Gjest Nei til ujevnt boldsukker Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Ser det igjen og igjen. Barn som spiser mye godteri, de mobber, er urolige og frekke. HVORFOR KAN IKKE FORELDRE VÆRE LITT MER PÅ VAKT PÅ DETTE. SUKKERFORBRUKET GÅR UTOVER ANDRE BARN. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg har ikke sett noe særlig endring på mine unger om de har fått sukker. Men det er klart at unger er forskjellige og noen reagerer mer enn andre. Men det som merkest veldig godt, er hvis det går for lang tid mellom måltidene. Datteren min kan bli temmelig ufordragelig hvis det er lenge siden hun har spist, eller hun har spist for lite. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Alle problemer kan forklares med sukker. Om et barn mobber, gi det et stykke ost eller kalkun. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det var da en svært enkel analyse av diverse problemer. Hvordan vet du så mye om andre barn? Unger du aldri ser spise godteri, kan jo hive innpå hjemme hos seg selv? Noen barn blir hypre av sukker. I de verste tilfellene kan dette være så plagsomt for foreldrene (også), at de oppdager sammenhengen selv. Har man et veldig høyt sukkerkonsum, kan det nok - for noen - gi utslag på oppførselen dersom det reduseres kraftig. Men jeg tror ikke sukker er hovedårsaken til all uro, frekkhet og mobbing blant verken barn eller voksne. Når det gjelder de minste barna, blir de fort urolige og masete dersom de begynner å bli sultne, selv om de ikke merker eller klarer å formulere behovet for mat selv. Så blodsukkeret kan nok ha betydning, men det er ikke så enkelt som godteri fra eller til tror 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 hahahahaha, dette er det rareste jeg har lest... Jeg har en gutt som er ekstremt glad i godteri, men han får jo ikke spise ubegrenset. Likevel blir det endel sukker, men han er ikke et problembarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Alle problemer kan forklares med sukker. Om et barn mobber, gi det et stykke ost eller kalkun. mvh Spesielt kalkun er lurt! Det inneholder mye tryptofan som kan gjøre ungene døsige. Egentlig burde man innføre tvungne skolemåltider: Kalkun til de hypre og honnikorn til de stille og beskjedne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Spesielt kalkun er lurt! Det inneholder mye tryptofan som kan gjøre ungene døsige. Egentlig burde man innføre tvungne skolemåltider: Kalkun til de hypre og honnikorn til de stille og beskjedne. ''Egentlig burde man innføre tvungne skolemåltider: Kalkun til de hypre og honnikorn til de stille og beskjedne.'' Lurt. Og de litt gretne kunne få vannmelon. http://www.xmag.no/id/820 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Spesielt kalkun er lurt! Det inneholder mye tryptofan som kan gjøre ungene døsige. Egentlig burde man innføre tvungne skolemåltider: Kalkun til de hypre og honnikorn til de stille og beskjedne. For hvert problem finns det en lunch! ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det var da en svært enkel analyse av diverse problemer. Hvordan vet du så mye om andre barn? Unger du aldri ser spise godteri, kan jo hive innpå hjemme hos seg selv? Noen barn blir hypre av sukker. I de verste tilfellene kan dette være så plagsomt for foreldrene (også), at de oppdager sammenhengen selv. Har man et veldig høyt sukkerkonsum, kan det nok - for noen - gi utslag på oppførselen dersom det reduseres kraftig. Men jeg tror ikke sukker er hovedårsaken til all uro, frekkhet og mobbing blant verken barn eller voksne. Når det gjelder de minste barna, blir de fort urolige og masete dersom de begynner å bli sultne, selv om de ikke merker eller klarer å formulere behovet for mat selv. Så blodsukkeret kan nok ha betydning, men det er ikke så enkelt som godteri fra eller til tror ''Når det gjelder de minste barna, blir de fort urolige og masete dersom de begynner å bli sultne, selv om de ikke merker eller klarer å formulere behovet for mat selv. Så blodsukkeret kan nok ha betydning, men det er ikke så enkelt som godteri fra eller til'' En av våre blir ganske uspiselig om h*n ikke spiser. :-) Og da kan h*n i tillegg nekte og spise. Her gjelder føre-var-prinsippet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 ''Når det gjelder de minste barna, blir de fort urolige og masete dersom de begynner å bli sultne, selv om de ikke merker eller klarer å formulere behovet for mat selv. Så blodsukkeret kan nok ha betydning, men det er ikke så enkelt som godteri fra eller til'' En av våre blir ganske uspiselig om h*n ikke spiser. :-) Og da kan h*n i tillegg nekte og spise. Her gjelder føre-var-prinsippet. mvh Vår eldste er ret og slett skummel når han ikke spiser... han blir så sint at jeg nesten blir redd. Vihar heldigvis lært, så nå er det et helt år siden sist han hadde sinneutbrudd.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest zipper Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Litt kjapp konklusjon, vel? Mine barn blir ikke særlig høye av sukker, selv om de i perioder får mengder. Så jeg holder en knapp på at det er noe mytestoff i det med at unger skal bli så ville av sukker - og at voksne etter hvert forventer og tillater villhet ved sukkerinntak gjør ikke saken bedre. Hva angår barn som spiser mye sukker og i tillegg oppfører seg dårlig, så vil jeg ikke umiddelbart gi sukkeret skylda. Jeg tror mer på varianten om at ungene har dårlig grensesetting på flere områder, og derfor både spiser godter noe ukontrollert, og i tillegg oppfører seg dårlig. Men ikke dårlig oppførsel som en konsekvens av sukkeret. Det må da være måte på alt man skal kunne bortforklare med sukkerbruk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Oh. Huff og huff, disse sukkerungene;) Jeg er et levende bevis på at man kan være akkurat like vrang og muggen uten sukker. Lurer hvordan jeg blir på sukker! Hm. Det må testes snart. Høykarbodiett på sukkelake. Jeg blir nok søt:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei til ujevnt blodsukker Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Vår eldste er ret og slett skummel når han ikke spiser... han blir så sint at jeg nesten blir redd. Vihar heldigvis lært, så nå er det et helt år siden sist han hadde sinneutbrudd.. Det er ikke rart om han ofte spiser godteri. Sukkeret gjør at barna får et ustabilt blodsukker. Sinnet hans skyldes sikkert et dårlig kosthold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petter smart Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Spist for mye sukker? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det er ikke rart om han ofte spiser godteri. Sukkeret gjør at barna får et ustabilt blodsukker. Sinnet hans skyldes sikkert et dårlig kosthold. ''Det er ikke rart om han ofte spiser godteri. Sukkeret gjør at barna får et ustabilt blodsukker. Sinnet hans skyldes sikkert et dårlig kosthold.'' Dette har du virkelig greie på! ;-) Troller du? Eller tror du virkelig verden er så enkel? mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Oh. Huff og huff, disse sukkerungene;) Jeg er et levende bevis på at man kan være akkurat like vrang og muggen uten sukker. Lurer hvordan jeg blir på sukker! Hm. Det må testes snart. Høykarbodiett på sukkelake. Jeg blir nok søt:) Venter spent. :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei til ujevnt blodsukker Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 ''Når det gjelder de minste barna, blir de fort urolige og masete dersom de begynner å bli sultne, selv om de ikke merker eller klarer å formulere behovet for mat selv. Så blodsukkeret kan nok ha betydning, men det er ikke så enkelt som godteri fra eller til'' En av våre blir ganske uspiselig om h*n ikke spiser. :-) Og da kan h*n i tillegg nekte og spise. Her gjelder føre-var-prinsippet. mvh Du som er så engasjert i barns atferd burde også visst bedre om kostholdets betydning. Ja da jeg troller litt. Men håper på samme det gir litt refleskjoner. For mye sukker gjør barn aggressive. Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Du verden.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Du som er så engasjert i barns atferd burde også visst bedre om kostholdets betydning. Ja da jeg troller litt. Men håper på samme det gir litt refleskjoner. For mye sukker gjør barn aggressive. Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige. Troll-lol-lol... mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei til ujevnt blodsukker Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Troll-lol-lol... mvh Såpass må en tåle, he he he 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.