Gå til innhold

Besøk av familie med barn på 4 og 7.

Gjest snart besøk

Anbefalte innlegg

Gjest snart besøk

Vi skal ha besøk i forbindelse med en bursdag av en familie med to barn, disse er veldig aktive. De spøler rundt og eldste kjeder seg fort. Vi har et barn som er i tenårene. Kjenner jeg blir litt stressa av disse to som springer rundt og rører alt, og så blir det ofte kjefting og hyling mellom de to. Har lyst å ha en rolig feiring og ser det egentlig ikke som min oppgave å ta vare på barna, men ønsker jo at de skal føle seg velkommen og trives her. Så tar gjerne imot tips til hvordan få disse to til å kose seg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inkludér dem i det som skal gjøres ved feks matlaging, dekking av bord osv. Finn frem noen gamle spill og spill med dem. Gå en lang tur i skogen på oppdagelsesferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flyfly sier - dere har ikke noen leker liggende etter tenåringen da? Lego? Tretogbane? Bilbane? Andre leker duger nok også, det er som oftest mer spennende med andres ting enn egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart besøk

Inkludér dem i det som skal gjøres ved feks matlaging, dekking av bord osv. Finn frem noen gamle spill og spill med dem. Gå en lang tur i skogen på oppdagelsesferd.

Heldigvis er det kun besøk noen timer på ettermiddagen i forbindelse med en bursdag, de er her. Men synes det er veldig slitsomt med de to som er å aktive og kjeder seg fort. SSelv er jeg vant til å aktivisere mitt eget barn da hun var yngre, og hun var dessuten mye roligere og vant til å oppføre seg ordentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart besøk

Som flyfly sier - dere har ikke noen leker liggende etter tenåringen da? Lego? Tretogbane? Bilbane? Andre leker duger nok også, det er som oftest mer spennende med andres ting enn egne.

Skal se etter på loftet, men oftest blir lekene kastet hit og dit, de har skjelden iallefall den eldste til å sitte i ro om det da ikke er spill som nintendo ds. Lærte de å spille kort i sommer, men nå er dette et selskap hvor jeg ikke har tid/lyst til å måtte bruke tid på å gjøre aktiviteter med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vært sterkt fristet til å gjøre klart TV/DVD i et rom eller to. Klarer jeg ikke å aktivisere ungene, kan passivisering i en time eller to være et alternativ til krig.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært sterkt fristet til å gjøre klart TV/DVD i et rom eller to. Klarer jeg ikke å aktivisere ungene, kan passivisering i en time eller to være et alternativ til krig.

mvh

Tiltredes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart besøk

mvh

Ja, sikkert lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Har to aktive barn selv, så kjenner godt problestillingen :-). For oss var det om å gjøre at barna fikk frisk luft og aktivitet før de gikk i selskap, evt vi fikk besøk hjemme. En kan rett og slett ikke forvente at aktive fire- og syvåringer sitter pent i ro i timevis, selv om noen kan det. Er det mulig at tenåringen kan ta med barna ut på en liten aketur først, kanskje? Det ville de sikkert synes var moro, og en kan håpe på mer ro etterpå...

Ellers støtter jeg forslag om Lego og andre leker, samt en film eller to i bakhånd. Men ikke legg opp til flere timer med film, det er å be om bråk til slutt, i hvertfall har det vært slik med mine barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med foreldrene på forhånd og spør hva som skal til for at barna skal holde seg mest mulig i ro. Be foreldene ta med leker til dem, evt dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...