UlrikkeE Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 6-åringen var i fin form mandag morgen. Da jeg hentet henne på SFO om ettermiddagen var hun hes og blek og sa hun hadde vondt i halsen. Hun gikk på drill-trening som vanlig, hadde 37,7 da hun la seg og sovnet fort (og så blek og sliten ut). Våknet i går med 38,5 - var oppe i 38,9 om formiddagen, men la seg med 38,2. Var sliten og slapp i formen om formiddagen, men formkurven steg ettersom tempen sank. I dag våknet hun med 38,2. Hadde 37,7 klokka 11 og hadde 37,5 nå for en halvtime siden. Formen har vært upåklagelig i hele dag. hun hoster litt og sier hun er litt rar i halsen, men hun virker generelt mye bedre enn i går... Skole i morra? (selvfølgelig gitt at tempen ikke stiger igjen eller formen blir dårlig igjen). Jeg har mulighet for å bare ha henne på skolen og la henne slippe SFO i morra. Trenger innspill 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Kjenner til vurderingen ;-) Du må jo nesten se det an i løpet av dagen. Jenta mi var jo også feberfri perioder i går, men så fikk hun litt feber igjen i går kveld. Dersom hun ikke får feber igjen i dag, og virker fin i kveld, hadde jeg nok latt henne gå på skolen i morgen. Jenta mi var i fin form i morges, men ble hjemme (jeg turde jo ikke annet etter den tråden i går....). Da jeg var hjemme hos henne i lunsjen, var hun fortsatt i storform, hadde gjort masse lekser og hadde lyst til å gå på skolen eller ut. Jeg tror ærlig talt at hun fint kunne ha vært på skolen i dag, men sikkert helt greit for henne at hun ble hjemme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Kjenner til vurderingen ;-) Du må jo nesten se det an i løpet av dagen. Jenta mi var jo også feberfri perioder i går, men så fikk hun litt feber igjen i går kveld. Dersom hun ikke får feber igjen i dag, og virker fin i kveld, hadde jeg nok latt henne gå på skolen i morgen. Jenta mi var i fin form i morges, men ble hjemme (jeg turde jo ikke annet etter den tråden i går....). Da jeg var hjemme hos henne i lunsjen, var hun fortsatt i storform, hadde gjort masse lekser og hadde lyst til å gå på skolen eller ut. Jeg tror ærlig talt at hun fint kunne ha vært på skolen i dag, men sikkert helt greit for henne at hun ble hjemme. ''Jeg tror ærlig talt at hun fint kunne ha vært på skolen i dag, men sikkert helt greit for henne at hun ble hjemme.'' Immunforsvaret er gjerne litt svekket etter en periode med sykdom. Derfor er det fint å være hjemme feberfri minst en dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Temperatur over 38 er feber hos barn. Siden hun kun hadde dette litt på morgenen, kan i dag muligens vurderes som feberfri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 30. november 2011 Del Skrevet 30. november 2011 Jeg synes dette er et mer gråsonetilfelle enn prust sitt i går Jeg ville sett an formen resten av dagen. Hun er jo så godt som feberfri i dag. Er allmenntilstanden god, ville jeg nok kanskje sendt henne på skolen i morra og henta henne rett etter, slik at hun fikk fri fra AKS. De har jo ganske korte dager på 1. trinn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Temperatur over 38 er feber hos barn. Siden hun kun hadde dette litt på morgenen, kan i dag muligens vurderes som feberfri. Med mindre tempen stiger igjen, synes jeg i dag kan telle som feberfri dag, ettersom hun egentlig kun har hatt feber i går... Hadde hun vært febersyk i en uke, hadde jeg ikke sendt henne i morra, liksom... Men man er jo alltid i tvil... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Kjenner til vurderingen ;-) Du må jo nesten se det an i løpet av dagen. Jenta mi var jo også feberfri perioder i går, men så fikk hun litt feber igjen i går kveld. Dersom hun ikke får feber igjen i dag, og virker fin i kveld, hadde jeg nok latt henne gå på skolen i morgen. Jenta mi var i fin form i morges, men ble hjemme (jeg turde jo ikke annet etter den tråden i går....). Da jeg var hjemme hos henne i lunsjen, var hun fortsatt i storform, hadde gjort masse lekser og hadde lyst til å gå på skolen eller ut. Jeg tror ærlig talt at hun fint kunne ha vært på skolen i dag, men sikkert helt greit for henne at hun ble hjemme. I ditt tilfelle synes jeg definitivt at hun skulle være hjemme i dag, uansett hvor pigg hun er Men i morra er hun garantert klar som et egg hvis hun ikke har hatt feber i hele dag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. november 2011 Forfatter Del Skrevet 30. november 2011 Jeg synes dette er et mer gråsonetilfelle enn prust sitt i går Jeg ville sett an formen resten av dagen. Hun er jo så godt som feberfri i dag. Er allmenntilstanden god, ville jeg nok kanskje sendt henne på skolen i morra og henta henne rett etter, slik at hun fikk fri fra AKS. De har jo ganske korte dager på 1. trinn. Det er vel snakk om fra halv ni til ett - og det tror jeg hun takler fint hvis formen holder seg som nå... Går hun på skolen, kan hun i tillegg gå på dansing (tre kvarter, de øver til juleforestilling) om ettermiddagen - går hun ikke på skolen, får hun ikke lov til å gå på dansing heller *sær mamma*. Men alt dette er så klart gitt at formen ikke daler eller tempen stiger! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 1. desember 2011 Del Skrevet 1. desember 2011 Det er vel snakk om fra halv ni til ett - og det tror jeg hun takler fint hvis formen holder seg som nå... Går hun på skolen, kan hun i tillegg gå på dansing (tre kvarter, de øver til juleforestilling) om ettermiddagen - går hun ikke på skolen, får hun ikke lov til å gå på dansing heller *sær mamma*. Men alt dette er så klart gitt at formen ikke daler eller tempen stiger! ''...- går hun ikke på skolen, får hun ikke lov til å gå på dansing heller *sær mamma*'' Helt enig - og i så fall like sær. Fritidsaktiviteter, bursdager osv. forutsetter at man går på skolen, unntatt i veeeldig spesielle tilfeller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 1. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2011 ''...- går hun ikke på skolen, får hun ikke lov til å gå på dansing heller *sær mamma*'' Helt enig - og i så fall like sær. Fritidsaktiviteter, bursdager osv. forutsetter at man går på skolen, unntatt i veeeldig spesielle tilfeller. Hehe, jeg var i tvil i morges altså, for tempen var høyere enn den pleier akkurat uten å være feber.... Men jeg tok sjansen på å teste ut! Ingen har ringt meg, og nå må jeg straks slenge meg i bilen for å hente henne! Satser på at det gikk fint, men vi får vel se hvordan hun henger sammen når jeg henter. Formen i morges var ihvertfall upåklagelig... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.