Gå til innhold

psykiske plager - akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som med hell har fått det bedre med angst og psykiske plager med akupunktur behandling. Jeg går hos en nå, men blir snarere verre, Han sier det er en overgang, Han driver også med healing?

Gjest fattigere og like syk
Skrevet

Jeg har i mine sykdomsperioder kontakt (tror jeg) meg litt overnaturlige ting. Da oppsøker jeg gjerne akupunktur, healere og andre alternative behandlere.

Kan ikke si jeg har blitt bedre av dette nei, kanskje heller verre? Og ihvertfall en god del fattigere. Det finnes også veldig mange som kaller seg for ditt og datt og tjener seg rik på oss psyke. Så vær litt obs i forhold til slike ting.

Noen ganger har jeg lurt på om det egentlig er lov å drive på meg behandling av psykisk syke og påstå at de kan bli bedre? Hvor er forskningen og er det mange som egentlig blir bedre av alt dette? Ihvertfall ikke meg.

Skrevet

Jeg har i mine sykdomsperioder kontakt (tror jeg) meg litt overnaturlige ting. Da oppsøker jeg gjerne akupunktur, healere og andre alternative behandlere.

Kan ikke si jeg har blitt bedre av dette nei, kanskje heller verre? Og ihvertfall en god del fattigere. Det finnes også veldig mange som kaller seg for ditt og datt og tjener seg rik på oss psyke. Så vær litt obs i forhold til slike ting.

Noen ganger har jeg lurt på om det egentlig er lov å drive på meg behandling av psykisk syke og påstå at de kan bli bedre? Hvor er forskningen og er det mange som egentlig blir bedre av alt dette? Ihvertfall ikke meg.

Alternativbehandlere kan desverre holde på som de vil uten å bli tatt.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det finnes ingen holdepunkter for at akupunktur viker på angst. Angst er et tankeproblem, og må behandles som sådan.

Skrevet

Det finnes ingen holdepunkter for at akupunktur viker på angst. Angst er et tankeproblem, og må behandles som sådan.

Gjelder dette depresjon også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...