Gå til innhold

NHD Løy legen til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke i form. I går kveld ble jeg illrød og hoven i ansiktet og var på legevakta og fikk predisolon. Skulle tilbake i dag for kontroll. Er mye bedre i ansiktet, men verker så mye i ryggmusklaturen at jeg griner av smerter. Har tatt ibux og paracett, men det hjelpe ikke. Jeg spurte om å få paragin forte på legevakta, men det fikk jeg ikke fordi det ikke går sammen med antidepressiva. Han laget så en resept på Tramadol, men rev i stykker denne etter å ha lest i Felleskattalogen. Jeg nekter å tro at det ikke finnes noen form for smertestillende om en bruker antidepressiva. Tok en infeksjonsprøve som var negativ, men da jeg kom hjem fann jeg ut at jeg har 38 i feber. Er redd det er noe alvorlig gale med meg og fortvilet fordi jeg verker slik. Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Matariki
Skrevet

''Han laget så en resept på Tramadol, men rev i stykker denne etter å ha lest i Felleskattalogen''

Hvorfor gjorde du det?

Skrevet

''Han laget så en resept på Tramadol, men rev i stykker denne etter å ha lest i Felleskattalogen''

Hvorfor gjorde du det?

Legen som gjorde det.

Gjest Matariki
Skrevet

Legen som gjorde det.

Å- du kunne fått av meg, har en pakke tramadol. Kanskje de ikke gikk sammen med de medisinene du tar?

Skrevet

Hvorfor gjorde du det?

...det var nok legen som gjorde det...

Gjest Matariki
Skrevet

...det var nok legen som gjorde det...

Ja, hun skrev det. Men hva er galt med tramadol?

Er det til fordel for legen eller pasienten at han rev den resepten?

Skal hun bare ligge der full i smerter?

Skrevet

Prøv å legge deg på ispakning ca 20 minutter hver time. Det er noe av det mest effektive i forhold til ryggsmerter. Hvis du ikke har ispakning, så bruk en pose frosne grønnsaker med et tynt kjøkkenhåndkle eller evt. tørkerull rundt.

Gjest Matariki
Skrevet

Legen som gjorde det.

Pleier ikke dele ut medisin altså. Men syns ikke det er greit at folk ligger full i smerter.

Håper du blir bedre snart.

Skrevet

Går ikke sammen, det er ikke farlig, men noen ad tar bort virkningen av kodein. Så det å ta en paralgin da, er ikke mere effektivt enn å ta en paracet...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er korrekt at det er interaksjoner mellom enkelte smertestillende og enkelte AD.

Det er derfor mest sannsynlig at legens utsagn er helt korrekt.

Skrevet

Det er korrekt at det er interaksjoner mellom enkelte smertestillende og enkelte AD.

Det er derfor mest sannsynlig at legens utsagn er helt korrekt.

Finnes det altså ingen smertestillende for store muskelsmerter annet enn pracett og pinex? Hva om jeg hadde blitt brannskadet eller påkjørt? Det føles nesten ut som sistnevdte.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Finnes det altså ingen smertestillende for store muskelsmerter annet enn pracett og pinex? Hva om jeg hadde blitt brannskadet eller påkjørt? Det føles nesten ut som sistnevdte.

I hjemmet vil en kun bruke smertestillende i tablettform. Da har en ikke så mye å velge i.

På sykehus har en mulighet for å gi sprøyter med alskens godsaker som ikke interagerer med AD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...