laban Skrevet 9. desember 2011 Skrevet 9. desember 2011 Hei okey. greit ! men er min psykiater mest opptatt med meg og omsorgsfull fordi hun får betalt for det, eller fordi hun er sånn? Jeg er hjelpsom mot andre som spør meg fordi det er etter mitt hjerte at andre skal ha det bra, det gjør jeg uavhengig av å få noe igjen, jeg hjelper de som ber meg. Om jeg får jobb som biolog, så gjør jeg mer enn betalt for jobb fordi jeg gjørt ting drevet av min egen indre lyst mer enn av timer. (håper du forstår?) ''Men er min psykiater mest opptatt med meg og omsorgsfull fordi hun får betalt for det, eller fordi hun er sånn?'' Omsorgen og det at dere har så god kontakt, har nok mye med personligheten hennes å gjøre - altså at hun "er sånn". Og hun passer nok veldig godt i yrket hun har valgt. Men akkurat når du har time hos henne, får hun jo betalt for å konsentrere seg om akkurat deg. Hvis hun hadde vært en barndomsvenninne, ville dette blitt litt annerledes - selv om hun sikkert ville vist både interesse og forståelse da også. Så jeg tror svaret på spørsmålet er "litt av hvert" :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Skrevet 9. desember 2011 ''Men er min psykiater mest opptatt med meg og omsorgsfull fordi hun får betalt for det, eller fordi hun er sånn?'' Omsorgen og det at dere har så god kontakt, har nok mye med personligheten hennes å gjøre - altså at hun "er sånn". Og hun passer nok veldig godt i yrket hun har valgt. Men akkurat når du har time hos henne, får hun jo betalt for å konsentrere seg om akkurat deg. Hvis hun hadde vært en barndomsvenninne, ville dette blitt litt annerledes - selv om hun sikkert ville vist både interesse og forståelse da også. Så jeg tror svaret på spørsmålet er "litt av hvert" :-) Hei! Takk skjønner. Hun sa til meg en gang at " hvis vi hadde gått på kafe for å ta en kopp kaffe da ville jeg latt asperger være asperger". Det hun mente var at hun da ikke ville sittet som hun nå gjør og snakket om asperger syndrom og at jeg har det så mye. Jeg syns det var pent sagt. Jeg vil ikke gå på kafe med henne, da kafeer ikke er noe jeg liker, men anstrenger meg for å klare, men jeg vil være venn med henne, mer sånn som jeg tenker meg vennskap er. feks kan jeg hjelpe henne med hva som helst eller invitere henne på konsert eller museum eller utstilling osv... 0 Siter
FGT Skrevet 24. desember 2011 Skrevet 24. desember 2011 Det kan virke for meg som din psyikske helsetilstand dominerer mer en AS som sådann. Har du lest den siste boka mi foressten ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.