rose23 Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Jeg er ikke i form. I går kveld ble jeg illrød og hoven i ansiktet og var på legevakta og fikk predisolon. Skulle tilbake i dag for kontroll. Er mye bedre i ansiktet, men verker så mye i ryggmusklaturen at jeg griner av smerter. Har tatt ibux og paracett, men det hjelpe ikke. Jeg spurte om å få paragin forte på legevakta, men det fikk jeg ikke fordi det ikke går sammen med antidepressiva. Han laget så en resept på Tramadol, men rev i stykker denne etter å ha lest i Felleskattalogen. Jeg nekter å tro at det ikke finnes noen form for smertestillende om en bruker antidepressiva. Tok en infeksjonsprøve som var negativ, men da jeg kom hjem fann jeg ut at jeg har 38 i feber. Er redd det er noe alvorlig gale med meg og fortvilet fordi jeg verker slik. Hva kan jeg gjøre? 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 ''Han laget så en resept på Tramadol, men rev i stykker denne etter å ha lest i Felleskattalogen'' Hvorfor gjorde du det? 0 Siter
rose23 Skrevet 19. november 2011 Forfatter Skrevet 19. november 2011 ''Han laget så en resept på Tramadol, men rev i stykker denne etter å ha lest i Felleskattalogen'' Hvorfor gjorde du det? Legen som gjorde det. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Legen som gjorde det. Å- du kunne fått av meg, har en pakke tramadol. Kanskje de ikke gikk sammen med de medisinene du tar? 0 Siter
Gjest legerot Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 ''Han laget så en resept på Tramadol, men rev i stykker denne etter å ha lest i Felleskattalogen'' Hvorfor gjorde du det? ...det var nok legen som gjorde det... 0 Siter
Gjest legerot Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Jeg har fått AD og PF samtidig. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 ...det var nok legen som gjorde det... Ja, hun skrev det. Men hva er galt med tramadol? Er det til fordel for legen eller pasienten at han rev den resepten? Skal hun bare ligge der full i smerter? 0 Siter
frosken Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Prøv å legge deg på ispakning ca 20 minutter hver time. Det er noe av det mest effektive i forhold til ryggsmerter. Hvis du ikke har ispakning, så bruk en pose frosne grønnsaker med et tynt kjøkkenhåndkle eller evt. tørkerull rundt. 0 Siter
Gjest Matariki Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Legen som gjorde det. Pleier ikke dele ut medisin altså. Men syns ikke det er greit at folk ligger full i smerter. Håper du blir bedre snart. 0 Siter
serenity777 Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Går ikke sammen, det er ikke farlig, men noen ad tar bort virkningen av kodein. Så det å ta en paralgin da, er ikke mere effektivt enn å ta en paracet... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Det er korrekt at det er interaksjoner mellom enkelte smertestillende og enkelte AD. Det er derfor mest sannsynlig at legens utsagn er helt korrekt. 0 Siter
rose23 Skrevet 19. november 2011 Forfatter Skrevet 19. november 2011 Det er korrekt at det er interaksjoner mellom enkelte smertestillende og enkelte AD. Det er derfor mest sannsynlig at legens utsagn er helt korrekt. Finnes det altså ingen smertestillende for store muskelsmerter annet enn pracett og pinex? Hva om jeg hadde blitt brannskadet eller påkjørt? Det føles nesten ut som sistnevdte. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Finnes det altså ingen smertestillende for store muskelsmerter annet enn pracett og pinex? Hva om jeg hadde blitt brannskadet eller påkjørt? Det føles nesten ut som sistnevdte. I hjemmet vil en kun bruke smertestillende i tablettform. Da har en ikke så mye å velge i. På sykehus har en mulighet for å gi sprøyter med alskens godsaker som ikke interagerer med AD. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.