Gjest snart besøk Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Vi skal ha besøk i forbindelse med en bursdag av en familie med to barn, disse er veldig aktive. De spøler rundt og eldste kjeder seg fort. Vi har et barn som er i tenårene. Kjenner jeg blir litt stressa av disse to som springer rundt og rører alt, og så blir det ofte kjefting og hyling mellom de to. Har lyst å ha en rolig feiring og ser det egentlig ikke som min oppgave å ta vare på barna, men ønsker jo at de skal føle seg velkommen og trives her. Så tar gjerne imot tips til hvordan få disse to til å kose seg her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Finn fram den gamle legoen til tenåringen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xfur Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Inkludér dem i det som skal gjøres ved feks matlaging, dekking av bord osv. Finn frem noen gamle spill og spill med dem. Gå en lang tur i skogen på oppdagelsesferd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Som flyfly sier - dere har ikke noen leker liggende etter tenåringen da? Lego? Tretogbane? Bilbane? Andre leker duger nok også, det er som oftest mer spennende med andres ting enn egne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart besøk Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Inkludér dem i det som skal gjøres ved feks matlaging, dekking av bord osv. Finn frem noen gamle spill og spill med dem. Gå en lang tur i skogen på oppdagelsesferd. Heldigvis er det kun besøk noen timer på ettermiddagen i forbindelse med en bursdag, de er her. Men synes det er veldig slitsomt med de to som er å aktive og kjeder seg fort. SSelv er jeg vant til å aktivisere mitt eget barn da hun var yngre, og hun var dessuten mye roligere og vant til å oppføre seg ordentlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart besøk Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Som flyfly sier - dere har ikke noen leker liggende etter tenåringen da? Lego? Tretogbane? Bilbane? Andre leker duger nok også, det er som oftest mer spennende med andres ting enn egne. Skal se etter på loftet, men oftest blir lekene kastet hit og dit, de har skjelden iallefall den eldste til å sitte i ro om det da ikke er spill som nintendo ds. Lærte de å spille kort i sommer, men nå er dette et selskap hvor jeg ikke har tid/lyst til å måtte bruke tid på å gjøre aktiviteter med dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg ville vært sterkt fristet til å gjøre klart TV/DVD i et rom eller to. Klarer jeg ikke å aktivisere ungene, kan passivisering i en time eller to være et alternativ til krig. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg ville vært sterkt fristet til å gjøre klart TV/DVD i et rom eller to. Klarer jeg ikke å aktivisere ungene, kan passivisering i en time eller to være et alternativ til krig. mvh Tiltredes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart besøk Skrevet 2. desember 2011 Del Skrevet 2. desember 2011 Jeg ville vært sterkt fristet til å gjøre klart TV/DVD i et rom eller to. Klarer jeg ikke å aktivisere ungene, kan passivisering i en time eller to være et alternativ til krig. mvh Ja, sikkert lurt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Har to aktive barn selv, så kjenner godt problestillingen :-). For oss var det om å gjøre at barna fikk frisk luft og aktivitet før de gikk i selskap, evt vi fikk besøk hjemme. En kan rett og slett ikke forvente at aktive fire- og syvåringer sitter pent i ro i timevis, selv om noen kan det. Er det mulig at tenåringen kan ta med barna ut på en liten aketur først, kanskje? Det ville de sikkert synes var moro, og en kan håpe på mer ro etterpå... Ellers støtter jeg forslag om Lego og andre leker, samt en film eller to i bakhånd. Men ikke legg opp til flere timer med film, det er å be om bråk til slutt, i hvertfall har det vært slik med mine barn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Snakk med foreldrene på forhånd og spør hva som skal til for at barna skal holde seg mest mulig i ro. Be foreldene ta med leker til dem, evt dvd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.