Gjest hva syns dere Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Er det vanlig på barneskolen at "alle" elevene i klassen gir hverandre en liten gave? I vår klasse har læreren nå gått ut med en oppmuntring om at de skal gjøre dette (bare en billig en, 50 kroner feks) !! og jeg fikk helt bakoversveis. Riktignok er det en liten klasse (18 elever) men ærlig talt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 En gave på 50,- til 17 medelever!? Jeg tror læreren er spik spenna gæærn! Det blir 850,-! Hadde ikke vært mye aktuelt her i huset nei! Jentungen gir til 2-3 av sine nærmeste venninner, guttungen vet jeg ikke om gir til noen kompiser, han tar livet med ro. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest softmell Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Nei, dette er ikke vanlig. Noen barn ønsker å gi til sine nærmeste venner og det holdes da utenfor skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ambrose Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er ikke vanlig hos oss ihvertfall... Det blir jo dyrt om en skal gi femti kr til hver og det er det ikke alle som har råd til. Så denne reagerer jeg også på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Nei, det er IKKE vanlig, og hadde noen av mine barn kommet med en slik beskjed hadde jeg tatt en telefon til skolen. Her må det opplagt være en misforståelse et eller annet sted. Kan det være at de mener at de skal kjøpe en gave, og så bytte med hverandre? Det syns jeg hørtes mer rimelig ut. Men uansett skal ikke skolen oppfordre til slikt. Det er noen som ikke feirer jul av ulike årsaker, og det er noen som sliter økonomisk. Skolen kan ikke/skal ikke pålegge noe slikt. Her har nok læreren i beste fall vært velmenende, men utrolig korttenkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Nei, dette har jeg aldri hørt om! Ring skolen og si at dette var en dårlig idé. Dyrt blir det jo, og altfor mange pakker for barna på en dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Ikke vanlig i guttungen sin klasse. Og jeg hadde blitt stresset om det hadde blitt oppfordret til det, i år har jeg ikke råd til så mye ekstra. Og for mange kan det være en stor utgift. Tanken var nok sikkert god, men litt korttenkt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Aldri opplevd det med mine 4. Det høres jo helt sprøtt ut... 17x50... (En ung, nyutdannet, overivrig lærer, muligens?) Det jeg selv har vært borte i, er at alle har tatt med en pakke hver - og så har alle i klassen fått en tildeldig en av disse. MEN dette var på vgs., og helt i elevenes egen regi. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det har jeg aldri hørt om, og det syns jeg var et merkelig forslag. Det blir jo en stor utgift som sikkert ikke alle har råd til sånn på sparket. Mine barn har gitt julegave til sine nærmeste venner på skolen, men da har vi voksne definert antall og prisklasse. Og fra skolen kommer det oppfordringer om at elevene ikke får ta med og dele ut julegaver på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hehe - det er ikke mulig!?! Sikker på at det ikke er en misforståelse her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 I vår klasse var det sånn at alle skulle kjøpe en hemmelig gave som ikke var for dyr, så skulle alle få trekke hver sin gave. Noen fikk kanskje en pose twist, noen fikk håndklær, noen fikk seigmenn osv. Tror ikke han mente å kjøpe en til hver enkelt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hos oss Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Når barna kommer hjem med (muntlige) beskjeder fra skolen som virker veldig merkelige, så passer jeg på å ikke si noe ufordelaktig om skolen eller ansatte der, før jeg har undersøkt litt nøyere. Jeg har hatt tre barn i småskolen og barnehage, og vet at de tolker beskjeder på sin egen måte noen ganger. Hvis jeg skulle sagt "det er det dummeste jeg har hørt" hver gang jeg fikk en merkelig beskjed, ville barna hatt liten repsekt for skolen etterhvert.. Så hvis det er oe jeg føler må undersøkes, hører jeg med noen andre foreldre, og hvis jeg ikke får svar på den måten, sender jeg en e-post til læreren "Jens hadde visst ikke fått med seg helt beskjeden om julegave til de andre barna i klassen på siste skoledag, hva var det de skulle ha med seg?:-) Så ville jeg kanskje fått svaret "hei, vi tenkte det ville være hyggelig hvis alle hadde med seg en liten innpakket ting, til max 50 kroner, og så bytter vi slik at alle får med seg en gave hjem. I tillegg kan de ha med seg brus og smågodt for max 10 kroner denne dagen. jeg skal skrive dette på lekseplanen neste uke. Vennlig hilsen Lærer Per. Andre ganger har de med seg beskjeder / opplysninger som ikke er like akutte å få oppklart, det tar jeg heller neste gang jeg ser læreren. De forteller sikkert _mye_ rart om oss også, som ikke stemmer helt med virkeligheten. jeg håper lærerne også vet at det har blitt tolket av en seksåring på veien før det blir fortalt.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg har hatt barn i osloskolen siden 1997 og aldri hørt noe slikt forslag. Begge ungene har gitt noen vennegaver til klassekamerater, men det har ikke hatt noe med skolen å gjøre. I løpet av disse årene har det vært diverse variasjoner i adventskalendere. Noen ganger har de gitt til Frelsesarmeens julegryte, noen ganger har de hatt med én ting til felles pakkekalender (og da har det vært et lavt maksbeløp) andre ganger ingenting. I år skulle guttungen ha med en pakke til maks. 30 kr som ikke skulle inneholde godteri. Jeg kjøpte Yatzy på Rema... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Nei, ikke gaver mellom evelene hos oss, og ganske hårreisende at lærer tar initiativet til det. Skal hver elev liksom komme hjem med 17 pakker fra skolen, finansiert av foreldrene? Hos oss de har en felles julekalender som hver har hatt med en liten ting til, og det synes jeg er helt ok. Passer fint at de er 24 elever i klassen . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Har aldri opplevd at lærere oppfordrer til slikt, og det synes jeg er veldig spesielt. De har ofte hatt adventskalender i klassen, der de tar med en pakke hver til kalenderen. da blir det "gi én gave - få én gave", og det synes jeg er greit. Ellers får ungene selv avtale med sine nærmeste venner om de vil gi gave. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Når barna kommer hjem med (muntlige) beskjeder fra skolen som virker veldig merkelige, så passer jeg på å ikke si noe ufordelaktig om skolen eller ansatte der, før jeg har undersøkt litt nøyere. Jeg har hatt tre barn i småskolen og barnehage, og vet at de tolker beskjeder på sin egen måte noen ganger. Hvis jeg skulle sagt "det er det dummeste jeg har hørt" hver gang jeg fikk en merkelig beskjed, ville barna hatt liten repsekt for skolen etterhvert.. Så hvis det er oe jeg føler må undersøkes, hører jeg med noen andre foreldre, og hvis jeg ikke får svar på den måten, sender jeg en e-post til læreren "Jens hadde visst ikke fått med seg helt beskjeden om julegave til de andre barna i klassen på siste skoledag, hva var det de skulle ha med seg?:-) Så ville jeg kanskje fått svaret "hei, vi tenkte det ville være hyggelig hvis alle hadde med seg en liten innpakket ting, til max 50 kroner, og så bytter vi slik at alle får med seg en gave hjem. I tillegg kan de ha med seg brus og smågodt for max 10 kroner denne dagen. jeg skal skrive dette på lekseplanen neste uke. Vennlig hilsen Lærer Per. Andre ganger har de med seg beskjeder / opplysninger som ikke er like akutte å få oppklart, det tar jeg heller neste gang jeg ser læreren. De forteller sikkert _mye_ rart om oss også, som ikke stemmer helt med virkeligheten. jeg håper lærerne også vet at det har blitt tolket av en seksåring på veien før det blir fortalt.. Godt poeng 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Når barna kommer hjem med (muntlige) beskjeder fra skolen som virker veldig merkelige, så passer jeg på å ikke si noe ufordelaktig om skolen eller ansatte der, før jeg har undersøkt litt nøyere. Jeg har hatt tre barn i småskolen og barnehage, og vet at de tolker beskjeder på sin egen måte noen ganger. Hvis jeg skulle sagt "det er det dummeste jeg har hørt" hver gang jeg fikk en merkelig beskjed, ville barna hatt liten repsekt for skolen etterhvert.. Så hvis det er oe jeg føler må undersøkes, hører jeg med noen andre foreldre, og hvis jeg ikke får svar på den måten, sender jeg en e-post til læreren "Jens hadde visst ikke fått med seg helt beskjeden om julegave til de andre barna i klassen på siste skoledag, hva var det de skulle ha med seg?:-) Så ville jeg kanskje fått svaret "hei, vi tenkte det ville være hyggelig hvis alle hadde med seg en liten innpakket ting, til max 50 kroner, og så bytter vi slik at alle får med seg en gave hjem. I tillegg kan de ha med seg brus og smågodt for max 10 kroner denne dagen. jeg skal skrive dette på lekseplanen neste uke. Vennlig hilsen Lærer Per. Andre ganger har de med seg beskjeder / opplysninger som ikke er like akutte å få oppklart, det tar jeg heller neste gang jeg ser læreren. De forteller sikkert _mye_ rart om oss også, som ikke stemmer helt med virkeligheten. jeg håper lærerne også vet at det har blitt tolket av en seksåring på veien før det blir fortalt.. Viktig poeng. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hæ?? Har læreren bestemt det? Det er alt annet en normalt. Jeg ville klikka i vinkel og gitt klar beskjed dersom læreren til mine barn hadde bestemt/oppfordret til noe slikt. Vi har mer enn mange nok å kjøpe til som det er og er de 30 elever i klassen så blir det jo ganske mange penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hæ?? Har læreren bestemt det? Det er alt annet en normalt. Jeg ville klikka i vinkel og gitt klar beskjed dersom læreren til mine barn hadde bestemt/oppfordret til noe slikt. Vi har mer enn mange nok å kjøpe til som det er og er de 30 elever i klassen så blir det jo ganske mange penger. Pst. Trådstarter skriver at det er 18 elever i klassen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Pst. Trådstarter skriver at det er 18 elever i klassen... uansett, det blir 900 kroner. Oenger jeg ALDRI ville brukt på den måten. Men jeg tror nok at det er en missforståelse et sted, at de skulle ta med EN pakke til 50 kroner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.