Gå til innhold

Gir barna i klassen hverandre gaver til jul?

Gjest hva syns dere

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

uansett, det blir 900 kroner. Oenger jeg ALDRI ville brukt på den måten. Men jeg tror nok at det er en missforståelse et sted, at de skulle ta med EN pakke til 50 kroner.

Ja. :-)

Jeg syns "hos oss" har et godt innlegg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hva syns dere

Det var ikke en melding vi fikk via barna, men et brev de fikk med hjem. Nå viser det seg at setningen kunne forstås på ulike måter, og heldigvis var forslaget til læreren bare at alle skulle ta med en presang hver, og så fordele disse.

Så det var jo mye bedre. Jeg er lettet over oppklaringen. Men jeg syns nok likevel at læreren egentlig ikke har noe med dette, da men. Kanskje jeg er litt sær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en melding vi fikk via barna, men et brev de fikk med hjem. Nå viser det seg at setningen kunne forstås på ulike måter, og heldigvis var forslaget til læreren bare at alle skulle ta med en presang hver, og så fordele disse.

Så det var jo mye bedre. Jeg er lettet over oppklaringen. Men jeg syns nok likevel at læreren egentlig ikke har noe med dette, da men. Kanskje jeg er litt sær?

''Men jeg syns nok likevel at læreren egentlig ikke har noe med dette, da men. Kanskje jeg er litt sær?''

Jeg synes heller ikke dette er nødvendig. Gavepresset er stort nok som det er synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt uvanlig å ha et sånt opplegg, men da som adventskalender. Det er flere som har nevnt dette i tråden. Da er det vanlig å sette et maksbeløp - og 50 kr er nå i hvert fall ikke for lite, for å si det sånn.

Jeg synes ikke lærerne har noe med å organisere julegaver. De fleste unger får rikelig.

En grei ting med å ha det som kalender, er at det ikke er så farlig om alle leverer innen 1. desember. Hvis f.eks. alle skal levere julegave helt på tampen av semesteret oppi alle de andre ekstragreiene før jul, kan det jo fort bli 2-3 pakker for lite. Jeg tror nok at læreren klarer å løse det i så fall, men det hele virker litt unødvendig

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke helt uvanlig å ha et sånt opplegg, men da som adventskalender. Det er flere som har nevnt dette i tråden. Da er det vanlig å sette et maksbeløp - og 50 kr er nå i hvert fall ikke for lite, for å si det sånn.

Jeg synes ikke lærerne har noe med å organisere julegaver. De fleste unger får rikelig.

En grei ting med å ha det som kalender, er at det ikke er så farlig om alle leverer innen 1. desember. Hvis f.eks. alle skal levere julegave helt på tampen av semesteret oppi alle de andre ekstragreiene før jul, kan det jo fort bli 2-3 pakker for lite. Jeg tror nok at læreren klarer å løse det i så fall, men det hele virker litt unødvendig

synes

''Det er ikke helt uvanlig å ha et sånt opplegg, men da som adventskalender. Det er flere som har nevnt dette i tråden. Da er det vanlig å sette et maksbeløp - og 50 kr er nå i hvert fall ikke for lite, for å si det sånn.''

På ungdomsskolen har de slik kalender i år, gaven skulle være verdt max. 20,-. Jeg vet ikke hva stemora kom opp med. ;o) (Jeg mener - hva har man ellers stemødre til?! Neida - det var en fleip, hun er verdens beste stemor altså! Kunne ikke hatt noen bedre!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke helt uvanlig å ha et sånt opplegg, men da som adventskalender. Det er flere som har nevnt dette i tråden. Da er det vanlig å sette et maksbeløp - og 50 kr er nå i hvert fall ikke for lite, for å si det sånn.''

På ungdomsskolen har de slik kalender i år, gaven skulle være verdt max. 20,-. Jeg vet ikke hva stemora kom opp med. ;o) (Jeg mener - hva har man ellers stemødre til?! Neida - det var en fleip, hun er verdens beste stemor altså! Kunne ikke hatt noen bedre!)

Min 7. klassing skulle ha med kalendergave til maks. kr. 30 som ikke skulle inneholde godteri. Så jeg kjøpte Yatzy på Rema.

Alle har visst veldig lyst til å vinne den største pakken som angivelig inneholder 1 kg ferdig pepperkakedeig... Men guttungen vant 1 kg deig på fotballtrening (jeg forstår ikke helt sammenhengen, men han vant visst en test) dagen etter at jeg hadde bakt våre egne pepperkaker, så nå har vi _rikelig_ og jeg ønsker meg aldeles ikke en boks til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7. klassing skulle ha med kalendergave til maks. kr. 30 som ikke skulle inneholde godteri. Så jeg kjøpte Yatzy på Rema.

Alle har visst veldig lyst til å vinne den største pakken som angivelig inneholder 1 kg ferdig pepperkakedeig... Men guttungen vant 1 kg deig på fotballtrening (jeg forstår ikke helt sammenhengen, men han vant visst en test) dagen etter at jeg hadde bakt våre egne pepperkaker, så nå har vi _rikelig_ og jeg ønsker meg aldeles ikke en boks til.

1 kg pepperkakedeig!? Jøss, det var da også en kalendergave i en skolekalender... *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg pepperkakedeig!? Jøss, det var da også en kalendergave i en skolekalender... *hehe*

Ja, jeg hadde nok ikke kommet på den ideen selv.

Det kan jo hende gutten som hadde med pakken, prøver å lure klassekameratene. Men egentlig tror jeg ikke det. Det er nok IKEA-deig (svenske foreldre). Den har rykte for å smake godt, så det gjenstår å se hvor mye av den som i det hele tatt overlever den skoledagen den blir utlevert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde nok ikke kommet på den ideen selv.

Det kan jo hende gutten som hadde med pakken, prøver å lure klassekameratene. Men egentlig tror jeg ikke det. Det er nok IKEA-deig (svenske foreldre). Den har rykte for å smake godt, så det gjenstår å se hvor mye av den som i det hele tatt overlever den skoledagen den blir utlevert...

Hahaha, synes jeg ser for meg gjengen med 12-årige haier kaste seg over en kg pepperkakedeig i storefri. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, synes jeg ser for meg gjengen med 12-årige haier kaste seg over en kg pepperkakedeig i storefri. :D

Ja, ikke sant? Og den "heldige vinneren" som kommer hjem med en boks med litt deig i det ene hjørnet, tydelig merket av grådige pekefingre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Og den "heldige vinneren" som kommer hjem med en boks med litt deig i det ene hjørnet, tydelig merket av grådige pekefingre...

Jeg synes du er vel optimistisk. Den boksen kommer til å være tom. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepperkakedeigideen må jeg prøve å huske til evt minsten skal ha med kalendergave engang. Det var faktisk en god ide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt håpløst! 50,- x 18 = 900,- det!

Gi lærer beskjed om at det er uakseptabelt at han oppforder til det.

Når det er sagt, så har jentene i klassene til jentene mine alltid gitt hverandre gaver. Men det er små gaver. I fjor kjøpte vi en kjærlighet til hver, f.eks. Hjertevenner kan jo få en litt større ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden her, men vi gjorde noe lignende da jeg var barn og gikk på skole. Da skulle alle i klassen kjøpe en (èn - 1) gave hver til en avtalt sum,og ta med seg på skolen. Så la læreren alle gavene opp i en sekk og trakk tilfeldige gaver ut ifra navnelista. Slik gav alle en gave, og slik fikk alle en gave. Syntes det var koselig jeg. Kan det ha vært noe sånt læreren mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...