Gå til innhold

Jul i blåfjell på Tv

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Det er mange år siden noen her i huset så på julekalenderprogram for barn, men Jul i Blåfjell var veldig populært da. Jul på Månetoppen ikke fullt så populært, og Jul i Svingen har ingen av oss sett.

Jeg synes også at Amalies jul var koselig, men vet ikke om tida har gått fra den slik som det har med Skomakergata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både 9-åringen og 5-åringen her i huset ser Blåfjell, men sistnevnte forstår ikke alt, og 9-åringen liker den best, selv om historien er kjent.

9-åringen liker aller best Jul i skomakergata, som vi har på dvd. Ifjor valgte h*n å heller se den enn Blåfjell.

Jeg syns de bør veksle hvert år (Jul i Svingen, de to Blåfjellfilmene, Skomakergata) slik at samme filmen går igjen maks hvert 4.år. "Til glede for nye generasjoner".

Jul i skomakergata er virkelig helt ut... tror ikke det finnes veldig mange unger som ville likt det i dag. Det går for sakte og skjer for lite. Joda, jeg syns det er koselig, men det er noe med hele greia som bare er for gammelt. (etter min smak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange år siden noen her i huset så på julekalenderprogram for barn, men Jul i Blåfjell var veldig populært da. Jul på Månetoppen ikke fullt så populært, og Jul i Svingen har ingen av oss sett.

Jeg synes også at Amalies jul var koselig, men vet ikke om tida har gått fra den slik som det har med Skomakergata.

Har dere ikke sett Jul i Svingen? Eller syns dere det var teit? Jeg anbefaler den på det varmeste. 14 åringen her i huset ler godt av den, og mer og mer for hvert år :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen på 11 og jeg er veldig glade i Blåfjell begge to. :o)

Jul i Svingen falt ikke i smak her hos oss, selv om et par av episodene var så rørende at jeg måtte tørke en tåre. *hehe* Ellers mener jeg å huske at jeg syntes det var så lite julestemning i Svingen-serien.

mange har snakket om at det er lite julestemning i Svingen, men jeg syns det er helt passe. Det er jo slik desember er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange har snakket om at det er lite julestemning i Svingen, men jeg syns det er helt passe. Det er jo slik desember er.

''mange har snakket om at det er lite julestemning i Svingen, men jeg syns det er helt passe. Det er jo slik desember er.''

*hehe* Da har du ikke vært hjemme hos oss! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest de bør veksle

Jul i skomakergata er virkelig helt ut... tror ikke det finnes veldig mange unger som ville likt det i dag. Det går for sakte og skjer for lite. Joda, jeg syns det er koselig, men det er noe med hele greia som bare er for gammelt. (etter min smak)

Det er jo nettopp det som er poenget. Hjelpe barna å roe seg ned. Skape litt motvekt til den hektiske hverdagen.

Jeg kjenner mange barn som liker Skomakergata, jeg.

Husk at selv da den ble laget, så handlet den jo ikke om "nåtiden" men om gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke sett Jul i Svingen? Eller syns dere det var teit? Jeg anbefaler den på det varmeste. 14 åringen her i huset ler godt av den, og mer og mer for hvert år :-D

Junior sluttet for ganske lenge siden å se på julekalenderne. Mulig jul i Svingen er bedre enn den ordinære Svingen-barne-tv, som jeg ikke var spesielt begeistret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 9-åringen og 5-åringen her i huset ser Blåfjell, men sistnevnte forstår ikke alt, og 9-åringen liker den best, selv om historien er kjent.

9-åringen liker aller best Jul i skomakergata, som vi har på dvd. Ifjor valgte h*n å heller se den enn Blåfjell.

Jeg syns de bør veksle hvert år (Jul i Svingen, de to Blåfjellfilmene, Skomakergata) slik at samme filmen går igjen maks hvert 4.år. "Til glede for nye generasjoner".

''Jeg syns de bør veksle hvert år (Jul i Svingen, de to Blåfjellfilmene, Skomakergata) slik at samme filmen går igjen maks hvert 4.år. "Til glede for nye generasjoner".''

De rullerer jo, de siste årene har de vekslet mellom Jul i Svingen, Barnas Superjul, Jul på Månetoppen og Jul i Blåfjell.

-og så kommer det tydeligvis en ny neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Vi er på første runde av disse hjemme hos oss, men Jul i Blåfjell fenger ikke sånn veldig nei. Men det er tross alt hakket bedre enn Jul på Månetoppen som var i fjor, noe så mørkt og trist var jeg overrasket over at det kunne gå som julekalender for unger! Vi gleder oss også til noe nytt. (Og Jul i Svingen og Barnas Superjul fenger både voksne og barn myemye mer! :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Vi er på første runde av disse hjemme hos oss, men Jul i Blåfjell fenger ikke sånn veldig nei. Men det er tross alt hakket bedre enn Jul på Månetoppen som var i fjor, noe så mørkt og trist var jeg overrasket over at det kunne gå som julekalender for unger! Vi gleder oss også til noe nytt. (Og Jul i Svingen og Barnas Superjul fenger både voksne og barn myemye mer! :-) )

''Og Jul i Svingen og Barnas Superjul fenger både voksne og barn myemye mer! :-)''

Barnas Superjul var hysterisk og fenget overhodet ikke her i huset såvidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas Superjul var helt elendig, og var jo blottet for budskap om omtanke og godhet for andre andre, som iallefall de andre kalenderene har sneket inn. Nei, DET var en nedtur. Jul i Svingen derimot likte vi godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnas superjul..... uff, det har aldri fenget her, men kanskje fenger det små barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''mange har snakket om at det er lite julestemning i Svingen, men jeg syns det er helt passe. Det er jo slik desember er.''

*hehe* Da har du ikke vært hjemme hos oss! :o)

Snakker dere bare om jul og gjør dere bare juleting i hele desember? :-) Høres unektelig litt koselig ut, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi ser på. Mer eller mindre entusiastiske. Vi har venta på verdens mest idiotiske scene, der nissemor "føder" en treåring med klær... Ungene ler høyt og mener de er stein teite. Jeg må bare si meg enig..

Og så er de nissene mer enn lovlig dumme synes vi. Godt konsept som drukna i trangen til å oppdra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker dere bare om jul og gjør dere bare juleting i hele desember? :-) Høres unektelig litt koselig ut, men...

Neida, en ettersom ungene er omtrent halve tiden hos meg og hos pappan så må vi jo pynte tidlig dersom de skal rekke å kose seg med julepynten - i selve julehelgen (nyttårshelgen, annethvert år) er vi nemlig på landet hos kjæresten min. :o)

Så nisser og engler kommer opp til den første helga i advent hos oss. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...