morsan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er mange år siden noen her i huset så på julekalenderprogram for barn, men Jul i Blåfjell var veldig populært da. Jul på Månetoppen ikke fullt så populært, og Jul i Svingen har ingen av oss sett. Jeg synes også at Amalies jul var koselig, men vet ikke om tida har gått fra den slik som det har med Skomakergata. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Både 9-åringen og 5-åringen her i huset ser Blåfjell, men sistnevnte forstår ikke alt, og 9-åringen liker den best, selv om historien er kjent. 9-åringen liker aller best Jul i skomakergata, som vi har på dvd. Ifjor valgte h*n å heller se den enn Blåfjell. Jeg syns de bør veksle hvert år (Jul i Svingen, de to Blåfjellfilmene, Skomakergata) slik at samme filmen går igjen maks hvert 4.år. "Til glede for nye generasjoner". Jul i skomakergata er virkelig helt ut... tror ikke det finnes veldig mange unger som ville likt det i dag. Det går for sakte og skjer for lite. Joda, jeg syns det er koselig, men det er noe med hele greia som bare er for gammelt. (etter min smak) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Det er mange år siden noen her i huset så på julekalenderprogram for barn, men Jul i Blåfjell var veldig populært da. Jul på Månetoppen ikke fullt så populært, og Jul i Svingen har ingen av oss sett. Jeg synes også at Amalies jul var koselig, men vet ikke om tida har gått fra den slik som det har med Skomakergata. Har dere ikke sett Jul i Svingen? Eller syns dere det var teit? Jeg anbefaler den på det varmeste. 14 åringen her i huset ler godt av den, og mer og mer for hvert år :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Det er bare å glede seg til neste år - da kommer Julekongen: http://nrksuper.no/super/blog/ny-julekalender-i-2012/ http://www.nrk.no/informasjon/nyheter_om_nrk/1.7812067 Flott, det var på tide :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Jentungen på 11 og jeg er veldig glade i Blåfjell begge to. ) Jul i Svingen falt ikke i smak her hos oss, selv om et par av episodene var så rørende at jeg måtte tørke en tåre. *hehe* Ellers mener jeg å huske at jeg syntes det var så lite julestemning i Svingen-serien. mange har snakket om at det er lite julestemning i Svingen, men jeg syns det er helt passe. Det er jo slik desember er. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 mange har snakket om at det er lite julestemning i Svingen, men jeg syns det er helt passe. Det er jo slik desember er. ''mange har snakket om at det er lite julestemning i Svingen, men jeg syns det er helt passe. Det er jo slik desember er.'' *hehe* Da har du ikke vært hjemme hos oss! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest de bør veksle Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jul i skomakergata er virkelig helt ut... tror ikke det finnes veldig mange unger som ville likt det i dag. Det går for sakte og skjer for lite. Joda, jeg syns det er koselig, men det er noe med hele greia som bare er for gammelt. (etter min smak) Det er jo nettopp det som er poenget. Hjelpe barna å roe seg ned. Skape litt motvekt til den hektiske hverdagen. Jeg kjenner mange barn som liker Skomakergata, jeg. Husk at selv da den ble laget, så handlet den jo ikke om "nåtiden" men om gamle dager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Har dere ikke sett Jul i Svingen? Eller syns dere det var teit? Jeg anbefaler den på det varmeste. 14 åringen her i huset ler godt av den, og mer og mer for hvert år :-D Junior sluttet for ganske lenge siden å se på julekalenderne. Mulig jul i Svingen er bedre enn den ordinære Svingen-barne-tv, som jeg ikke var spesielt begeistret for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Både 9-åringen og 5-åringen her i huset ser Blåfjell, men sistnevnte forstår ikke alt, og 9-åringen liker den best, selv om historien er kjent. 9-åringen liker aller best Jul i skomakergata, som vi har på dvd. Ifjor valgte h*n å heller se den enn Blåfjell. Jeg syns de bør veksle hvert år (Jul i Svingen, de to Blåfjellfilmene, Skomakergata) slik at samme filmen går igjen maks hvert 4.år. "Til glede for nye generasjoner". ''Jeg syns de bør veksle hvert år (Jul i Svingen, de to Blåfjellfilmene, Skomakergata) slik at samme filmen går igjen maks hvert 4.år. "Til glede for nye generasjoner".'' De rullerer jo, de siste årene har de vekslet mellom Jul i Svingen, Barnas Superjul, Jul på Månetoppen og Jul i Blåfjell. -og så kommer det tydeligvis en ny neste år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Enig! Vi er på første runde av disse hjemme hos oss, men Jul i Blåfjell fenger ikke sånn veldig nei. Men det er tross alt hakket bedre enn Jul på Månetoppen som var i fjor, noe så mørkt og trist var jeg overrasket over at det kunne gå som julekalender for unger! Vi gleder oss også til noe nytt. (Og Jul i Svingen og Barnas Superjul fenger både voksne og barn myemye mer! :-) ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Enig! Vi er på første runde av disse hjemme hos oss, men Jul i Blåfjell fenger ikke sånn veldig nei. Men det er tross alt hakket bedre enn Jul på Månetoppen som var i fjor, noe så mørkt og trist var jeg overrasket over at det kunne gå som julekalender for unger! Vi gleder oss også til noe nytt. (Og Jul i Svingen og Barnas Superjul fenger både voksne og barn myemye mer! :-) ) ''Og Jul i Svingen og Barnas Superjul fenger både voksne og barn myemye mer! :-)'' Barnas Superjul var hysterisk og fenget overhodet ikke her i huset såvidt jeg kan huske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Enig! Vi er på første runde av disse hjemme hos oss, men Jul i Blåfjell fenger ikke sånn veldig nei. Men det er tross alt hakket bedre enn Jul på Månetoppen som var i fjor, noe så mørkt og trist var jeg overrasket over at det kunne gå som julekalender for unger! Vi gleder oss også til noe nytt. (Og Jul i Svingen og Barnas Superjul fenger både voksne og barn myemye mer! :-) ) Barnas Superjul var helt elendig, og var jo blottet for budskap om omtanke og godhet for andre andre, som iallefall de andre kalenderene har sneket inn. Nei, DET var en nedtur. Jul i Svingen derimot likte vi godt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jepp, både frøken på 5 og poden på 13. Men han ser bare om han ER hjemme, han dropper ikke noe annet for blåfjell ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Enig! Vi er på første runde av disse hjemme hos oss, men Jul i Blåfjell fenger ikke sånn veldig nei. Men det er tross alt hakket bedre enn Jul på Månetoppen som var i fjor, noe så mørkt og trist var jeg overrasket over at det kunne gå som julekalender for unger! Vi gleder oss også til noe nytt. (Og Jul i Svingen og Barnas Superjul fenger både voksne og barn myemye mer! :-) ) Barnas superjul..... uff, det har aldri fenget her, men kanskje fenger det små barn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 ''mange har snakket om at det er lite julestemning i Svingen, men jeg syns det er helt passe. Det er jo slik desember er.'' *hehe* Da har du ikke vært hjemme hos oss! ) Snakker dere bare om jul og gjør dere bare juleting i hele desember? :-) Høres unektelig litt koselig ut, men... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Ja vi ser på. Mer eller mindre entusiastiske. Vi har venta på verdens mest idiotiske scene, der nissemor "føder" en treåring med klær... Ungene ler høyt og mener de er stein teite. Jeg må bare si meg enig.. Og så er de nissene mer enn lovlig dumme synes vi. Godt konsept som drukna i trangen til å oppdra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Snakker dere bare om jul og gjør dere bare juleting i hele desember? :-) Høres unektelig litt koselig ut, men... Neida, en ettersom ungene er omtrent halve tiden hos meg og hos pappan så må vi jo pynte tidlig dersom de skal rekke å kose seg med julepynten - i selve julehelgen (nyttårshelgen, annethvert år) er vi nemlig på landet hos kjæresten min. ) Så nisser og engler kommer opp til den første helga i advent hos oss. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.