Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

okey.

greit !

men er min psykiater mest opptatt med meg og omsorgsfull fordi hun får betalt for det, eller fordi hun er sånn?

Jeg er hjelpsom mot andre som spør meg fordi det er etter mitt hjerte at andre skal ha det bra, det gjør jeg uavhengig av å få noe igjen, jeg hjelper de som ber meg.

Om jeg får jobb som biolog, så gjør jeg mer enn betalt for jobb fordi jeg gjørt ting drevet av min egen indre lyst mer enn av timer. (håper du forstår?)

''men er min psykiater mest opptatt med meg og omsorgsfull fordi hun får betalt for det, eller fordi hun er sånn?''

Sikkert både - og. Hun ble vel psykiater fordi hun liker å jobbe med mennesker. Rent jobbmessig tenker jeg hun mer gjør det fordi det er hennes ansvar enn direkte fordi hun får penger for det. Men jeg kjenner henne jo ikke ;-)

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

22

• Katt-ja

6

• laban

4

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Eller ville du om du var meg bare tatt i mot uføretygden?''

Det er jo umulig å si - hvis jeg var deg, hadde jeg hatt din "stahet", din ærgjerrighet. Hvis jeg hadde vært meg selv - med alle mine dårlige og late egenskaper - og i tillegg hatt dine utfordringer og vært mye lei meg - da hadde jeg nok tatt trygden. I alle fall sånn som jeg er nå.

Du må finne ut om du ikke kan finne noe å drive med som du synes er interessant nok,og som gir deg nok med selvtillit og stolthet - og som ikke jevnlig bryter deg ned!

Hei!

:) så godt svar du gir :) Du burde vært psykiater.

Ja jeg blir brutt ned og slått ned inni mellom, og det er et faktum.

Vet du at jeg er det du kaller ergjerrig og stolt?

Fordi jeg hadde vannskrekk tok jeg dykkersertifikat, intensivkurs hver dag i 10 dager, ingen sjanse til å rømme, hadde ikke sertifikat og var på en øy.

Jeg var syk hver natt, grudde meg til neste dag, spesielt dagen med ned på 20 meter ta av utstyr, sette på og ikke svømme opp før fått på, trodde ville dø, villd dø, men overlevde og fikk sertifikatet.

Jeg er ingen god svømmer, men vannskrekken ble jeg kvitt.

Kanskje er den drivkraften viktig for å klare noe av det andre gir opp å klare fordi er for vanskelig med tilrettelegging for oss med autisme.

Skrevet

''men er min psykiater mest opptatt med meg og omsorgsfull fordi hun får betalt for det, eller fordi hun er sånn?''

Sikkert både - og. Hun ble vel psykiater fordi hun liker å jobbe med mennesker. Rent jobbmessig tenker jeg hun mer gjør det fordi det er hennes ansvar enn direkte fordi hun får penger for det. Men jeg kjenner henne jo ikke ;-)

Hei!

:) nei og hun må jo få lønn også :)

jeg tror hun er et tvers gjennom godt menneske som litt mer enn andre vil hjelpe og er ydmyk og prøver å se og forstå og oppmuntre :)

Skrevet

Hei!

:) så godt svar du gir :) Du burde vært psykiater.

Ja jeg blir brutt ned og slått ned inni mellom, og det er et faktum.

Vet du at jeg er det du kaller ergjerrig og stolt?

Fordi jeg hadde vannskrekk tok jeg dykkersertifikat, intensivkurs hver dag i 10 dager, ingen sjanse til å rømme, hadde ikke sertifikat og var på en øy.

Jeg var syk hver natt, grudde meg til neste dag, spesielt dagen med ned på 20 meter ta av utstyr, sette på og ikke svømme opp før fått på, trodde ville dø, villd dø, men overlevde og fikk sertifikatet.

Jeg er ingen god svømmer, men vannskrekken ble jeg kvitt.

Kanskje er den drivkraften viktig for å klare noe av det andre gir opp å klare fordi er for vanskelig med tilrettelegging for oss med autisme.

Himmel og hav - du har en utrolig viljekraft! Jeg hadde rømt fra kurset ditt etter første dag. Det må være noe godt du kan bruke dette til - det er jeg sikker på.

Psykiater bør jeg nok ikke bli - jeg liker best PC'er og logikk.

Rist den dumme dagen av deg - og kos deg resten av kvelden! :-)

Skrevet

Himmel og hav - du har en utrolig viljekraft! Jeg hadde rømt fra kurset ditt etter første dag. Det må være noe godt du kan bruke dette til - det er jeg sikker på.

Hei!

Du er søt og snill på en sånn måte at jeg blir glad inni hjertet mitt på kryss og tvers :)

Gjest Elextra
Skrevet

Hei!

takk.

Min psykiater tror jeg kan fungere fint i jobb ved en viss tilrettelegging, min mann tror jeg vil fungere fint fordi jeg er så dykitg faglig, han tror ikke jeg trenger tilrettelegging (men han tror fremdeles jeg kunne vært lege ), men jeg tror muligens min psykiater er nærmere det realistiske.

det blir ikke konflikter rundt meg, men jeg misforstår og klarer ikke forstå det usagte og det bør andre vite om og klare og akseptere. Jeg er et glad menneske, litt godtroende, og sjelden sint. (det skal mye til)

Jeg er ganske snill mot andre, sier nesten aldri nei for klarer ikke (øver på å si nei, men får ikke så bra til), jeg er dønn ærlig 8det betyr for ærlig), man kan stole på meg, men blir man lett fornærmet bør man holde seg unna eller tenke "sånn er hun bare", jeg blir fryktelig lei meg hvis jeg gjør noe galt mot noen, jeg får ikke sove, og jeg gråter inni meg og bukker mange ganger fordi jeg legger meg flat (tror det er derfor?)

Noen har spurt om jeg er fra Japan, men det er jeg ikke.

Lurer bare på om jeg skal orke kjempe mere eller bare sitte hjemme og gjøre mine ting, som jo er en hel del. jeg har virkelig forsøkt å få til. Jeg er også høflig mot andre og smiler til mennesker, selv om jeg viker unna med øynene.

:)

Bare en liten rettelse på det jeg skrev i svaret mitt

''det jeg kan om autisme har jeg faktisk i stor grad lært av å lese dine innlegg''

skulle selvsagt lyde at det jeg har lest om _aspberger_ har jeg faktisk i stor grad lært av å lese dine innlegg.

Skrevet

Bare en liten rettelse på det jeg skrev i svaret mitt

''det jeg kan om autisme har jeg faktisk i stor grad lært av å lese dine innlegg''

skulle selvsagt lyde at det jeg har lest om _aspberger_ har jeg faktisk i stor grad lært av å lese dine innlegg.

Hei!

takk det er fint å lese for min psykiater har sagt at det jeg skriver om ting er så informativt og oppklarende at det burde nå ut til flere, til og med min psykiater sier hun kærer av det? rart?

Jeg blir både litt stolt og glad for det og det er fint for meg å ta med meg siden jeg ellers ikke oppfyller krav til effektivitet og normal fungering.

:)

Skrevet

Hei!

Vet du, jeg kom på dette i dag, da jeg kjørte gråtende hjem.

kanakje Gud minnet meg på det, eller hva det nå var?

Også kom jeg på krigen i Sarajevo og at jeg stod ved mitt løfte om å gjøre alt som stod i min makt for å forhindre utrenskning av mennesker. Da var jeg i krigen tross min angst for lyder og fremmede steder og menneskerl.

Takk

Skrevet

Jeg skjønner du er lei deg - og jeg håper virkelig at hun som utsatte deg for dette også er lei seg! Synes på sett og vis det var bra at du sa tydelig fra til henne.

Men jeg håper du går tilbake til studiene senest på mandag. De andre studentene ble sannsynligvis berørt av det som skjedde, og jeg tror ikke de kommer til å behandle deg noe dårligere enn før.

Jeg tror du på sikt vil kunne jobbe med forskning i et litt skjermet miljø. Dette tror jeg også du vil trives med :-)

Skrevet

Jeg skjønner du er lei deg - og jeg håper virkelig at hun som utsatte deg for dette også er lei seg! Synes på sett og vis det var bra at du sa tydelig fra til henne.

Men jeg håper du går tilbake til studiene senest på mandag. De andre studentene ble sannsynligvis berørt av det som skjedde, og jeg tror ikke de kommer til å behandle deg noe dårligere enn før.

Jeg tror du på sikt vil kunne jobbe med forskning i et litt skjermet miljø. Dette tror jeg også du vil trives med :-)

Hei!

det sier min psykiater også, men altså skal man være realistisk kan jeg godt jobbe gratis på biblioteket med uføretrygd da vil jeg også være glad.

Jeg kunne feks jobbe 4 dager pr uke sånn at jeg har litt lenger helg og hvile på og siden det i så fall er gratsi siden jeg ikke er utdannet bibliotekar, men jeg kjenner arkiveringssystemet godt for jeg har nesten bodd der siden jeg var 16 år

Studenetene støtter meg, det er så fint å få melding om :)

Skrevet

Hei!

Du er søt og snill på en sånn måte at jeg blir glad inni hjertet mitt på kryss og tvers :)

Jeg vet nå slettes ikke det - om jeg er så snill - men det gleder meg at du ble litt gladere :-)

Skrevet

Jeg vet nå slettes ikke det - om jeg er så snill - men det gleder meg at du ble litt gladere :-)

Hei!

Da er du snill, det må du vite, alle som sprer trygghet og glede har den gode kraften i seg :)

Skrevet

Dette var vondt å lese om Madelenemie. Jeg kjenner at jeg blir sint på slike uforstandige mennesker som velger å ikke ta hensyn når det er som viktigst at de gjør det.

Jeg har lest hele tråden nå, og er så glad for å se at du får støtte både her og blant medstudentene dine. Det hadde jeg også ventet, for det du opplevde forstår de aller fleste at blir helt feil.

Jeg håper og tror at du til slutt finner en jobb hvor du får bruke evnene og de gode egenskapene dine, og får være i fred for det som er vanskeligst for deg.

Bare stå på, og gi informasjon der du kan. De fleste forstår og tar hensyn når de bare vet nok.

Skrevet

Uff, det høres helt forferdelig ut. Trist at hun ikke tok hensyn selv om hun visste at du er fritatt for slikt. Jeg liker heller ikke å snakke foran forsamlinger og hadde nok også fått panikk og ikke sikkert jeg ville greid å sin oe jeg hheller. Så jeg kan forstå at du ble så redd når du har legerklæring på at du ikke skal det. .

hvis jeg ikke skal ta hensyn til at du har asperger, så ville jeg si at du ikke skal gi opp, men gå tilbake til universitetet i morgen den dag og vise at du ikke gir deg!! Både for deg selv og de andre studentene, selv om det er tøft.. Når du er så flink at du går på universitetet og klarer deg bra gjennom det og får mye igjen for det (ved at du lærer mye),så synes jeg ikke du skal kutte ut pga en foreleser. Dumt å "kaste bort et klokt hode". Men nå vet jeg ikke hvordan det er med Asperger, så kan hende det blir annerledes og at det er andre ting som må tas hensyn til i større grad.

Lykke til hvertfall.

Skrevet

Hei!

det sier min psykiater også, men altså skal man være realistisk kan jeg godt jobbe gratis på biblioteket med uføretrygd da vil jeg også være glad.

Jeg kunne feks jobbe 4 dager pr uke sånn at jeg har litt lenger helg og hvile på og siden det i så fall er gratsi siden jeg ikke er utdannet bibliotekar, men jeg kjenner arkiveringssystemet godt for jeg har nesten bodd der siden jeg var 16 år

Studenetene støtter meg, det er så fint å få melding om :)

Verden går ikke under om du slutter på studiet. Men jeg tror at du vil ha glede av å få bruke ditt intellekt i årene som kommer og frivillig jobbing på biblioteket vil ikke gi deg tilstrekkelige utfordringer over tid, tror jeg.

Synes du skal rådføre deg med psykiateren og mannen din, og følge de rådene du får.

Jeg er fortsatt sur på foreleseren din over hvordan du ble behandlet!

Skrevet

Dette var vondt å lese om Madelenemie. Jeg kjenner at jeg blir sint på slike uforstandige mennesker som velger å ikke ta hensyn når det er som viktigst at de gjør det.

Jeg har lest hele tråden nå, og er så glad for å se at du får støtte både her og blant medstudentene dine. Det hadde jeg også ventet, for det du opplevde forstår de aller fleste at blir helt feil.

Jeg håper og tror at du til slutt finner en jobb hvor du får bruke evnene og de gode egenskapene dine, og får være i fred for det som er vanskeligst for deg.

Bare stå på, og gi informasjon der du kan. De fleste forstår og tar hensyn når de bare vet nok.

Hei!

Takk.

Ja noen mente jeg burde anmelde forholdet, jeg ble ganske ydmyket forran synet på mange, og jeg forstod nok ikke dette helt der og da, men først litt sånn etter hvert.

Jeg bare sluttet å høre og opplevde at alt ble borte, men egentlig ble ikke noe borte, det ble bare borte for meg, men det betyr at jeg gikk inn i en tilstand jeg sjelden går inn i når jeg er ute blant mennesker for da teller jeg sekunder sånn at jeg ikke skal glemme meg og bli misforstått.

Takk for forståelsen.

Skrevet

Uff, det høres helt forferdelig ut. Trist at hun ikke tok hensyn selv om hun visste at du er fritatt for slikt. Jeg liker heller ikke å snakke foran forsamlinger og hadde nok også fått panikk og ikke sikkert jeg ville greid å sin oe jeg hheller. Så jeg kan forstå at du ble så redd når du har legerklæring på at du ikke skal det. .

hvis jeg ikke skal ta hensyn til at du har asperger, så ville jeg si at du ikke skal gi opp, men gå tilbake til universitetet i morgen den dag og vise at du ikke gir deg!! Både for deg selv og de andre studentene, selv om det er tøft.. Når du er så flink at du går på universitetet og klarer deg bra gjennom det og får mye igjen for det (ved at du lærer mye),så synes jeg ikke du skal kutte ut pga en foreleser. Dumt å "kaste bort et klokt hode". Men nå vet jeg ikke hvordan det er med Asperger, så kan hende det blir annerledes og at det er andre ting som må tas hensyn til i større grad.

Lykke til hvertfall.

Hei!

Takk, ja jeg får tenke på saken litt til.

har vondt i magen enda.

Skrevet

Verden går ikke under om du slutter på studiet. Men jeg tror at du vil ha glede av å få bruke ditt intellekt i årene som kommer og frivillig jobbing på biblioteket vil ikke gi deg tilstrekkelige utfordringer over tid, tror jeg.

Synes du skal rådføre deg med psykiateren og mannen din, og følge de rådene du får.

Jeg er fortsatt sur på foreleseren din over hvordan du ble behandlet!

Hei!

Takk :)

Ja jeg skal høre med dem, men min mann sa vel omtrent som deg og mener at "nå gir vi oss ikke", han er veldig bestemt på det, så bestemt at jeg får enda mere vondt i magen, for han tror jeg er for smart, jeg er mer vanlig bare og iblant når han får besøk skikkelig asosial og dum i tillegg, jeg har ikke en gang den sosiale smaltalken de klarer på tangeudbakken. Men jeg kan snakke mye om noe, men da er det gjerne temaer jeg liker.

Skrevet

Hei!

Takk :)

Ja jeg skal høre med dem, men min mann sa vel omtrent som deg og mener at "nå gir vi oss ikke", han er veldig bestemt på det, så bestemt at jeg får enda mere vondt i magen, for han tror jeg er for smart, jeg er mer vanlig bare og iblant når han får besøk skikkelig asosial og dum i tillegg, jeg har ikke en gang den sosiale smaltalken de klarer på tangeudbakken. Men jeg kan snakke mye om noe, men da er det gjerne temaer jeg liker.

Jeg tror du er svært teorismart, men ikke smart sosialt sett. Jo lenger du kommer i studiene, jo mer vil du få anledning til å fordype deg faglig. Du har krav på rimelig tilrettelegging på universitetet, og slikt som skjedde i går skal ikke forekomme.

Det er svært forståelig om du blir sliten i hverdagen siden du både må forholde deg til familielivet og studier. Håper allikevel at du finner en måte å få til studiene på.

Skrevet

Jeg tror du er svært teorismart, men ikke smart sosialt sett. Jo lenger du kommer i studiene, jo mer vil du få anledning til å fordype deg faglig. Du har krav på rimelig tilrettelegging på universitetet, og slikt som skjedde i går skal ikke forekomme.

Det er svært forståelig om du blir sliten i hverdagen siden du både må forholde deg til familielivet og studier. Håper allikevel at du finner en måte å få til studiene på.

Hei!

Ja jeg tenker ut svært mange ting.

Jeg tenker til og med på å gå på besøk, få besøk eller ha sex, men det fra teori rundt dette til praksis er noe helt annet.

Det blir fort så komplisert, da det er så mye å holde orden på.

Men til nyttår skal vi ha fest, jeg gruer meg ikke enda for nå er det en fjern sak, men jeg kommer av erfaring til å gå runder og stresse inni meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...