Gå til innhold

Dere med barn/ungdomer som skjeler

Gjest Dere med store barn som skjeler.

Anbefalte innlegg

Gjest Dere med store barn som skjeler.

Hei dere som har barn/ungdomer fra 11 år og oppover som skjeler.

Det er noen ting jeg lurer på.

Jeg har en unge på snart 12 år som skjeler.

Han har dårlig syn og fikk nye briller for noen måneder siden.

Han har prisme i brillene sine.

Prismen er den samme som han har hatt fra han var 7 år.

Han skal operere det øyet som han skjeler på.

Han har hodepine og nakkesmerter hver dag.

Jeg lurer på med deres barn/ungdomer som nettopp har blitt operert for skjeling på hva behandlingen er etter operasjon.

1. Trenger han briller etter operasjon?

2. Trenger han lapp på det friske øyet etter operasjon for å trene opp det han blir operert på?

3. Trenger han prismebriller etter operasjon også?

Håper noen kan svare på de spørsmålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Hvis operasjonen er vellykket ser jeg jo ingen grunn til å bruke briller, og doktorene kommer sikkert til å sette lapp på det friske øyet så han får både prøve det selv og se om det fungerer som det egentlig skal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Hvis operasjonen er vellykket ser jeg jo ingen grunn til å bruke briller, og doktorene kommer sikkert til å sette lapp på det friske øyet så han får både prøve det selv og se om det fungerer som det egentlig skal

Jeg skjelte som barn og fikk, som du sier, lapp på det friske øyet for å trene opp muskulaturen rundt det øyet som skjelte. Men det er jo hundre år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brillefine lapper

Hvis behandling med lapp skal være vellykket må man starte så tidlig som mulig, og etter 6-7 årsalderen har det liten hensikt pga at musklene i øyet i stor grad er ferdigutviklet. Hva som gjelder i deres tilfelle vet jeg jo ikke, men dette var beskjeden vi fikk.

Jeg har et barn som ble behandlet med lapp pga skjeling og denne behandlingen ble ikke vellykket. Jenta er i dag voksen og har bare en liten prosent syn på det ene øyet. Selve skjelingen ble borte med lappen, så vi levde i tro om at synet også var blitt bra. Det er ikke synsnerven det er noe feil med, så slik sett har hun ikke hjelp av verken briller eller linser.

Jeg har litt vondt i meg og tenker at vi kanskje skulle vært flinkere med å bruke lappen da hun var barn, for da hadde kanskje synet vært bedre...men man trodde at når selve skjelingen var vekke, så var alt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...