Gå til innhold

Sukkerbarn er problembarn!!!!

Gjest Nei til ujevnt boldsukker

Anbefalte innlegg

Du som er så engasjert i barns atferd burde også visst bedre om kostholdets betydning. Ja da jeg troller litt. Men håper på samme det gir litt refleskjoner.

For mye sukker gjør barn aggressive. Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige.

''Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige.''

lol - hadde det vært så enkelt når det gjalt alle barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

12

• trollemor;o)

4

• laban

2

• tonie

2

Mest aktive i denne tråden

''Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige.''

lol - hadde det vært så enkelt når det gjalt alle barn!

Voksne som spiser for mye sukker klarer ikke å se nyansert på tilværelsen...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er så engasjert i barns atferd burde også visst bedre om kostholdets betydning. Ja da jeg troller litt. Men håper på samme det gir litt refleskjoner.

For mye sukker gjør barn aggressive. Spiser barn sunn mat til faste tider ofte nok, hver tredje eller fjerde time så blir de rolige.

Da gjenstår det bare å sjekke dagens definisjon av "sunn mat".

Bare i mine barns levetid har den forandret seg ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke rart om han ofte spiser godteri. Sukkeret gjør at barna får et ustabilt blodsukker. Sinnet hans skyldes sikkert et dårlig kosthold.''

Dette har du virkelig greie på!

;-)

Troller du? Eller tror du virkelig verden er så enkel?

mvh

Må være troll, en som skal se hvor mange mødre h*n kan hisse på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en i hver ende av skalaen... med samme kosthold.

Du har ikke skjønt barnas individuelle behov serru.

Det ene barne trenger 30% protein fra fugl. Det andre barnet 27,3% fiskeprotein. Dessuten får det urolige barnet i seg 27 cl for lite væske hver dag.

Nemlig!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjenstår det bare å sjekke dagens definisjon av "sunn mat".

Bare i mine barns levetid har den forandret seg ganske mye.

''Da gjenstår det bare å sjekke dagens definisjon av "sunn mat".''

Barn følger lydig siste definisjon av sunn mat mhp adferd. Straks gulrot blir usunt, blir barn pøbelunger av å spise det.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ene barne trenger 30% protein fra fugl. Det andre barnet 27,3% fiskeprotein. Dessuten får det urolige barnet i seg 27 cl for lite væske hver dag.

Nemlig!

mvh

Tuuuusen takk for tips, nå er nok harmonien i helgen reddet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuuusen takk for tips, nå er nok harmonien i helgen reddet!

Ingen årsak.

Jeg burde gitt ut en bok om mine eksemplariske barn og det fantastiske kostholde som ligger bak. Man hører på stemmen og ser på øynene når det f.eks. trengs 100g fet fisk og fire rosenkål.

Du blir det du spiser.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste er ret og slett skummel når han ikke spiser... han blir så sint at jeg nesten blir redd. Vihar heldigvis lært, så nå er det et helt år siden sist han hadde sinneutbrudd..

''Vår eldste er ret og slett skummel når han ikke spiser... han blir så sint at jeg nesten blir redd. Vihar heldigvis lært, så nå er det et helt år siden sist han hadde sinneutbrudd..''

Uff da. Jentungen her blir sur som sitron om det går for lenge mellom måltidene. Hun skjønner fremdeles ikke hvordan jeg kan avgjøre at nå er det på tide at hun spiser litt uten å spørre om hun er sulten først... *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer at de foreldre som tillater at barna spiser ubegrenset med sukker og junk, er de samme foreldre som ikke setter grenser på andre områder heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter spent.

:-)

mvh

Jeg har et veddemål jeg må vinne først. Skal si fra, jeg;)

Eller kanskje du merker det selv? Kan jeg får samme effekt som adhd´ere får av Ritalin?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke rart om han ofte spiser godteri. Sukkeret gjør at barna får et ustabilt blodsukker. Sinnet hans skyldes sikkert et dårlig kosthold.

eh....nei, det er minstemann som er glad i sukker. Eldstemann har aldri vært noe glad i søtsaker, så her faller teorien din i grus gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer at de foreldre som tillater at barna spiser ubegrenset med sukker og junk, er de samme foreldre som ikke setter grenser på andre områder heller...

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig!

mvh

Tror du begynner å bli påvirka av Sør! Jeg ble rent overraska over at det ikke var han som hadde underskrevet på innlegget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du begynner å bli påvirka av Sør! Jeg ble rent overraska over at det ikke var han som hadde underskrevet på innlegget :P

Kan jeg noe for at jeg har rett?

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det tenkte jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke alle

Tsk, jeg spiste mye sukker og var heller den som ble mobbet.

Rolig, stille og forsiktig var jeg...

men barn med adhd - de bør ligge langt unna sukker, da blir det bare verre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...