? Personen er virkelig ikke seg selv nå, virkelig ikke. Politiet har blitt kontaktet, de kunne ikke gjøre noe. Gjenstår å se om psykiatrien kan gjøre noe da. Ser nå at det finnes folk som mister helt grepet, jaggu glad jeg ikke er en av dem. De forgår og det ender med et Helvete. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hvis vedkommende fyller kravene til "Tvungent psykisk helsevern", kan psykiatrien gripe inn, ellers ikke. Lovverket tillater ikkepsykotiske personer å forkomme. 0 Siter
Gjest ikke rart folk tar selvmord! Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hvis vedkommende fyller kravene til "Tvungent psykisk helsevern", kan psykiatrien gripe inn, ellers ikke. Lovverket tillater ikkepsykotiske personer å forkomme. Ikke alle bryr seg om loven, hun har vært "borte" en stund. Men trodde virkelig noen fulgte med, men nei.... Nå går det over stokk og stein, virkelig. Håper de griper inn da når de får vite om det. Blir ikke gøy å vandre i hennes sko etterpå, bor på en liten plass. Da får nok folk seg en god latter og noe å prate om. Drittsekker. 0 Siter
marlenexxx27 Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Ikke alle bryr seg om loven, hun har vært "borte" en stund. Men trodde virkelig noen fulgte med, men nei.... Nå går det over stokk og stein, virkelig. Håper de griper inn da når de får vite om det. Blir ikke gøy å vandre i hennes sko etterpå, bor på en liten plass. Da får nok folk seg en god latter og noe å prate om. Drittsekker. Skal vi gi Staten ansvaret for alt mellom himmel og jord av små og store personlige problemer? Skal Staten være gud og mamma og pappa og politi og være den som alltid kommer og ordner opp når voksne mennesker plages? Hva med lokalsamfunnet? Kan man ikke forvente at de tar hånd om en sambygding? Har ikke de et ansvar? Skal det virkelig være sånn at alle sitter og ler av en som har "mista grepet" og venter på at Staten skal komme inn og intervenere? Det er æreløst og en skam. 0 Siter
Gjest ikke rart folk tar selvmord! Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Skal vi gi Staten ansvaret for alt mellom himmel og jord av små og store personlige problemer? Skal Staten være gud og mamma og pappa og politi og være den som alltid kommer og ordner opp når voksne mennesker plages? Hva med lokalsamfunnet? Kan man ikke forvente at de tar hånd om en sambygding? Har ikke de et ansvar? Skal det virkelig være sånn at alle sitter og ler av en som har "mista grepet" og venter på at Staten skal komme inn og intervenere? Det er æreløst og en skam. Mange gode poenger og spørsmål. Men hvem har svarene? Det er en skam at folk ler og godter seg på andres bekostning, spørs vel hvor en bor i landet og hvilke medmennesker en har rundt seg. Hvilke trinn på rangstigen man er på spiller inn, folk velger ofte å snu ryggen til. Men husker jeg var en plass, en god plass tydeligvis. Var ei som sa "her er det slik at hvis folk ser at noen sliter, enten en alenemor som trenger avlastning, noen som sliter psykisk eller med rus, da går bygda sammen og hjelper dem opp". Da sa jeg "der jeg bor blir de som sliter trykket enda mer ned". "Flytt hit da" sa hun og smilte. Det var på østlandet en plass, merket faktisk at folk var hyggelige der. 0 Siter
Gjest duken Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Ikke alle bryr seg om loven, hun har vært "borte" en stund. Men trodde virkelig noen fulgte med, men nei.... Nå går det over stokk og stein, virkelig. Håper de griper inn da når de får vite om det. Blir ikke gøy å vandre i hennes sko etterpå, bor på en liten plass. Da får nok folk seg en god latter og noe å prate om. Drittsekker. Har ikke denne personen en ansvarsgruppe bestående av ulike hjelpeorganer som kan gi ulike tilbud av hjelp? Hun har vel også krav på IP, Individuell Plan. Be henne snakke med legen hennes om dette, eller snakk med ham du. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Ikke alle bryr seg om loven, hun har vært "borte" en stund. Men trodde virkelig noen fulgte med, men nei.... Nå går det over stokk og stein, virkelig. Håper de griper inn da når de får vite om det. Blir ikke gøy å vandre i hennes sko etterpå, bor på en liten plass. Da får nok folk seg en god latter og noe å prate om. Drittsekker. Kommunelege I /kommuneoverlegen har plikt til å undersøke saken og evt sette inn tiltak dersom hun får kunnskap om saken. 0 Siter
Gjest ikke rart folk tar selvmord! Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Har ikke denne personen en ansvarsgruppe bestående av ulike hjelpeorganer som kan gi ulike tilbud av hjelp? Hun har vel også krav på IP, Individuell Plan. Be henne snakke med legen hennes om dette, eller snakk med ham du. Slikt fungerer ikke i praksis. Og det er noen som prøver å hjelpe. 0 Siter
Gjest ikke rart folk tar selvmord! Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Kommunelege I /kommuneoverlegen har plikt til å undersøke saken og evt sette inn tiltak dersom hun får kunnskap om saken. Og dette kjenner vel de som jobber på dps til, der hun har gått til behandling? Når sjefen selv er innformert og skylder på lovverket for å fraskrive seg ansvar, er ikke det litt uforsvarlig? Det får heller "suse og gå" da. Bare synd det går utover andre, og flaut for datra. Det må gå så langt at hun blir hentet av politiet, når hun oppfører seg "unormalt" på uteplasser. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Og dette kjenner vel de som jobber på dps til, der hun har gått til behandling? Når sjefen selv er innformert og skylder på lovverket for å fraskrive seg ansvar, er ikke det litt uforsvarlig? Det får heller "suse og gå" da. Bare synd det går utover andre, og flaut for datra. Det må gå så langt at hun blir hentet av politiet, når hun oppfører seg "unormalt" på uteplasser. Her er det noe du har misforstått. DPS en andrelinjetjeneste/spesialisthelsetjeneste. Dersom pasienten ikke er underlagt "tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold", er dette kommunens ansvar - ikke DPS sitt. 0 Siter
Gjest ikke rart folk tar selvmord! Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Her er det noe du har misforstått. DPS en andrelinjetjeneste/spesialisthelsetjeneste. Dersom pasienten ikke er underlagt "tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold", er dette kommunens ansvar - ikke DPS sitt. Når ikke hennes tidligere behandlere gidder å bry seg, hvorfor skal andre det? Men er vel loven det! Bare tenkte de kunne viderebringe det. Kan godt si dette: Jeg hadde psyk.sykpl som var bekymret for meg for noen år siden, hadde da ingen kontakt/behandl på dps. Men hadde hatt det, hun fikk time til meg på dagen hos sjefen. Hun var ikke fastlegen min, likevel ble jeg innlagt ganske fort. Hvordan kan det ha seg? Jeg tror de tar det mer på alvor når noen med stilling innformerer om ting. 0 Siter
Gjest ikke rart folk tar selvmord! Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Her er det noe du har misforstått. DPS en andrelinjetjeneste/spesialisthelsetjeneste. Dersom pasienten ikke er underlagt "tvungent psykisk helsevern uten døgnopphold", er dette kommunens ansvar - ikke DPS sitt. Har ikke kapasitet i hodet mitt til å tenke på dette mer, får gå som det går. Bare føler ansvar som et medmenneske, bryr meg ikke om loven jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.