Gå til innhold

Ytterlige ti tilfeller av narkolepsi - Link.

PieLill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

11

• Sør

10

• Mrs. Wallace

5

• PieLill

3

Mest aktive i denne tråden

Skremmende :(

Håper det snart kommer en uhildet gjennomgang av både beslutningsgrunnlag, beslutningsprosess og ikke minst informasjonen gitt til befolkningen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så skeptisk til denne vaksinen, men ga etter for "presset".... Både for meg og snuppa som nå er 6...

Kjenner jeg skulle hørt på magefølelsen istedenfor... Det gjør jeg definitivt neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så skeptisk til denne vaksinen, men ga etter for "presset".... Både for meg og snuppa som nå er 6...

Kjenner jeg skulle hørt på magefølelsen istedenfor... Det gjør jeg definitivt neste gang!

Min tillit til helsemyndighetene mhp hastevaksinasjoner har ikke blitt styrket av denne saken.

Jeg var særlig frustrert over at det ikke ble gitt saklig informasjon om vaksinen, bare masse ikke-farlig-veldig-viktig-betryggelser.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det snart kommer en uhildet gjennomgang av både beslutningsgrunnlag, beslutningsprosess og ikke minst informasjonen gitt til befolkningen.

mvh

Jeg tviler på at det kommer. Blir nok trenert av besluttningstakerne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tillit til helsemyndighetene mhp hastevaksinasjoner har ikke blitt styrket av denne saken.

Jeg var særlig frustrert over at det ikke ble gitt saklig informasjon om vaksinen, bare masse ikke-farlig-veldig-viktig-betryggelser.

mvh

Litt det samme som med HPV-vaksinen. Vår eldste fikk tilbud om den i høst. Helsesøster fortalte at de kunne dø om de ikke tok den. Hun sa at det var 12-åringene som skulle bestemme, og ikke foreldrene. Vi som foreldre fikk overhodet ingen informasjon, bortsett fra at vi skulle skrive under på om vi ønsket at barnet skulle ha eller ikke.

Nå hadde vi her i huset tatt stilling til dette i god tid, men jeg blir litt provorsert.

Her er norske jenter med i et vaksineringsforsøk, og så mener helsevesenet v/helsesøster at 12-åringer skal få ansvaret!

Sjokkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt det samme som med HPV-vaksinen. Vår eldste fikk tilbud om den i høst. Helsesøster fortalte at de kunne dø om de ikke tok den. Hun sa at det var 12-åringene som skulle bestemme, og ikke foreldrene. Vi som foreldre fikk overhodet ingen informasjon, bortsett fra at vi skulle skrive under på om vi ønsket at barnet skulle ha eller ikke.

Nå hadde vi her i huset tatt stilling til dette i god tid, men jeg blir litt provorsert.

Her er norske jenter med i et vaksineringsforsøk, og så mener helsevesenet v/helsesøster at 12-åringer skal få ansvaret!

Sjokkert!

''Helsesøster fortalte at de kunne dø om de ikke tok den. Hun sa at det var 12-åringene som skulle bestemme, og ikke foreldrene.''

Hvis helsesøster virkelig har sagt noe slikt så hadde jeg tatt det opp i FAU og sterkt vurdert å sende en melding til Kommunehelsetjenesten (er det ikke det som blir riktig instans?)! Hun er jo langt ute å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster i vår kommune beskyldte meg til å være uansvarlig og usolidarisk da jeg ikke ville ta denne influensa- vaksinen eller la mine barn vaksineres.

Ang.HPV-vaksinen sendte jeg beskjed med min 8. klassing om at jeg ikke fant det riktig at hun skulle vaksineres fordi den ennå er på forsøksstadiet, og ikke ønsket at hun skulle være med i forsøket. Helsesøster hadde sagt til HENNE at det ikke var sant, den var trygg og godt utprøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsesøster i vår kommune beskyldte meg til å være uansvarlig og usolidarisk da jeg ikke ville ta denne influensa- vaksinen eller la mine barn vaksineres.

Ang.HPV-vaksinen sendte jeg beskjed med min 8. klassing om at jeg ikke fant det riktig at hun skulle vaksineres fordi den ennå er på forsøksstadiet, og ikke ønsket at hun skulle være med i forsøket. Helsesøster hadde sagt til HENNE at det ikke var sant, den var trygg og godt utprøvd.

''Helsesøster i vår kommune beskyldte meg til å være uansvarlig og usolidarisk da jeg ikke ville ta denne influensa- vaksinen eller la mine barn vaksineres.''

Ja, med tanke på hvor mange som er døde i land hvor man ikke vaksinerte, så forstår man jo henne. Det finnes faktisk de som er allergisk for vaksinen, og som heller ikke tåler å bli syke.

''Ang.HPV-vaksinen sendte jeg beskjed med min 8. klassing om at jeg ikke fant det riktig at hun skulle vaksineres fordi den ennå er på forsøksstadiet, og ikke ønsket at hun skulle være med i forsøket. Helsesøster hadde sagt til HENNE at det ikke var sant, den var trygg og godt utprøvd.''

Så hvor mange tester før den er "trygg og godt utprøvd"?

Og hvor mange skal dø av kreft i mellomtiden?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Helsesøster fortalte at de kunne dø om de ikke tok den. Hun sa at det var 12-åringene som skulle bestemme, og ikke foreldrene.''

Hvis helsesøster virkelig har sagt noe slikt så hadde jeg tatt det opp i FAU og sterkt vurdert å sende en melding til Kommunehelsetjenesten (er det ikke det som blir riktig instans?)! Hun er jo langt ute å kjøre!

I følge datteren min, så sa hun det. For vaksinen skulle være mot kreft, og man kan dø av kreft.

Jeg er i FAU, kanskje jeg skal ta det opp på neste møte, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge datteren min, så sa hun det. For vaksinen skulle være mot kreft, og man kan dø av kreft.

Jeg reagerte i grunnen mest på at hun skulle ha sagt at dette var det 12-åringene selv som bestemte og ikke foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For vaksinen skulle være mot kreft, og man kan dø av kreft. ''

Hva er feil med det? Det er mange som dør av kreft hver eneste dag, og jeg synes det er grovt å nekte unger beskyttelse mot i hvert fall én av krefttypene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

''For vaksinen skulle være mot kreft, og man kan dø av kreft. ''

Hva er feil med det? Det er mange som dør av kreft hver eneste dag, og jeg synes det er grovt å nekte unger beskyttelse mot i hvert fall én av krefttypene.

Med vennlig hilsen

''..grovt å nekte unger beskyttelse mot i hvert fall én av krefttypene.''

Så dersom de ikke tar den vaksinen, så får de kreft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så dersom de ikke tar den vaksinen, så får de kreft?''

Er vel omtrent en kvart 100-dels promille sjanse for det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

''Så dersom de ikke tar den vaksinen, så får de kreft?''

Er vel omtrent en kvart 100-dels promille sjanse for det ja.

Pussig at de ikke blir informert om andre måter å beskytte seg på.... som feks sen sex-debut, færre seksualparntere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, like lite som man er "garantert" kreft hvis man røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mvh

All informasjon ble lagt ut - åpent og ærlig - etterhvert som den ble tilgjengelig.

På tross av at du ynder å fremstille det på en helt annen måte, var det få ting som helsemyndighetene gjorde feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at de ikke blir informert om andre måter å beskytte seg på.... som feks sen sex-debut, færre seksualparntere...

''som feks sen sex-debut, færre seksualparntere...''

Det tror jeg faktisk dagens ungdom har hørt om før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

''som feks sen sex-debut, færre seksualparntere...''

Det tror jeg faktisk dagens ungdom har hørt om før.

Jeg foretrekker anbefale mine ungdom det, fremfor vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...