Gå til innhold

Er det noen av dere som ikke feirer jul?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Føler stresset allerede,naboene har hengt opp julestjerne i vinduet,og det er ikke 1 desember enda.

Tror ikke jeg orker 30 dager med stress.

Jeg er sliten,tung og har vondt i ett kne.

Skrevet

Jula varer fra første søndag i advent til 2. juledag, og jeg elsker det.

Skrevet

Stress? Hva er stressende med jula egentlig?

Bruk en time til å pynte i huset og to timer til å handle julegavene og julematen - that's it ;)

Gjest Bipolar58
Skrevet

Jula varer fra første søndag i advent til 2. juledag, og jeg elsker det.

Nei,det blir bare å kjøpe 2-3 julegaver og vaske tøyet jeg skal ha på meg julaften.Vasker nok bilen 22 eller 23/12.

Jeg blir stressa av at man kan kjøpe julebrus den 15 november og marsipan!

Skrevet

Ja, jeg skal ikke feire jul, for andre år på rad, dropper absolutt alt som har med jula å gjøre.

Gjest Bipolar58
Skrevet

jeg er jøde så jeg slipper jula

Er du singel? ;-)

-På Dol av og til
Skrevet

Nei,det blir bare å kjøpe 2-3 julegaver og vaske tøyet jeg skal ha på meg julaften.Vasker nok bilen 22 eller 23/12.

Jeg blir stressa av at man kan kjøpe julebrus den 15 november og marsipan!

Hvem i all verden sier at du må kjøpe julebrus og marsipan så tidlig? Helt frivillig når du vil kjøpe.

Ikke bry deg om når naboene pynter til jul .Gjør det DU ønsker, så blir jula fin.

Jeg stresser ikke og STORKOSER meg hele desember.

Synest et jul er fantastisk fint.

Skrevet

Vår stjerne henges opp første søndag i advent, altså i morgen.

Det er én eneste grunn til at de selger julebrus, julemarsipan osv. så tidlig, og det er at svært mange kjøper den. Hvis noen hundre tusen personer unner seg én ekstra pakke julemarsipan for å smake i november, betyr det mye for totalen.

Stress ned med denne:

http://vilduhapose.blogspot.com/2010/11/hei-ha-na-er-det-jul-allerede.html

Verken naboene eller noen andre bestemmer over din egen jul. Selv gjør jeg noe fordi jeg synes jeg må og noe fordi jeg synes det er litt hyggelig. Tilsammen gjør jeg lite i forhold til mange andre som har egen kjernefamilie.

Jeg er vokst opp i en tid da jula begynte på julaften, nå har jeg mer følelsen av at det er da (etter pakkeåpningen) den er slutt, i hvert fall for mange små barn. Da har de telt ned og juleavsluttet og spist i månedsvis, så juletrefester første uka i januar virker helt feilplassert (de er jo også fra "min tid").

Vi har noen bursdager og diverse i november, så jeg tenker ikke på jul før de er ferdige. Men nå skal jeg dra fram adventsstaken, lys og altså den stjerna.

Skrevet

Ja, vi feirer jul, men venter en stund med å tenke jul ennå.

''Tror ikke jeg orker 30 dager med stress.''

Du trenger vel ikke stresse med juleforberedelser selv om naboene gjør det? Eller er det en del av deg som synes du burde, slik at du nages av samvittighet?

Jeg tar det meget rolig med juleforberedelser, og er ikke blant de som teller ned fra september. Jeg tenker jo litt på julegavene, men ordner det meste de siste 14 dagene før jul. Det går helt fint.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Ja, jeg skal ikke feire jul, for andre år på rad, dropper absolutt alt som har med jula å gjøre.

Hva kommer det av? Religion,familie eller penger?

Skrevet

Hva kommer det av? Religion,familie eller penger?

Familie, prinsipper, er drittlei av alt presset og stresset med jul.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Familie, prinsipper, er drittlei av alt presset og stresset med jul.

Jeg setter på en 7 armet lysestake den 1/12 så ikke naboene skal tro jeg er helt fjern.Så spiser jeg 4 fjordland middager 1 og 2. juledag. og nyttårsaften og 1 dag.Julaften er jeg på ett dagsenter i Oslo som heter Fontenehuset.

Overlever jeg julaften er det heldigvis ett helt år til neste.

Så da blir neste kneik 17 mai på samme sted.

Resten av høytidene tar jeg bare som en vanlig søndag.

Kjøttkaker med ertestuing fra fjordland har man råd til ofte når man får den for bare ca 45 kr.Dyre utgaver blir de bare på lønningsdagen.Men bare 1 stk.

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...