Gå til innhold

Kan man blande medisiner?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Har i lang tid brukt 20 mg cipramil med godt resultat,utenom stive ledd.Skulle gjerne ha mosjonert mer pga overvekt,men stølhet gjør trening vanskelig.

Zoloft 100 mg er således mye bedre for mine ledd,men virker svakere mot depresjon.

Kan jeg ta 50 mg zoloft+ 10 mg cipramil per dag uten problemer? Jeg kan dele en pille i 2.

Eller er det slik at man kan øke doseringe på en type medisin,.men ikke blande med liknende medisiner?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan godt blande.

Men hvorfor ikke satse på en høyere dose Zoloft i monoterapi?

Gjest Bipolar58.
Skrevet

Du kan godt blande.

Men hvorfor ikke satse på en høyere dose Zoloft i monoterapi?

Hva er monoterapi? At man kun bruker en type medisin i behandlingen?

Gjest Bipolar58
Skrevet

Hva er monoterapi? At man kun bruker en type medisin i behandlingen?

Har nå trappet opp fra 100 til 200 mg zoloft.Virker den virkelig så fort at jeg kan merkde det i løpet av 12 timer?(Eller er det placebo effekten?)

Merker jeg ingen bivirkninger stoler jeg på deg og fortsetter med 200mg.Min fastlege skrev 1 tablett per dag av 100 mg,men hva vet han?

Er i bedre humør på formiddagen,og holder på å rydde i garasjen.Kan jobbe med bilen hele natta om jeg vil så lenge jeg lukker døra og har nok lys.Verktøy har jeg nok av.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Har nå trappet opp fra 100 til 200 mg zoloft.Virker den virkelig så fort at jeg kan merkde det i løpet av 12 timer?(Eller er det placebo effekten?)

Merker jeg ingen bivirkninger stoler jeg på deg og fortsetter med 200mg.Min fastlege skrev 1 tablett per dag av 100 mg,men hva vet han?

Er i bedre humør på formiddagen,og holder på å rydde i garasjen.Kan jobbe med bilen hele natta om jeg vil så lenge jeg lukker døra og har nok lys.Verktøy har jeg nok av.

Har økt dosen til 200 mg per døgn,med meget godt resultat.

Ingen uro.Ingen depresjon.Ingen mani.

Håper ikke hamstring av mat for 1500 regnes som mani?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har økt dosen til 200 mg per døgn,med meget godt resultat.

Ingen uro.Ingen depresjon.Ingen mani.

Håper ikke hamstring av mat for 1500 regnes som mani?

Høres bra ut :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...