Gjest Cillipp Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Min datter på 5,5 mnd er ikke noe glad i fast føde, vil kun ha bryst. Vi begynte å introdusere mat da hun var 4 mnd, etter anbefaling fra helsesøster, da vektøkningen hennes stoppet. Hun gaper i begynnelsen og ser ut til å like maten, men etter tre-fire små skjeer er det over og hun vil ikke ha mer. Tilbyr jeg henne puppen etterpå spiser hun som en sulten ulv. I utgangspunktet bekymrer ikke dette meg så mye, jeg vet at intro av fast føde kan ta tid (i vårt tilfelle har vi prøvd i 1 mnd), men når jeg setter dette i sammenheng med hennes avføring, lurer jeg litt. Hun har de siste to uker hatt grønn/mørkegrønn avføring. Har lest at dette kan skyldes irritert tarm og/eller at maten passerer tarmen for raskt. Hun bæsjer alltid under måltidet (når vi gir henne fast føde). Kan den grønne avføringen skyldes irritert tarm og ubehag, som igjen medfører at hun ikke vil spise? Hvis ja- er hun da allergisk mot noe av maten jeg gir henne (grøt, banan, avocado, gulrot)? Takk for råd og veiledning til hva jeg bør gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.