Gå til innhold

hvem er faren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er intet sikkert, kun sannsynligheter. Det er imidlertid langt mer sannsynlig at samleiet 5. november førte til graviditet enn samleiet dagen etter.

ja vi får vente å se på ultralyd om vi kanskje er så heldige at jeg har blitt befruktet før den helgen.takk igjen for svar.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• EnolaGay

5

• Sør

1

• zellica

1

• Axcia

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så hvis det er riktig at en graviditetstest ikke kan slå ut før det har gått 8 dager, er det vel mest sannsynlig at det er samboeren din som er faren. Så kommer det an på om du ønsker å ta sjansen.Noe sikkert svar på dette tror jeg ikke du kan få.

http://www.terminkalkulator.com/graviditetstester-for-hjemmebruk/

5-6 døgn etter befruktning står det her, spørs hva slags test hun brukte kanskje? Er det forskjell på dem?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

takk for svar...blir så usikker på hva jeg skal tro.litt rart om en test skal slå ut positiv etter bare 5 dager også?hadde sex med min samboer søndag 06 nov,så jeg sitter fint i det kan man si :,(

Jeg tror ikke det er mulig og finne ut det på ultralyd og da er det unasett for sent og ta abort hvis det er det du tenker.

Men nå står det jo her at hcg i urinen ikke kan påvises før det har gått minst 8-10 dager.

Skrevet

Jeg tror ikke det er mulig og finne ut det på ultralyd og da er det unasett for sent og ta abort hvis det er det du tenker.

Men nå står det jo her at hcg i urinen ikke kan påvises før det har gått minst 8-10 dager.

får håpe at det stemmer.jeg skal be om en tidlig ultralyd for å se hvor langt sånn ca jeg er på vei.

Skrevet

Godt at min tracker-app ikke er helt på jordet. Det ville bety at vår naturlige prevensjonsmetodikk fort ville kunne fått et annet navn... ;-)

Men hvordan kan testen vise positivt allerede?? Det er jo flere dager til forventet mens (dersom hun har 28 dagers syklus).

Skrevet

Ikke hvis det tar 8 dager før en graviditestest kan slå ut. Hun hadde også sex med samboeren sin i begynnelsen av november.

Enig... det er graviditetstesten jeg baserer mine tanker på...

Skrevet

ja vi får vente å se på ultralyd om vi kanskje er så heldige at jeg har blitt befruktet før den helgen.takk igjen for svar.

''ja vi får vente å se på ultralyd om vi kanskje er så heldige at jeg har blitt befruktet før den helgen''

Hvordan skal du kunne se det på ultralyd? Mye må i så fall ha skjedd siden jeg bar på ultralyd som gravid.

Skrevet

Da kan det hende det var et gammelt innlegg jeg leste og at det var dårligere graviditetstester på den tiden. Ikke vet jeg :-) Uansett litt skummelt å ta sjansen.

Ja jeg mener de reklamerer nå med tester som forteller at man faktisk ØNSKER å bli gravid, før man igrunnen har tenkt på det selv om dagen.. ;0P

Håper det ordner seg for trådstarter uansett.. jeg personlig ville ikke turt å la være å fortelle.

Skrevet

Lille "Hull i gummien" ville med andre ord fått søsken med det klingende navnet "Faens GPS satelittskiiiiit" *ser for meg mulighetene*

:0D

:D Sånn ca deromkring ja... :D

Skrevet

Men hvordan kan testen vise positivt allerede?? Det er jo flere dager til forventet mens (dersom hun har 28 dagers syklus).

jeg skulle egentlig hatt men rundt den 18 mnd her.får så og si bestandig dagen før daton,hver mnd om dere skjønner..

Skrevet

jeg brukte rfsu eller hva den heter,kjøpt på rema.

http://www.rfsu.se/no/Norsk/Produkter/Hjemmetester/Graviditetstest/ kan gi svar fra 6 dager reklamerer de med.

Så... Men du, ikke gå deg fast i kjelleren. Dette er ikke noe du kan få svar og løsninger fra andre på. Du må gå i deg selv og finne ut hva du ønsker å gjøre. Ni mnd er lang tid å ha vondt i hjertet på.

Håper du finner ut av det.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

får håpe at det stemmer.jeg skal be om en tidlig ultralyd for å se hvor langt sånn ca jeg er på vei.

Fant noe her også.

''Hvor tidlig kan man teste?

Når et egg er befruktet graver det seg ned i livmorslimhinnen ca 6-8(-12) dager etter eggløsningen. Det begynner da umiddelbart å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. Med andre ord; de aller, aller fleste kan tidligst oppleve å få en positiv graviditetstest 8 dager etter eggløsningen, og senest omtrent rundt 16 dager etter eggløsningen. Det er mulig å få positiv test tidligere eller senere også, men det er ikke vanlig.

Noen graviditetstester reklamerer med at man kan teste opptil 5 dager før forventet mens. Vær oppmerksomme på at de med dette går ut fra en "lærebok-syklus" på 28 dager og med eggløsning på dag 14. (Les mer om sykluser her.) 5 dager før forventet mens kan altså "oversettes" til 10 dager etter eggløsningen - for de som har 28 dager lange sykluser og eggløsning på dag 14. Det er også viktig å huske at implanteringen er en variabel ting. To kvinner som har hatt eggløsning på samme dag kan faktisk oppleve å få positivt utslag på forskjellige tidspunkter dersom egget fester seg tidlig hos den ene og sent hos den andre''

Skrevet

''ja vi får vente å se på ultralyd om vi kanskje er så heldige at jeg har blitt befruktet før den helgen''

Hvordan skal du kunne se det på ultralyd? Mye må i så fall ha skjedd siden jeg bar på ultralyd som gravid.

se hvor langt jeg er på vei da vel,ikke hvem som er faren..er det mulig...

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Nei, det er ikke mulig å fastslå det helt nøyaktig.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan du tenker her? Hun skal jo egentlig få mens først om to dager, og testen HAR allerede vist positivt? Ergo kan testen vise positiv tidlig.

Det essensielle er uansett at hun sansynlivis har hatt eggløsning den 3. eller 4., og at ubeskyttet sex den 5. er risky business om man ikke ønsker å bli gravid.

Skrevet

Fant noe her også.

''Hvor tidlig kan man teste?

Når et egg er befruktet graver det seg ned i livmorslimhinnen ca 6-8(-12) dager etter eggløsningen. Det begynner da umiddelbart å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. Med andre ord; de aller, aller fleste kan tidligst oppleve å få en positiv graviditetstest 8 dager etter eggløsningen, og senest omtrent rundt 16 dager etter eggløsningen. Det er mulig å få positiv test tidligere eller senere også, men det er ikke vanlig.

Noen graviditetstester reklamerer med at man kan teste opptil 5 dager før forventet mens. Vær oppmerksomme på at de med dette går ut fra en "lærebok-syklus" på 28 dager og med eggløsning på dag 14. (Les mer om sykluser her.) 5 dager før forventet mens kan altså "oversettes" til 10 dager etter eggløsningen - for de som har 28 dager lange sykluser og eggløsning på dag 14. Det er også viktig å huske at implanteringen er en variabel ting. To kvinner som har hatt eggløsning på samme dag kan faktisk oppleve å få positivt utslag på forskjellige tidspunkter dersom egget fester seg tidlig hos den ene og sent hos den andre''

aner ikke hva jeg skal stole på.min samboer ønsker jo at jeg skal beholde barnet om det er hans,men det kan vi jo ikke vite...skulle ønske man kunna tatt en farskapstest før grensa til abort...jeg er sterkt imot abort,bare så det er sakt.men noen ganger så tror jeg rett og slett ikek at man har noen valg ;(

Skrevet

Man kan ikke avgjøre hvorvidt du ble befruktet den 3., 5. eller 6. november på ultralyd. Du er sannsynligvis ikke befruktet før den 3. og ikke den 6, så det vil måtte leve i uvisse om hvorvidt du ble besvangret den 3. eller 5. Jeg er forøvrig enig med EngolaGay i denne tråden. Kjenn godt hvordan du føler omkring det å være usikker om dette. Selv ville jeg tatt en tur til fastlegen ganske fort. Lykke til! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...