Gå til innhold

Hva er det greit at en 8-åring ser på tv?

Gjest 8mom

Anbefalte innlegg

Gjest sett grenser

Jeg synes ikke det er greit at barn ser på sånnt. Jeg vil ikke lære mine barn til å se på kvinnen som et sexobjekt. Skån de for så mye dritt som mulig er min mening. Desto mer de ser av dette desto verre blir de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er greit at barn ser på sånnt. Jeg vil ikke lære mine barn til å se på kvinnen som et sexobjekt. Skån de for så mye dritt som mulig er min mening. Desto mer de ser av dette desto verre blir de.

''Desto mer de ser av dette desto verre blir de.''

Den var vel i enkleste laget?

Ikke dermed sagt at barn skal se alt mulig, langt ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sett grenser

''Desto mer de ser av dette desto verre blir de.''

Den var vel i enkleste laget?

Ikke dermed sagt at barn skal se alt mulig, langt ifra.

Ser jeg burde begreunnet bedre .

I den alderen er de ekstremt påvirkelige. Når foreldrene gir uttrykk for at dette er greit å se på sender de samtidig ut signaler på at det er greit å kle seg som ei hore og at en oppøfrer seg som et objekt. Slik kan de altså ble verre desto mer foreldre tillater.

Min tolvåring ville se på musikkvideoer i går men fikk ikke lov av meg. Jeg benyttet samtidig anledningen til å prente inn sunn fornuft og moral. Håper flere kan gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den alderen er de ekstremt påvirkelige. Når foreldrene gir uttrykk for at dette er greit å se på sender de samtidig ut signaler på at det er greit å kle seg som ei hore og at en oppøfrer seg som et objekt. Slik kan de altså ble verre desto mer foreldre tillater.

Min tolvåring ville se på musikkvideoer i går men fikk ikke lov av meg. Jeg benyttet samtidig anledningen til å prente inn sunn fornuft og moral. Håper flere kan gjøre det samme!

Jeg har mer tro på åpenhet/tillatelse + info enn forbud + info. Det barna ikke får lov til å se blir gjerne desto mer attraktivt og spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror nok fremdeles dette er litt mer nyansert. Svært mange skjelner nok mellom musikkvideoer og eget dagligliv.

Da jeg var på min sønns alder, gikk foreldregenerasjonen av hengslene pga. Sex Pistols. Men vi oppførte oss ganske prektig allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkvideoer er som sagt svært på kanten mange av de og det er vanskelig å bedømme, men det er oppvisning/show og derfor stort sett ok. Når det gjelder Nissene på Låven syntes jeg det er stort sett greit. Paradise Hotell og Big Brother osv. kommer IKKE på tale, selv ikke får vår eldste (straks tenåring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...