Gjest Mobilmor Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 13-åringen min har egen mobil med kontantkort, som må lades for egen regning (får 500 kr. i måneds"lønn"). Nå er jeg på telefonfakturaen at hustelefonen er brukt flittig, mens mobilen er tom for ringebeløp. Jeg har like dyre tellerskritt på hustelefonen (har den kun pga nødsfall...) som på mobilen.. Hva skal jeg gjøre? Si at halvparten må betales av 13-åringen selv, eller tie og betale regningen. Er alene og har ikke allverdens å rutte med pga huslån 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg synes du skal betale dette og samtidig inngå en avtale med 13-åringen om at heretter skal h*n selv betale for sine samtaler over X antall kroner også på fasttelefonen. Hvis dere ikke har inngått noen avtale på dette på forhånd så synes jeg det er i drøyeste laget å forlange betaling denne gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mobilmor Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg synes du skal betale dette og samtidig inngå en avtale med 13-åringen om at heretter skal h*n selv betale for sine samtaler over X antall kroner også på fasttelefonen. Hvis dere ikke har inngått noen avtale på dette på forhånd så synes jeg det er i drøyeste laget å forlange betaling denne gangen. Jeg har sagt at telefonen ikke skal bruker, fordi den er dyr å ringe med... -Men man husker jo selv hvordan man skravlet i telefonen i den alderen.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg har sagt at telefonen ikke skal bruker, fordi den er dyr å ringe med... -Men man husker jo selv hvordan man skravlet i telefonen i den alderen.. Jeg ville sagt at du har sett på fakturaen og at fra neste regning så gjelder følgende regel for fasttelefonen. Men er det veldig mye det er snakk om eller? Og over hvor kort tidsrom? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg har stor sympati med 13-åringens telefonbehov. Hva med å rett og slett finne et mer gunstig abonnement? Eller utstyre bestevennen med en billig-billig fri-familie-mobil som kun skal brukes til å snakke med13-åringen. (Om det er samme person det skravles med stort sett hele tiden.) For øvrig kan Skype være en utmerket løsning. Gratis å bruke om vennene skaffer seg det samme. Har man mobil som er satt opp for det, kan man koble denne til det tråløse internettet og bruke skype der. For øvrig er det bare å skravle i vei foran PC-en. Telefonskravling er en hyggelig gesjeft og behøver ikke koste skjorta. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Tie må du jo ikke siden dette koster deg penger og du sier du ikke har all verdens. Forklar 13-åringen at det er dyrt å bruke hustlf. Så kan dere bli enige om at hun ikke skal bruke den til skravling. Hustlf kan også sperres til mobil. Så kan dere se på om kanskje det er billigere abb. til 13-åringen? Det florerer med abb. med fastpris og så og så mye ringetid og sms. Mange selskap tilbyr også fri familie, eller at dere ringer gratis med samme leverandør. Vi har fri familie, da kan guttungen ringe meg uansett om kontoen er tom eller ikke. Uansett må du forklare 13-åringen at det koster og evnt konsekvenser med høye regninger, og se på om det kanskje er rimeligere alternativer dere kan benytte, som samtidig ikke innebærer at 13-åringen kan få skyhøye regninger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hvorfor stenger du ikke hjemmetelefonen for mobil? Jeg gjorde det da min 29 åring var 15 og har hatt den stengt for mobil og 829 nr siden den gangen. Ikke bare pga ungen men også pga andre som lånte telefonen og snakket i evigheter til mobil og sa de snakket i fasttelefon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta - den gode gamle Skrevet 8. januar 2012 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg ville i alle fall tatt det opp med 13-åringen og gjort en avtale ifht. å betale for bruk av fasttelefonen. Det finnes billigere abonnement for tenåringer som bruker telefonen mye, min 15-åring betaler 200 kr i mnd og har fri bruk. Fri familie er også å anbefale for samtaler dere imellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.