Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Det er et gammelt begrep. Det kan kort beskrives som depresjonssykdom uten særlig tristhet. 0 Siter
Gjest lnyskjerrrig Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Kroppslige tegn da eller? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Kroppslige tegn da eller? Ja, pluss de psykiske som ikke er tristhet. 0 Siter
Gjest nickenick Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Ja, pluss de psykiske som ikke er tristhet. Akkurat sånn har jeg det når jeg er deprimert. Tror alltid at jeg minst har kreft når jeg egentlig er deprimert fordi jeg har så voldsomme fysiske symptomer. Føler heller ingen spesiell tristhet, bare veldig sliten og trett. Er ikke dette typisk for menn egentlig? Har det noe meg bipolar sykdom å gjøre? 0 Siter
Gjest Auroria Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Det er et gammelt begrep. Det kan kort beskrives som depresjonssykdom uten særlig tristhet. Eh..deprimert UTEN å være trist? Hvordan går det an? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 Eh..deprimert UTEN å være trist? Hvordan går det an? http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/montgomery-and-aasberg-depression-rating-scale-madrs-3271.html Om du ser på dette MADRS-skjemaet, vil du se at du godt kan ha en depresjon ved å skåre på de 8 andre delpunktene som ikke omhandler tristhet. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 5. desember 2011 Skrevet 5. desember 2011 http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/montgomery-and-aasberg-depression-rating-scale-madrs-3271.html Om du ser på dette MADRS-skjemaet, vil du se at du godt kan ha en depresjon ved å skåre på de 8 andre delpunktene som ikke omhandler tristhet. Trodde faktisk det var ganske vanlig å ikke være trist ved depresjon, jeg. Altså ytre, synlig tristhet. 0 Siter
Gjest Auroria Skrevet 6. desember 2011 Skrevet 6. desember 2011 http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/montgomery-and-aasberg-depression-rating-scale-madrs-3271.html Om du ser på dette MADRS-skjemaet, vil du se at du godt kan ha en depresjon ved å skåre på de 8 andre delpunktene som ikke omhandler tristhet. Så da forstår jeg det sånn at skjult depressjon er en slags "skjult tristhet"? Jeg har gått i årevis og kjent på at jeg er kjedelig, usosial og lat. Kommer meg på jobb, men ikke stort mer enn det heller. Har egentlig ikke skjønt eller innrømmet for meg selv at dette egentlig handler om en slags depresjon, men etter å ha scoret 28 poeng i denne MADRS testen, så innser jeg jo at det kanskje er på tide å ta en telefon til legen (må bare finne ut hvem han er først). 0 Siter
FGT Skrevet 24. desember 2011 Skrevet 24. desember 2011 Ja, pluss de psykiske som ikke er tristhet. forstår at det ikke trenger å ha med tristhet å gjøre.Greit å bli påminnet akkurat det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.