Gå til innhold

Ytterlige ti tilfeller av narkolepsi - Link.

PieLill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

11

• Sør

10

• Mrs. Wallace

5

• PieLill

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sangsol

Joda, og jeg foretrekker å vaske hendene fremfor å bli smittet med influensa.

Ja, det gjør vi selvsagt også. Ikke bare beskytter det mot influensa, men også mot feks magesjau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør vi selvsagt også. Ikke bare beskytter det mot influensa, men også mot feks magesjau.

Men du kan få kreften fra HPV "første gang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Men du kan få kreften fra HPV "første gang".

Den sjansen får man ta. Hvilken risiko er størst? å bli smittet med HPV variant som KAN være farlig - i sex med sin første og kanskje livsvarige partner...eller å få noen bivirkninger av en vaksine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt det samme som med HPV-vaksinen. Vår eldste fikk tilbud om den i høst. Helsesøster fortalte at de kunne dø om de ikke tok den. Hun sa at det var 12-åringene som skulle bestemme, og ikke foreldrene. Vi som foreldre fikk overhodet ingen informasjon, bortsett fra at vi skulle skrive under på om vi ønsket at barnet skulle ha eller ikke.

Nå hadde vi her i huset tatt stilling til dette i god tid, men jeg blir litt provorsert.

Her er norske jenter med i et vaksineringsforsøk, og så mener helsevesenet v/helsesøster at 12-åringer skal få ansvaret!

Sjokkert!

''Her er norske jenter med i et vaksineringsforsøk, og så mener helsevesenet v/helsesøster at 12-åringer skal få ansvaret!''

Det er ikke noe vaksineforsøk når alle får vaksinen. Et forsøk utføres på helt andre måter.

Det er satt mye mer enn 50 millioner doser av den vaksinen. Det blir litt urettferdig å framstille den som et uprøvd eksperiment.

For ordens skyld: Det betyr ikke at jeg er enig i at barna skal bestemme, og slett ikke i at man får kreft og dør dersom man ikke tar den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sjansen får man ta. Hvilken risiko er størst? å bli smittet med HPV variant som KAN være farlig - i sex med sin første og kanskje livsvarige partner...eller å få noen bivirkninger av en vaksine?

Med tanke på at ens livsvarige partner ofte ikke er det (og ofte har hatt partnere før, som har hatt partnere), samt utroskap, osv., så er det nok større sjanse for det enn for en testet og godkjent vaksine.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sangsol

Med tanke på at ens livsvarige partner ofte ikke er det (og ofte har hatt partnere før, som har hatt partnere), samt utroskap, osv., så er det nok større sjanse for det enn for en testet og godkjent vaksine.

Med vennlig hilsen

Da antar jeg du har tatt vaksinen selv- for å beskytte din(e) kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skulle jeg hatt enda færre?

Jeg foretrekker anbefale mine ungdom det, fremfor vaksinen.

Det hjelper sikkert statistisk, men er ingen garanti.

Hilsen debut som nesten tjue, to partnere de neste 25 årene, og celleforandringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da antar jeg du har tatt vaksinen selv- for å beskytte din(e) kvinner.

Hadde jeg vært i den alderen ville jeg selvsagt gjort det.

Jeg har tatt mange vaksier - alt fra rabies, gul feber, og influensavaksine hvert år.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Hadde jeg vært i den alderen ville jeg selvsagt gjort det.

Jeg har tatt mange vaksier - alt fra rabies, gul feber, og influensavaksine hvert år.

Med vennlig hilsen

Det er anbefalt ta den før seksuell debut, men ingen krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er anbefalt ta den før seksuell debut, men ingen krav.

Men jeg har vært sammen med den samme i årevis. Skulle det mot formodning endre seg, så vil jeg trolig ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte i grunnen mest på at hun skulle ha sagt at dette var det 12-åringene selv som bestemte og ikke foreldrene.

Helt enig! Hvordan kan hun mene det?!? Skal 12-åringer ha ansvar for egen helse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''For vaksinen skulle være mot kreft, og man kan dø av kreft. ''

Hva er feil med det? Det er mange som dør av kreft hver eneste dag, og jeg synes det er grovt å nekte unger beskyttelse mot i hvert fall én av krefttypene.

Med vennlig hilsen

Problemet er jo at man ikke vet hva vaksinen fører til av negative virkninger. Det har vist seg at det har vært flere dødsfall relatert til vaksinen. Det er også flere undersøkelser som tyder på at vaksinen kan føre til kreft. I tillegg vet man ikke om kreften vil "søke" seg til de andre HP virusene, og gjøre dem kreftfremkallende.

At norske jenter skal være prøvekaniner for Merck (legemiddelfirmaet som bl.a. produserte, og unnlot å informere om negative bivirkninger, som død, Vioxx) synes jeg heller ikke er tillitsvekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Her er norske jenter med i et vaksineringsforsøk, og så mener helsevesenet v/helsesøster at 12-åringer skal få ansvaret!''

Det er ikke noe vaksineforsøk når alle får vaksinen. Et forsøk utføres på helt andre måter.

Det er satt mye mer enn 50 millioner doser av den vaksinen. Det blir litt urettferdig å framstille den som et uprøvd eksperiment.

For ordens skyld: Det betyr ikke at jeg er enig i at barna skal bestemme, og slett ikke i at man får kreft og dør dersom man ikke tar den.

Jeg er enig i at ordet legemiddelforsøk blir feil i en slik sammenheng. Samtidig har Norge sagt ja til å gi vaksinen til et stort antall jenter for å se hvordan virkningen er. Dette blir i mine øyne noe tilsvarende.

Problemet er at det ikke er noe dobbeltblindt forsøk. Det er ingen som får placebo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at man ikke vet hva vaksinen fører til av negative virkninger. Det har vist seg at det har vært flere dødsfall relatert til vaksinen. Det er også flere undersøkelser som tyder på at vaksinen kan føre til kreft. I tillegg vet man ikke om kreften vil "søke" seg til de andre HP virusene, og gjøre dem kreftfremkallende.

At norske jenter skal være prøvekaniner for Merck (legemiddelfirmaet som bl.a. produserte, og unnlot å informere om negative bivirkninger, som død, Vioxx) synes jeg heller ikke er tillitsvekkende.

''Det har vist seg at det har vært flere dødsfall relatert til vaksinen.''

Er det noen dødsfall som er "relatert til vaksinen"? Både dødfallet til hun jenta i England, dødsfallene i India og de i USA var forårsaket av andre ting. Det er meldt i media også, men med atskillig mindre skrift enn oppslaget om dødsfallene.

Alle hendelser i etterkant av vaksinen blir innrapportert rutinemessig. Med et utvalg på ca. 70 millioner vil det statistisk sett skje en del.

Jeg er helt enig i at dette bør være frivillig, altså. Jeg lurer bare på hvordan en vaksine noen gang skal kunne tas i bruk, hvis "alle andre" må ta den før vi tør gjøre det her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det har vist seg at det har vært flere dødsfall relatert til vaksinen. ''

Har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. I linken din står det:

''In the 34 reports confirmed, there was no unusual pattern or clustering to the deaths that would suggest that they were caused by the vaccine and some reports indicated a cause of death unrelated to vaccination.''

...så linken gjør er forsåvidt det motsatte av å bekrefte påstanden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...