Gjest elsieva Skrevet 19. november 2011 Skrevet 19. november 2011 Hei. Jeg er ei jente på 25 år som har vært utsatt for grove seksuelle overgrep i barne- og ungdomsår. Alt toppet seg for 7 år siden da jeg fikk spiseforstyrrelser og kom inn i behandling. Jeg har vært på Modum Bad og ble diagnostisert med dissosiative lidelser. Jeg husker svært lite fra store deler av livet mitt men har begynt å få flere minner tilbake. Jeg dissosierer i dag i vanskelige situasjoner, jeg mister mye tid. Jeg har flere delpersonligheter som hjelper meg og er tilstede i hverdagen min. De tar som regel ikke over når andre folk er tilstede med mindre situasjonen er svært presset. Det er spesielt en sint stemme som sier hva jeg får gjøre og hva jeg ikke får gjøre som alltid er der, han tar aldri over, men styrer meg veldig. Jeg har gode behandlere og et bra opplegg. Men spørsmålet mitt er om jeg noengang kan bli frisk? Hva er prognosene på denne sykdommen? Kan jeg noengang komme til å leve uten stemmene? Uten å miste så mye tid i hverdagen min? Kan du si noen om denne sykdommen, jeg vet jo bare hvordan ting er for meg, men har prøvd å lest men det er så mange tilstander under dissosiative lidelser så jeg blir litt forvirret, føler ikke at alt passer på meg! Ting har blitt bedre etter jeg begynte i behandling, særlig fordi jeg nå har større forståelse for symptomene mine. Jeg står foresten på fluanxol depot, seroquel, truxal, lamictal og imovane, hvis dette kan si deg noe. På forhånd tusen takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.