Gå til innhold

Når barnet ikke har vintersko

Gjest Vintersko til besvær

Anbefalte innlegg

Barn, 9 år, har ikke vintersko. Blir bedt bort med tydelig invitasjon til å leke ute i snøen. Det er -9 og strålende sol.

Ville du da ha sendt bort barnet med cherrox?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• mariaflyfly

10

• tusseline

8

• bustebeisa

7

Gjest Shira :o)

Guttungen her har heller ikke vintersko akkurat nå, så han er ute med andre sko, men har flere lag med ullsokker, tynne innerst, strikkesokker ytterst. Kan ha ett par med tykkere ull i midten også.

Når de er i aktivitet så fryser de ikke så fort heller på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe må de jo ha på beina? De kjøper vel nye vintersko i dag, da?

Vintersko skal kjøpes "snart", hvilket også var omkvedet i hele fjor (og da var det opp mot -30 til tider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1323607532' post='4687147]

Guttungen her har heller ikke vintersko akkurat nå, så han er ute med andre sko, men har flere lag med ullsokker, tynne innerst, strikkesokker ytterst. Kan ha ett par med tykkere ull i midten også.

Når de er i aktivitet så fryser de ikke så fort heller på beina.

''Når de er i aktivitet så fryser de ikke så fort heller på beina.''

Det tok snaue 20 minutter før beina var iskalde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

''Når de er i aktivitet så fryser de ikke så fort heller på beina.''

Det tok snaue 20 minutter før beina var iskalde.

Huff da .Da vet jeg ikke, annet enn å ha på enda mer ullsokker om det er plass oppi skoen? Ullsåler om dere har kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mangel av vinterstøvler: Hvis Cherrox'ene var store nok og det var plass til godt med ull oppi, kunne jeg godt funnet på å sende barnet ut i disse, selv i -9. Særlig om barnet som er stort nok til selv å si fra om h*n blir kald. For mindre barn ville jeg nok sjekket at føttene ikke var blitt istapper etter en kort stund.

Hva er din rolle - er det snakk om dine barn, eller mener du kanskje det burde være barnevernsak om du har sett et barn ute i Cherrox i dag? ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1323608677' post='4687154]

Huff da .Da vet jeg ikke, annet enn å ha på enda mer ullsokker om det er plass oppi skoen? Ullsåler om dere har kanskje.

Vi satte på ett par ekstra ullsokker, men da var det ikke plass til mer.

Jeg syns kanskje man ikke sender bort ungene sine med så dårlig vinterutstyr. Da bør man i alle fall si fra først, slik at de man er på besøk til er klar over at det i all hovedsak blir innetid og ikke utelek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mangel av vinterstøvler: Hvis Cherrox'ene var store nok og det var plass til godt med ull oppi, kunne jeg godt funnet på å sende barnet ut i disse, selv i -9. Særlig om barnet som er stort nok til selv å si fra om h*n blir kald. For mindre barn ville jeg nok sjekket at føttene ikke var blitt istapper etter en kort stund.

Hva er din rolle - er det snakk om dine barn, eller mener du kanskje det burde være barnevernsak om du har sett et barn ute i Cherrox i dag? ;).

Hvor har jeg sagt noe om barnevern? Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser flere av mine 7.klassegutter baser ute i snøen med _joggesko_. Dette skyldes ikke mangel på utstyr, men de er rett og slett alt for kule til å bruke vintersko. Noen av dem har bare tennissokker oppi. De fryser helt sikkert ja..

Av de som ikke har vintersko er cherrox med mye ull oppi langt å foretrekke foran joggesko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser flere av mine 7.klassegutter baser ute i snøen med _joggesko_. Dette skyldes ikke mangel på utstyr, men de er rett og slett alt for kule til å bruke vintersko. Noen av dem har bare tennissokker oppi. De fryser helt sikkert ja..

Av de som ikke har vintersko er cherrox med mye ull oppi langt å foretrekke foran joggesko!

''Av de som ikke har vintersko er cherrox med mye ull oppi langt å foretrekke foran joggesko!''

Når ungen klarer å være ute i snaue 20 minutter så er uansett dagen ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt ikke eget barn. Dårlig kvinnes barn, dette:)

Det er jo helt klart godt foreldreskap å la ungene forfryse beina sine. Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt klart godt foreldreskap å la ungene forfryse beina sine. Selvfølgelig.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du legger inn dette innlegget som et spørsmål. Du har jo bestemt deg for hva du skal mene, du? Et indignert "møkkamor-innlegg" hadde passet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du legger inn dette innlegget som et spørsmål. Du har jo bestemt deg for hva du skal mene, du? Et indignert "møkkamor-innlegg" hadde passet bedre.

Jeg vet da selvfølgelig hva jeg mener og hva jeg ville gjort om jeg ikke hadde vett på å sørge for at ungene mine hadde vintersko, men jeg ville gjerne vite om det var gjengs oppfatning at vintersko ikke er nødvendig. Og det er tydelig slik at dere her inne ikke syns det er så nøye om ungene fryser føttene av seg. Jeg syns man burde ha anstendighet nok til å si fra om ungen ikke kan leke ute når man blir invitert til utelek. Og det er jeg nokså alene om, skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintersko skal kjøpes "snart", hvilket også var omkvedet i hele fjor (og da var det opp mot -30 til tider).

''Vintersko skal kjøpes "snart", hvilket også var omkvedet i hele fjor (og da var det opp mot -30 til tider).''

Er det et spørsmål om økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet da selvfølgelig hva jeg mener og hva jeg ville gjort om jeg ikke hadde vett på å sørge for at ungene mine hadde vintersko, men jeg ville gjerne vite om det var gjengs oppfatning at vintersko ikke er nødvendig. Og det er tydelig slik at dere her inne ikke syns det er så nøye om ungene fryser føttene av seg. Jeg syns man burde ha anstendighet nok til å si fra om ungen ikke kan leke ute når man blir invitert til utelek. Og det er jeg nokså alene om, skjønner jeg.

Jeg kan ikke huske å ha sagt et ord om at jeg synes det er ok å sende unger avgårde til utelek i Cherrox. Jeg reagerer bare på måten du legger fram problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vintersko skal kjøpes "snart", hvilket også var omkvedet i hele fjor (og da var det opp mot -30 til tider).''

Er det et spørsmål om økonomi?

Ja, de har ikke råd til Timberland-sko ifølge mor, så da blir det cherrox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha sagt et ord om at jeg synes det er ok å sende unger avgårde til utelek i Cherrox. Jeg reagerer bare på måten du legger fram problemet.

Hvordan skulle jeg ordlagt meg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...