Gjest Cinnamongirl Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Har to jenter ganske jevngamle 9 og 11 år. Hun yngste er den mest "jentete" og motebevisste. Dette er litt sårt for den eldste som nok også føler hun "må" skjerpe seg litt på det området (hun er egentlig ei skikkelig guttejente). Men hun klager på at lillesøsterer er "kulere kledd" selv om de har tilgang på å bruke samme slags klær så er lillesøster flinkere til å sette sammen antrekk osv. Og storesøster går ofte i joggedress etc. Vel lillesøster var først ute med å spørre om å abbonnere på Julia bladet og Girl It klubben. Jeg lurer på hvordan andre gjør det med slike klubber- får de annen hver pakke/blad eller er begge søsknene medlem i slike klubber? Er jo liten vits i å få to like bøker feks. Storesøster føler det er urettferdig at lillesøster har fått bli medlem - men det var jo fordi hun spurte først og storesøster tilsynelatende ikke er interressert (før venninnene hennes spør hvorfor lillesøster og ikke hun er medlem)... De har tidligere vært medlem i Pennyklubben og da fikk de hver sin pakke. Er vel kanskje den beste måten? Hvordan gjør dere andre det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg har to gutter, og hos oss har det vært en selvfølge at de må dele blader, lese først annenhver gang etc. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Akkurat det har jeg lurt på også. Har to jenter på snart 11 og 12 som begge gjerne vil være medlem av både ditt og datt, og abonnere på bl. a. Julia. Så langt har jeg holdt igjen, men kanskje de kan få bladet annenhver gang... Men hvordan holde styr på det da - så det ikke blir krangel om det også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinnamongirl Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Akkurat det har jeg lurt på også. Har to jenter på snart 11 og 12 som begge gjerne vil være medlem av både ditt og datt, og abonnere på bl. a. Julia. Så langt har jeg holdt igjen, men kanskje de kan få bladet annenhver gang... Men hvordan holde styr på det da - så det ikke blir krangel om det også? Akkurat - ikke alltid like lett å holde styr på pakkene i Penny klubben ihvertfall..... Lillesøster er SÅ sikker på at det er hennes tur... Skal de ha 2 hver blad/pakke så må vi kanskje føre regnskap... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Akkurat det har jeg lurt på også. Har to jenter på snart 11 og 12 som begge gjerne vil være medlem av både ditt og datt, og abonnere på bl. a. Julia. Så langt har jeg holdt igjen, men kanskje de kan få bladet annenhver gang... Men hvordan holde styr på det da - så det ikke blir krangel om det også? Det klarer de nok utmerket å holde styr på selv, det gjør i hvertfall mine noe yngre gutter vedr Donald. Og det enda de ikke får hver uke - de husker alltid hvem som fikk det først sist. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Mine på 8 og 11 har ingenting, og har ikke spurt om noe heller. Jøss, er de unormale tro? Begge har VIP medlemsskap på Moviestar Planet, det fikk de i bursdagspresang fra besteforeldrene sine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det klarer de nok utmerket å holde styr på selv, det gjør i hvertfall mine noe yngre gutter vedr Donald. Og det enda de ikke får hver uke - de husker alltid hvem som fikk det først sist. Vi har gjort forsøk med at de får annenhver gang av andre ting, og det blir alltid krangel. Begge påstår den andre fikk sist. Jeg blir gal av slikt! Måtte nok skrevet det ned et sted... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Akkurat - ikke alltid like lett å holde styr på pakkene i Penny klubben ihvertfall..... Lillesøster er SÅ sikker på at det er hennes tur... Skal de ha 2 hver blad/pakke så må vi kanskje føre regnskap... Det er det jeg ser for meg også, at det må skrives ned et sted så man ser det svart på hvitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Presiser at begge er medlem, at det er begges bøker/blad, men at de får åpne/lese først annenhver gang? Det bør de få til, kjenner jeg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 ''De har tidligere vært medlem i Pennyklubben og da fikk de hver sin pakke. Er vel kanskje den beste måten? '' Jeg har aldri skjønt hvor man hele tiden skal være så skrekkelig "rettferdig". Vi var fire søsken og det kom ett Donald-blad til oss. Så leste vi, i tur og orden. Og slik har jeg praktisert tilsvarende ting med mine barn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er det jeg ser for meg også, at det må skrives ned et sted så man ser det svart på hvitt... Føre regnskap over fordeling av blad og leker for så store barn..? Nei, vet du hva. Dette bør de klare å holde orden på selv, om de skal få noe slikt. Curling... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinnamongirl Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 ''De har tidligere vært medlem i Pennyklubben og da fikk de hver sin pakke. Er vel kanskje den beste måten? '' Jeg har aldri skjønt hvor man hele tiden skal være så skrekkelig "rettferdig". Vi var fire søsken og det kom ett Donald-blad til oss. Så leste vi, i tur og orden. Og slik har jeg praktisert tilsvarende ting med mine barn. Det kommer jo ting med i Pennyklubben og sikkert også i de andre klubbene. Ikke så lett å dele på alt det... Bøkene er selvfølgelig lett å dele på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Nå fremstår jeg sikkert som dumsnill og sløsete, men mine barn har fått velge seg en bokklubb/ett abonnement hver. En periode var begge jentene med i Girl-It, altså fikk vi to pakker i postkassen hver måned (eller hvor ofte de pakkene kommer). Ja, det er tåpelig med dobbelt opp av de (dårlige) bøkene, men for mine var stæsjet minst like viktig som bøkene. Det tok ikke lang tid før den eldste hadde vokst fra Girl-It, og valgte å bytte til et abonnement på et blad. Jeg har også hatt to barn i Bokklubbens Barn samtidig, dog i forskjellig aldersklasse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du har fått svar på det du egentlig lurte på, så da jeg tillater jeg meg å henge meg opp i et bitema her, jeg: ''Dette er litt sårt for den eldste som nok også føler hun "må" skjerpe seg litt på det området (hun er egentlig ei skikkelig guttejente).'' Vær så snill å støtte og bygge opp eldstejenta di i at hun er kjempefin og tøff og flott som går utenom de veldig girlygirly jenteklubbtingene. Det er godt mulig du gjør det, og da beklager jeg - men sånn for sikkerhets skyld nevner jeg det. Unger som går litt mot strømmen fortjener å støttes i det som av og til kan virke som et ensomhetsprosjekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du har fått svar på det du egentlig lurte på, så da jeg tillater jeg meg å henge meg opp i et bitema her, jeg: ''Dette er litt sårt for den eldste som nok også føler hun "må" skjerpe seg litt på det området (hun er egentlig ei skikkelig guttejente).'' Vær så snill å støtte og bygge opp eldstejenta di i at hun er kjempefin og tøff og flott som går utenom de veldig girlygirly jenteklubbtingene. Det er godt mulig du gjør det, og da beklager jeg - men sånn for sikkerhets skyld nevner jeg det. Unger som går litt mot strømmen fortjener å støttes i det som av og til kan virke som et ensomhetsprosjekt. Enig! Dette var fint sagt, synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinnamongirl Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du har fått svar på det du egentlig lurte på, så da jeg tillater jeg meg å henge meg opp i et bitema her, jeg: ''Dette er litt sårt for den eldste som nok også føler hun "må" skjerpe seg litt på det området (hun er egentlig ei skikkelig guttejente).'' Vær så snill å støtte og bygge opp eldstejenta di i at hun er kjempefin og tøff og flott som går utenom de veldig girlygirly jenteklubbtingene. Det er godt mulig du gjør det, og da beklager jeg - men sånn for sikkerhets skyld nevner jeg det. Unger som går litt mot strømmen fortjener å støttes i det som av og til kan virke som et ensomhetsprosjekt. Takk :-) dette gjør vi selvfølgelig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cinnamongirl Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Nå fremstår jeg sikkert som dumsnill og sløsete, men mine barn har fått velge seg en bokklubb/ett abonnement hver. En periode var begge jentene med i Girl-It, altså fikk vi to pakker i postkassen hver måned (eller hvor ofte de pakkene kommer). Ja, det er tåpelig med dobbelt opp av de (dårlige) bøkene, men for mine var stæsjet minst like viktig som bøkene. Det tok ikke lang tid før den eldste hadde vokst fra Girl-It, og valgte å bytte til et abonnement på et blad. Jeg har også hatt to barn i Bokklubbens Barn samtidig, dog i forskjellig aldersklasse. Ok - mulig vi velger å være like sløsete :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekte nick Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det kommer jo ting med i Pennyklubben og sikkert også i de andre klubbene. Ikke så lett å dele på alt det... Bøkene er selvfølgelig lett å dele på. Hva med at de får tingene annenhver gang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Føre regnskap over fordeling av blad og leker for så store barn..? Nei, vet du hva. Dette bør de klare å holde orden på selv, om de skal få noe slikt. Curling... Psst - du vil ikke tro hvor mange små dillegreier - og innimellom noen større ordentlige, som tilsvarer X stk av småtteriet - som kommer i "jentepakker". Antakelig vil det kreve et avansert klassifiseringssystem for å få det rettferdig. Men jeg er i prinsippet enig med deg ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.