Gjest lurer veldig på om jeg skal eller ei? Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg vurderer å sette inn hormonspiral pga. store blødninger. Hvordan var din opplevelse ukene etterat du satt inn din spiral? Mye blødninger/lite? vondt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Nå er det vel 10 år siden jeg gjorde det, men såvidt jeg husker hadde jeg småblødninger i ca. 3 mnd etterpå, det er helt vanlig, men det var ikke store blødningene nei. Etter det hadde jeg knapt nok mensen i det hele tatt de to årene jeg hadde spiralen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Det kommer litt an på hva du spør om... Jeg har hatt hormonspiral i fire år nå. Jeg er kjempefornøyd! Har så å si ikke hatt blødninger i over tre år. Rett etter innsetting småblødde det i flere uker (husker ikke hvor mange), frustrerende der og da, men definivit verdt det i ettertid! Jeg ville på alle måter gjort det igjen! Nå i det siste har det småblødd litt av og til, jeg regner med at det er normalt! Jeg har ei venninne som også har hormonspiral som har "vanlig" mens, men den er mindre enn vanlig. Jeg hadde ikke født vaginalt, fødselen endte med hastesnitt, og dermed hadde jeg innmari vondt den dagen den ble satt inn (hadde time tidlig om morra'n). Gynekologen sa at det kunne bli sånn siden jeg ikke hadde født "vanlig"... Det funka med noen ibux og var over dagen etter. Jeg må fjerne min neste sommer, og jeg er ikke i tvil om at det skal inn en ny! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spirellus Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Jeg har hatt hormonspiral i snart fire år. Jeg syntes det var smertefullt å sette den inn (14 år siden siste fødsel), og jeg "kjente" det var noe der i lange tider etterpå (ikke direkte smertefullt, men ubehagelig). Jeg hadde også mye småblødninger i lange tider, og jeg kan fremdeles ha "minimenstrasjon" innimellom, men ikke på langt nær de blødningene jeg og den smerten jeg hadde før jeg satt den inn, så alt i alt så er det absolutt verdt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Har hormonspiral, er på den andre så jeg har vel hatt den i 7-8 år... Er kjempefornøyd. Bortsett fra litt småblødninger og menssmerter de første dagene etter innsetting, har jeg ingen smerter og ingen blødninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Er på min andre nå, og har bare gode erfaringer. Ikke var det vondt og jeg hadde småblødninger i nesten tre mnd. Etter det, ingen mens. bare litt blødninger når det var på tide å få en ny. For meg som har hatt uregelmessig mens hele livet, korte sykluser og ikke skal ha flere barn. har det verdt det beste prevensjonsmiddelet :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 hadde det i to år. Hadde småblødninger i 6 mnd. Så kjente mannen min den stakkunder samleie, så ble det borte.. fordi trådene forsvant inn i livmorstappen.. :s Så fikk jeg vondt i underlivet, stort sett på høyre side. Blødde etter hvert samleie.. hadde det sånn nesten et år, før jeg måtte legges i narkose for å få den ut.. Nå har jeg like så godt sterilisert meg jeg har altså IKKE gode erfaringer med hormonspiral.. I 6 mnd funka den fint, av to år.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Har hatt hormonspiral i mange år. Aldri noe problemer av noe slag. Bare godt å slippe store, uregelmessige blødninger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Hadde syndefloden 5 dager hver måned, + noen "vanlige" mensdager. Etter til og fra småblødninger de første to månedene med hormonspiral stoppet det helt opp etter ca. fire mnd. Nå har det gått 4 1/2 år, har ikke brukt en tampong eller bind på over fire år. Har brukt til sammen en pakke truseinnlegg. Merker så smått at virkningen på bødningene begynner å avta- har fått rosa utflod en halv dag i mnd... Skal bytte til ny spiral til sommeren! Bare positivt for min del. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg har hatt min i 4,5 år nå, og er ikke i tvil om at jeg skal ha ny til sommeren. Småblødde mye de første ukene/månedene (husker ikke helt varigheten), men har siden ikke hatt mens i det hele tatt. Fantastiske greier :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.