Gå til innhold

Når barnet ikke har vintersko

Gjest Vintersko til besvær

Anbefalte innlegg

Gjest kom ann på

Hvis ungen frøs ville jeg først tilbudt ungen å låne sokker eller sko. Hvis jeg ikke hadde det inne så ville jeg bedt ungen gå hjem å få på noe varmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• mariaflyfly

10

• tusseline

8

• bustebeisa

7

Da vet ikke jeg hva slags butikker du går i, jeg kjøpte meg nye vintersko i fjor og kunne velge i massevis av typer.

Eurosko, Ramona, Økonomisko, skopunkten + et par andre på Storesenteret som jeg ikke vet navnet på. Og jeg har vært der flere ganger også i håp om at de skulle få inn flere sko. Det eneste er at jeg kan ikke ha kilehæl og de kan heller ikke være for brede pga bredden på fotbrettet og helst ha glidelås på innersiden så de er enkle å få på eller at snøringen går langt fram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ungen frøs ville jeg først tilbudt ungen å låne sokker eller sko. Hvis jeg ikke hadde det inne så ville jeg bedt ungen gå hjem å få på noe varmere.

Sokker fikk hun selvfølgelig først, men det hjalp ikke. Sko har vi ikke i hennes størrelse, alt er for lite eller veldig, veldig for stort.

Hun kunne ikke dra hjem, da det er for langt hjem og hun må bli kjørt. Foreldrene reiste bort i mens hun var hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurosko, Ramona, Økonomisko, skopunkten + et par andre på Storesenteret som jeg ikke vet navnet på. Og jeg har vært der flere ganger også i håp om at de skulle få inn flere sko. Det eneste er at jeg kan ikke ha kilehæl og de kan heller ikke være for brede pga bredden på fotbrettet og helst ha glidelås på innersiden så de er enkle å få på eller at snøringen går langt fram

Gå til sportsbutikkene om du ønsker noe som er skikkelig godt og varmt. Alternativt på villmarksbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dueringer hadde jeg nesten helt glemt. Kan ikke huske at de har vært populære igjen siden "hypen" på tidlig 70-tall, eller når det var.

På skolen til barna mine hoppes det strikk og hoppetau. Strikk er omtrent forbeholdt jenter, men en god del gutter er med på slengtau. Ellers går det i bordtennis, fotball og slåball før snøen kommer. Samt klinkekuler og diverse "hyper" à la Bakugan, Pokemon, Bayblade m.m., men slike ting varer gjerne bare en sesong.

Barna synes også det er gøy med boksen går og gjemsel, men det er morsomst utenfor skolens område, og det er jo ikke lov.

Husker jeg var en tur oppom skolegården tidlig i høst og så at absolutt ALLE klassetrinn hoppet slengtau (muligens untatt 1.klasse) -og det var ikke bare jentene, det var absolutt alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker fikk hun selvfølgelig først, men det hjalp ikke. Sko har vi ikke i hennes størrelse, alt er for lite eller veldig, veldig for stort.

Hun kunne ikke dra hjem, da det er for langt hjem og hun må bli kjørt. Foreldrene reiste bort i mens hun var hos oss.

Hvordan du løser dette neste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til sportsbutikkene om du ønsker noe som er skikkelig godt og varmt. Alternativt på villmarksbutikker.

Men blir ikke de brede? Støvelen kan ikke være mer enn max 10 cm bred på det bredeste. Og de har stort sett snøring og ikke glidelås på innersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man _vet_ at barnet er varm på føttene, så kan det jo gå i joggesko om så er midt på vinteren, men når barnet fryser er det ikke så veldig greit.

Hva klær angår, så har vi så det holder og låner henne alt mulig - fra ullbukser til ullsokker til ullgensere, lue og votter. Det er sko som er problemet i år, siden hun har vokst fra mine barn (og meg, for den saks skyld). Både jeg og gubben vil holde øynene åpne for et par brukte sko i riktig størrelse, jeg går bare ikke ut og kjøper nye sko. Ett sted må grensa gå.

Helt enig med deg i det å ikke kjøpe nye sko. :-) Men skulle det dukke opp et par brukte til en rimelig pris, eller aller helst gratis, så kan det jo være kjekt å ha stående. :-)

Ellers vil jeg jo si at det er bra du bryr deg om jenta, slik at hun har noen å leke med, pluss at hun hvertfall er varm hos dere. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg i det å ikke kjøpe nye sko. :-) Men skulle det dukke opp et par brukte til en rimelig pris, eller aller helst gratis, så kan det jo være kjekt å ha stående. :-)

Ellers vil jeg jo si at det er bra du bryr deg om jenta, slik at hun har noen å leke med, pluss at hun hvertfall er varm hos dere. :-)

Vi holder utkikk begge to nå, så jeg håper det dukker opp et passende par snart.

Og bare så det er helt klart: Jeg har da selvfølgelig ingenting imot verken jenta eller foreldrene som sådann, jenta er faktisk veldig søt og koselig hun, men jeg blir irritert når foreldrene gjør slik som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan du løser dette neste gang?

Hvis vi ikke har fått tak i et par brukte sko i riktig størrelse, så må jeg spørre om de selv har kjøpt vintersko rett og slett. Har de ikke det, så blir det ikke utlekedag her på henne. Jeg tuller ikke bort en kjempefin vinterdag til på kalde bein når årsaken er definitivt feil skotøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir ikke de brede? Støvelen kan ikke være mer enn max 10 cm bred på det bredeste. Og de har stort sett snøring og ikke glidelås på innersiden.

Det er mange typer å velge mellom, så jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt. Det er klart, jo mer skoen skal romme, jo bredere må de nødvendigvis bli, uten at jeg vet noe om bredde i cm.

jeg vil tro det er verdt et forsøk, du bor vel i Oslo mener jeg å huske, og da har du jo plenty butikker å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hoppet vel strikk fra første klasse og til og med sjette. Husker vi lurte på om vi kanskje skulle prøve på ungdomsskolen også.... Men når sommerferien var over, ble hoppestrikkene lagt igjen hjemme. :-)

Akkurat sånn var det hos oss også. Vi skulle bli de første som TURTE vi -men ble det slik? Nope, turte ikke vi heller. Og innrømmet vi det? Nope igjen, vi sa at vi ikke lenger hadde lyst hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange typer å velge mellom, så jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt. Det er klart, jo mer skoen skal romme, jo bredere må de nødvendigvis bli, uten at jeg vet noe om bredde i cm.

jeg vil tro det er verdt et forsøk, du bor vel i Oslo mener jeg å huske, og da har du jo plenty butikker å velge i.

Og jeg har vært i mange allerede. Finner ikke noe som er skikkelig varmt og hvis jeg skal ut i 20 kalde så er jeg ille ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket ut vinterskoene til El Naturalista? Skinn, ull, både naturell og tovet. Relativt dyre sko, ca 1800 for en skolett/lav støvlett. Glidelås på innsiden. De var brede de første sesongene, men i år er de blitt smalere og mer feminine. De er veldig behagelige, myke såler, kjennes nesten ut som gele nedi. :)

Søkte på google for deg, her kom opp sko for alle sesonger:

http://www.google.com/search?q=el+naturalista&hl=no&rls=com.microsoft:no:IE-SearchBox&rlz=1I7GFRE_no&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=K-DnTpu1G9KYhQfgtfj3Cg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CFcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket ut vinterskoene til El Naturalista? Skinn, ull, både naturell og tovet. Relativt dyre sko, ca 1800 for en skolett/lav støvlett. Glidelås på innsiden. De var brede de første sesongene, men i år er de blitt smalere og mer feminine. De er veldig behagelige, myke såler, kjennes nesten ut som gele nedi. :)

http://www.google.com/search?q=el+naturalista&hl=no&rls=com.microsoft:no:IE-SearchBox&rlz=1I7GFRE_no&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=K-DnTpu1G9KYhQfgtfj3Cg&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CFcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=578

Jeg liker sånne støvler og sko. Og nå har jeg lett så lenge at jeg blåser i hva de koster bare de er varme og jeg klarer å få dem på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo City prøver vi da. Jeg tror jeg venter til etter jul og ikke midt i julerushet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn var det hos oss også. Vi skulle bli de første som TURTE vi -men ble det slik? Nope, turte ikke vi heller. Og innrømmet vi det? Nope igjen, vi sa at vi ikke lenger hadde lyst hehe :)

Niks... Vi ble plutselig så kjempeopptatte med å gå og gå i friminuttene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks... Vi ble plutselig så kjempeopptatte med å gå og gå i friminuttene. :-)

Haha, vi også :) Gjetter at vi argumenterte for at det var bedre trening også, om mødrene våre kommenterte... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ikke har fått tak i et par brukte sko i riktig størrelse, så må jeg spørre om de selv har kjøpt vintersko rett og slett. Har de ikke det, så blir det ikke utlekedag her på henne. Jeg tuller ikke bort en kjempefin vinterdag til på kalde bein når årsaken er definitivt feil skotøy.

Du bør heller spørre om de har _varmere_ vintersko. Cherrox er vinterfottøy som er hensiktsmessig under mange forhold, men kanskje ikke når gradstokken nærmer seg ti blå.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...