Gjest Elextra Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Du som er så engasjert i barns atferd burde også visst bedre om kostholdets betydning. Ja da jeg troller litt. Men håper på samme det gir litt refleskjoner. For mye sukker gjør barn aggressive. Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige. ''Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige.'' lol - hadde det vært så enkelt når det gjalt alle barn! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 ''Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige.'' lol - hadde det vært så enkelt når det gjalt alle barn! Voksne som spiser for mye sukker klarer ikke å se nyansert på tilværelsen... ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Du som er så engasjert i barns atferd burde også visst bedre om kostholdets betydning. Ja da jeg troller litt. Men håper på samme det gir litt refleskjoner. For mye sukker gjør barn aggressive. Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige. Da gjenstår det bare å sjekke dagens definisjon av "sunn mat". Bare i mine barns levetid har den forandret seg ganske mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 ''Det er ikke rart om han ofte spiser godteri. Sukkeret gjør at barna får et ustabilt blodsukker. Sinnet hans skyldes sikkert et dårlig kosthold.'' Dette har du virkelig greie på! ;-) Troller du? Eller tror du virkelig verden er så enkel? mvh Må være troll, en som skal se hvor mange mødre h*n kan hisse på seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Må være troll, en som skal se hvor mange mødre h*n kan hisse på seg. Jeg må ha verdens sunneste barn så bra som de oppfører seg. :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg må ha verdens sunneste barn så bra som de oppfører seg. :-) mvh Jeg har en i hver ende av skalaen... med samme kosthold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Jeg har en i hver ende av skalaen... med samme kosthold. Du har ikke skjønt barnas individuelle behov serru. Det ene barne trenger 30% protein fra fugl. Det andre barnet 27,3% fiskeprotein. Dessuten får det urolige barnet i seg 27 cl for lite væske hver dag. Nemlig! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Da gjenstår det bare å sjekke dagens definisjon av "sunn mat". Bare i mine barns levetid har den forandret seg ganske mye. ''Da gjenstår det bare å sjekke dagens definisjon av "sunn mat".'' Barn følger lydig siste definisjon av sunn mat mhp adferd. Straks gulrot blir usunt, blir barn pøbelunger av å spise det. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Du har ikke skjønt barnas individuelle behov serru. Det ene barne trenger 30% protein fra fugl. Det andre barnet 27,3% fiskeprotein. Dessuten får det urolige barnet i seg 27 cl for lite væske hver dag. Nemlig! mvh Tuuuusen takk for tips, nå er nok harmonien i helgen reddet! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Tuuuusen takk for tips, nå er nok harmonien i helgen reddet! Ingen årsak. Jeg burde gitt ut en bok om mine eksemplariske barn og det fantastiske kostholde som ligger bak. Man hører på stemmen og ser på øynene når det f.eks. trengs 100g fet fisk og fire rosenkål. Du blir det du spiser. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Vår eldste er ret og slett skummel når han ikke spiser... han blir så sint at jeg nesten blir redd. Vihar heldigvis lært, så nå er det et helt år siden sist han hadde sinneutbrudd.. ''Vår eldste er ret og slett skummel når han ikke spiser... han blir så sint at jeg nesten blir redd. Vihar heldigvis lært, så nå er det et helt år siden sist han hadde sinneutbrudd..'' Uff da. Jentungen her blir sur som sitron om det går for lenge mellom måltidene. Hun skjønner fremdeles ikke hvordan jeg kan avgjøre at nå er det på tide at hun spiser litt uten å spørre om hun er sulten først... *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det er nok mer at de foreldre som tillater at barna spiser ubegrenset med sukker og junk, er de samme foreldre som ikke setter grenser på andre områder heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Venter spent. :-) mvh Jeg har et veddemål jeg må vinne først. Skal si fra, jeg;) Eller kanskje du merker det selv? Kan jeg får samme effekt som adhd´ere får av Ritalin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det er ikke rart om han ofte spiser godteri. Sukkeret gjør at barna får et ustabilt blodsukker. Sinnet hans skyldes sikkert et dårlig kosthold. eh....nei, det er minstemann som er glad i sukker. Eldstemann har aldri vært noe glad i søtsaker, så her faller teorien din i grus gitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Det er nok mer at de foreldre som tillater at barna spiser ubegrenset med sukker og junk, er de samme foreldre som ikke setter grenser på andre områder heller... Nettopp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Du har ikke skjønt barnas individuelle behov serru. Det ene barne trenger 30% protein fra fugl. Det andre barnet 27,3% fiskeprotein. Dessuten får det urolige barnet i seg 27 cl for lite væske hver dag. Nemlig! mvh Tror du begynner å bli påvirka av Sør! Jeg ble rent overraska over at det ikke var han som hadde underskrevet på innlegget 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Tror du begynner å bli påvirka av Sør! Jeg ble rent overraska over at det ikke var han som hadde underskrevet på innlegget Kan jeg noe for at jeg har rett? ;-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Kan jeg noe for at jeg har rett? ;-) mvh Næsj, du er bare født sånn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Det er nok mer at de foreldre som tillater at barna spiser ubegrenset med sukker og junk, er de samme foreldre som ikke setter grenser på andre områder heller... Akkurat det tenkte jeg også :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke alle Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Tsk, jeg spiste mye sukker og var heller den som ble mobbet. Rolig, stille og forsiktig var jeg... men barn med adhd - de bør ligge langt unna sukker, da blir det bare verre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.