Gå til innhold

Feberjenta mi

Gjest prust

Anbefalte innlegg

De er visst fire eller fem i klassen som har vært syke med feber i går og/eller i dag. Så det er nok noe som smitter.

Jeg vet jo at det er mest fornuftig at hun er hjemme en dag til. Men hun mister mye av skolen, og hun er veldig motivert til å gå i morgen. Hadde hun vært slik hun var søndag kveld og i går, hadde jeg jo selvsagt ikke tvilt.

Hallo!?

3 dager er da ingenting!

Begge mine to har vært hjemme siden høstferien....

Har man feber om kvelden bør man være hjemme fra skolen dagen etter.

Sender du henne avgårde for tidlig risikerer du bare at det tar lenger tid før hun blir helt frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

6

• laban

2

• UlrikkeE

2

• Axcia

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg ser det.

Men hun mister mye av skolen med 3 dager borte, og hun er veldig motivert for å gå.

Men hun kan selvsagt sitte hjemme og jobbe med ting i morgen og, slik hun har gjort i dag.

De går ikke glipp av SÅ mye (rent faglig) i løpet av en skoledag. Vi snakker ikke om 10. klasses repetisjonsdager rett før avgangseksamen eller noe sånt.

Få tak i de bøkene og leksene hun evt. trenger, så tar hun det igjen i løpet av en ettermiddag eller to, hvis det er slik at hun er motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg målte temperaturen nå, og nå har hun 38,8. Jeg er veldig i tvil om hun skal på skolen i morgen''

Og 40 i går!?

Jeg pleier ikke være blant de "strengeste", men her er du på jordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er temperaturen 38,4. Allmenntilstanden er som normalt, og som jeg sa, var hun feberfri i flere timer i dag.

Dersom hun er feberfri i morgen, og opplagt til å gå på skolen, kan vel ikke det være så galt?

Jeg tror ikke at det bare er dattera som har feber, med de meldingene du poster nå i kveld ;-) Det er ganske ulikt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det bare er dattera som har feber, med de meldingene du poster nå i kveld ;-) Det er ganske ulikt deg?

''Jeg tror ikke at det bare er dattera som har feber, med de meldingene du poster nå i kveld ;-) Det er ganske ulikt deg?

''

Hmmmm - det ser ut til at dere kloke hoder er fullstendig enige med hverandre. Kanskje det er jeg som har feber ja? :-)

Nei, det er nok ikke det. Jeg er frisk som en fisk, og sabla motivert både til å få jenta frisk og på skolen og meg selv på jobb. Jeg har en type jobb som jeg kan gjøre hjemmefra, men det blir ikke mer enn en time eller to effektivt arbeid når et barn eller tre er hjemme samtidig.

Men da hun la seg nå, så sa jeg at det var godt mulig at hun skulle være hjemme i morgen og. Hun påstod at hun var kjempeopplagt og klar for skolen, men jeg kjente jo at hun var litt varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg tror ikke at det bare er dattera som har feber, med de meldingene du poster nå i kveld ;-) Det er ganske ulikt deg?

''

Hmmmm - det ser ut til at dere kloke hoder er fullstendig enige med hverandre. Kanskje det er jeg som har feber ja? :-)

Nei, det er nok ikke det. Jeg er frisk som en fisk, og sabla motivert både til å få jenta frisk og på skolen og meg selv på jobb. Jeg har en type jobb som jeg kan gjøre hjemmefra, men det blir ikke mer enn en time eller to effektivt arbeid når et barn eller tre er hjemme samtidig.

Men da hun la seg nå, så sa jeg at det var godt mulig at hun skulle være hjemme i morgen og. Hun påstod at hun var kjempeopplagt og klar for skolen, men jeg kjente jo at hun var litt varm.

''Jeg har en type jobb som jeg kan gjøre hjemmefra, men det blir ikke mer enn en time eller to effektivt arbeid når et barn eller tre er hjemme samtidig.''

Sånn er det å ha barn. Du har tre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg målte temperaturen nå, og nå har hun 38,8. Jeg er veldig i tvil om hun skal på skolen i morgen''

Og 40 i går!?

Jeg pleier ikke være blant de "strengeste", men her er du på jordet!

Poenget er jo at hun tydeligvis har god allmenntilstand selv om temperaturen er høy. Jeg hadde ligget som et slakt med 40 i feber - det gjorde hun ikke, selv om hun tydeligvis var syk i går.

Med 38,5 i feber er hun omtrent som normalt i allmenntilstand. Men det er klart at kroppen ikke er i form - det er jo ikke vanlig for henne at hun har så høy temperatur.

Jeg sa til henne nå i stad at hun muligens skulle være hjemme i morgen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg har en type jobb som jeg kan gjøre hjemmefra, men det blir ikke mer enn en time eller to effektivt arbeid når et barn eller tre er hjemme samtidig.''

Sånn er det å ha barn. Du har tre.

Jepp - jeg har tre, og er nok bortskjemt med at de omtrent aldri er syke. Hadde hatt én syke-barn dag frem til midten av november. Nå har jeg fire, snart fem. Men det er jo helt greit å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo at hun tydeligvis har god allmenntilstand selv om temperaturen er høy. Jeg hadde ligget som et slakt med 40 i feber - det gjorde hun ikke, selv om hun tydeligvis var syk i går.

Med 38,5 i feber er hun omtrent som normalt i allmenntilstand. Men det er klart at kroppen ikke er i form - det er jo ikke vanlig for henne at hun har så høy temperatur.

Jeg sa til henne nå i stad at hun muligens skulle være hjemme i morgen og.

Du sier jo et annet sted i tråden at det også er noe som smitter, jeg skjønner ikke hvordan du overhodet kan tvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - jeg har tre, og er nok bortskjemt med at de omtrent aldri er syke. Hadde hatt én syke-barn dag frem til midten av november. Nå har jeg fire, snart fem. Men det er jo helt greit å bruke dem.

Da er det ihvertfall ikke synd på deg!

Så får du evt pukke mannen din til å ta en dag, siden du nå har tatt to. Det bør ihvertfall ikke gå ut over helsa til 10-åringen at du føler at du må på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender aldri ungen på skolen hvis de har feber kvelden før. Særlig ikke hvis feberen stiger mot kvelden. Hadde hun 40 i feber i går og har feber i kveld, er det ingen tvil om at hun bør være hjemme i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ihvertfall ikke synd på deg!

Så får du evt pukke mannen din til å ta en dag, siden du nå har tatt to. Det bør ihvertfall ikke gå ut over helsa til 10-åringen at du føler at du må på jobb.

Neida, det skal ikke gå utover henne. Jeg tvilte jo ike ett sekund de første to dagene, og var gladelig hjemme med henne. Mannen min er bortreist hele uka, så det blir jeg som tar disse dagene hjemme. Vi pleier å dele likt på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser det.

Men hun mister mye av skolen med 3 dager borte, og hun er veldig motivert for å gå.

Men hun kan selvsagt sitte hjemme og jobbe med ting i morgen og, slik hun har gjort i dag.

''Men hun mister mye av skolen med 3 dager borte, og hun er veldig motivert for å gå.''

Tuller du, eller? Tre dager borte fra skolen er ingen krise (med mindre det er heldagsprøver eller lignende ting - som datteren din ikke har i den alderen uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!?

3 dager er da ingenting!

Begge mine to har vært hjemme siden høstferien....

Har man feber om kvelden bør man være hjemme fra skolen dagen etter.

Sender du henne avgårde for tidlig risikerer du bare at det tar lenger tid før hun blir helt frisk.

Har de vært hjemme i 7-8 uker?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er temperaturen 38,4. Allmenntilstanden er som normalt, og som jeg sa, var hun feberfri i flere timer i dag.

Dersom hun er feberfri i morgen, og opplagt til å gå på skolen, kan vel ikke det være så galt?

Mine to yngste pleier ofte å være feberfrie hele dagen, fram til ettermiddagen... De har som regel også god allmenntilstand (eldste pleier å ligge som et slakt;)) - men har de over 38.0 på kvelden, har de ingenting å gjøre på skolen neste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun skal være hjemme. Hun er ikke frisk når hun får så høy feber utpå kvelden.

Hun var feberfri i dag, stod opp klokka syv, og ville gjerne på skolen.

Vi ble imidlertid enige om at hun skulle være hjemme, og jobbe godt med skolearbeid, mens jeg gikk på jobb. Har avtalt at jeg skal komme hjemom i 12 tida og se etter henne.

Har ikke hørt noe fra henne den timen jeg har vært på jobb, så jeg regner med at hun har det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var feberfri i dag, stod opp klokka syv, og ville gjerne på skolen.

Vi ble imidlertid enige om at hun skulle være hjemme, og jobbe godt med skolearbeid, mens jeg gikk på jobb. Har avtalt at jeg skal komme hjemom i 12 tida og se etter henne.

Har ikke hørt noe fra henne den timen jeg har vært på jobb, så jeg regner med at hun har det greit.

Det synes jeg hørtes ut som en klok løsning :)

Det er så mye bedre å la kroppen komme seg skikkelig, så unngår man evt. tilbakefall som kan vare lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...