Gå til innhold

hvordan løse dette. redd jeg blir hjemløs.

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarlife
Skrevet

Jeg flyttet til en ny by og da fikk jeg uføretrygd istedet for aap siden jeg flyttet vekk fra psyiateren min. Jeg har bipolar lidelse. Jeg søkte på universitet for å ha noe å gjøre og få billig bosted. Jeg har jo ikke råd til annet enn den billigste studenthybelen. Men så har absolutt alt skjært seg og jeg er dårlig ikke møtt opp til studene siste månedene. Så jeg er trukket fra eksamen siden jeg ikke gjorde obligatorisk oppgave. Vil dette si at jeg mister studenthybelen min? Siden jeg er kastet ut fra universitetet? Hva skal jeg gjøre, legge meg ute å tigge sammen med de rumenske tiggerne?

Går det an å snakke med noen å få en slags permisjon der jeg kan lese på egenhånd og ikke melde meg opp til eksamener før neste år?

Slik at jeg kan beholde studenthybelen min. Jeg trenger den i underkant av ett år til pga økonomien.

Videoannonse
Annonse
Gjest bipolarlife
Skrevet

jeg er ikke i form, jeg kan ikke konsentere meg og jeg må sove masse, jeg føler jeg må lese på egenhånd i ett år, før jeg greier følge med på forelesninger og ta eksamener. Jeg fungerer jo bare i perioder. Er det noen som forstår meg?

Gjest det ordner seg
Skrevet

Du mister nok ikke studenthybelen. Du kan bo der så lenge kontrakten varer selv om du ikke tar eksamen.

Gjest Lurerbarepå
Skrevet

Nå ble jeg forvirret. Er du uføretrygdet,eller går du på aap?

Kan man studere samtidig som man er uføretrygdet? Jeg trodde det var utelukket, og at man da måtte gå på attføring for å studere.

Gjest det ordner seg
Skrevet

Nå ble jeg forvirret. Er du uføretrygdet,eller går du på aap?

Kan man studere samtidig som man er uføretrygdet? Jeg trodde det var utelukket, og at man da måtte gå på attføring for å studere.

Det er lov å studere på uføretrygd nå.

Skrevet

Du burde leie deg en annen leilighet, når du er ufør, vil du mest sannsynlig få hjelp til bostøtte, hvis prisene er slik att du ikke har råd til en hybel eller leilighet.

Gjest bipolarlife
Skrevet

Du burde leie deg en annen leilighet, når du er ufør, vil du mest sannsynlig få hjelp til bostøtte, hvis prisene er slik att du ikke har råd til en hybel eller leilighet.

nei, en bitteliten hybel her koster jo 10.000 kr. mens studenthybelen koster bare 2500 kr.tror ikke jeg får bostøtte.

så jeg mister studenthybelen når jeg er kastet ut fra universitetet? det går ikke an å få en slags permisjon der jeg leser selv og begynner på nytt til neste høst?

Gjest det ordner seg
Skrevet

nei, en bitteliten hybel her koster jo 10.000 kr. mens studenthybelen koster bare 2500 kr.tror ikke jeg får bostøtte.

så jeg mister studenthybelen når jeg er kastet ut fra universitetet? det går ikke an å få en slags permisjon der jeg leser selv og begynner på nytt til neste høst?

Det med lesing og permisjon må du spørre noen jobber på universitetet. Men jeg er rimelig sikker på at du får bo der selv om du ikke tar eksamen. Vet om en som meldte seg opp i et emne, betalte studieavgift men studerte egentlig ikke. Han gjorde det for å kunne holde på et rimelig sted å bo.

Skrevet

Ring dem du har leid hybelen fra og hør. Og sjekk i kontrakten hva som står, de kan ikke kaste deg så lenge du har kontrakt, men det er ikke sikkert du får fornyet den når du ikke kan bevise at du produserer studiepoeng.

Skrevet

Du må kontakte studiestedets boligtjeneste etter å ha fremskaffet en legeerklæring. Det er sannsynligvis et kontraktsvilkår at du er aktiv student, så du bør ikke unnlate å si fra at du ikke har klart å ta eksamen i høst. Jeg trorde vil la deg bli boende frem til sommeren dersom du vil få anledning til å fortsette på studiet til høsten. Tror derimot ikke du kan regne med å få bli boende i 12 måneder dersom du ikke blir aktiv student igjen til høsten.

Dersom du ikke tar kontakt med boligtjenesten og søker om å få bli boende, så risikerer du å få varsel om at du må flytte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...