Gå til innhold

Eksistens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen bare bekrefte at denne verden eksisterer og ikke bare er i mitt hode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjønner jeg at du gjør.

Er det sant at schizofrene ofte lever i to ulike verdener, en virkelig og en innbilt en? Jeg blir usikker på hvor jeg er, og jeg leter og leter etter den 1. eller 2. verdenen, alt avhengig av hvilke som er ekte og kommer først. Men jeg finner ingenting. Og jeg føler at jeg er fanget i én av de, mens jeg egentlig skal være i 2.

Skrevet

Er det sant at schizofrene ofte lever i to ulike verdener, en virkelig og en innbilt en? Jeg blir usikker på hvor jeg er, og jeg leter og leter etter den 1. eller 2. verdenen, alt avhengig av hvilke som er ekte og kommer først. Men jeg finner ingenting. Og jeg føler at jeg er fanget i én av de, mens jeg egentlig skal være i 2.

Ja, det kan godt hende det er vanlig ved schizofreni. At du sliter med virkelighetsoppfatningen og hva som er virkelig, slik jeg skjønner det du forteller om de to forskjellige verdenene.

Det høres forvirrende ut.

Skrevet

Ja, det kan godt hende det er vanlig ved schizofreni. At du sliter med virkelighetsoppfatningen og hva som er virkelig, slik jeg skjønner det du forteller om de to forskjellige verdenene.

Det høres forvirrende ut.

Ja og jeg blir forbannet fordi det er ingenting i rommet som snakker med meg.

Skrevet

Ja og jeg blir forbannet fordi det er ingenting i rommet som snakker med meg.

Får du noe hjelp i forhold til dette ellers?

Skrevet

Får du noe hjelp i forhold til dette ellers?

Jo, men ingen som forstår egentlig. Men prøver å snakke med folk. Det får meg inn på mer vanlige tanker.

Skrevet

Jo, men ingen som forstår egentlig. Men prøver å snakke med folk. Det får meg inn på mer vanlige tanker.

God ide å snakke med andre. Det syns jeg også hjelper når jeg føler meg rar. I det hele tatt kontakt med noen andre mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...