Gå til innhold

Bør jeg vurdere psyk igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått mer og mer tvangstanker igjen. Klarer å gå på jobb, fungere i hverdagen, trene, og være sosial. Men musklene mine er stive som noen stokker. jeg sjekker dører, viduer, kraner før jeg skal ut, kaffetrakter på jobb, redd for smitte/blackouts, miste kontroll og gjøre noe jeg ikke mener/vil, og bli smittet.

Hvis jeg drikker feks 2 glass vin, er dette nok til at jeg tror jeg mister kontrollen, får blackout. Jeg prøver desperat å rekonsturere hele kvelder, der jeg har drukket vin, og hvis jeg ikke husker alt, blir jeg redd. selv om jeg vet at jeg tåler en del, og ikke føler meg full eller snøvler. Men jeg tenker "enn om!" drikker sjelden og ikke mye, men som sagt, klarer ikke tenke at en som regel ikke får blackout av ca 2 glass vin. Drikker kun når jeg er sammen med personer jeg kjenner meget godt. Er jeg alene, rører jeg ikke alkohol.

Midt oppe i alt, fikk jeg en venneforespørsel fra en fremmed mann fra afrika en plass. Ignorerte dette, men nå er jeg redd jeg feks skulle hatt blackout og hvert i kontakt med denne personen.

Bruker 20 mg cipralex. Øke medisin eller få psyk hjelp igjen? Min fastlege kan lite om tvang. Kan nok mer selv;) - men klarer bare til en viss grad å nyttggjøre meg det jeg har lært i behandling. Er også en del deppa til tider.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, takk begge deler.

Cipralex 20 mg er en meget liten dose for tvang. Her har du mye å gå på.

Noen nye konsultasjoner hos psykiater/psykolog vil sikkert også være bra.

Skrevet

Ja, takk begge deler.

Cipralex 20 mg er en meget liten dose for tvang. Her har du mye å gå på.

Noen nye konsultasjoner hos psykiater/psykolog vil sikkert også være bra.

Legetime bestilt! :) (Var kjempeheldig og fikk rask time....!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...