Gå til innhold

Når barnet ikke har vintersko

Gjest Vintersko til besvær

Anbefalte innlegg

''Av de som ikke har vintersko er cherrox med mye ull oppi langt å foretrekke foran joggesko!''

Når ungen klarer å være ute i snaue 20 minutter så er uansett dagen ødelagt.

Kom du bare hit for å baksnakke noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

14

• mariaflyfly

10

• tusseline

8

• bustebeisa

7

Kom du bare hit for å baksnakke noen?

Tja, det er vel like mye baksnakking i dette som i tråder om håpløse exer, håpløse svigerfamilier, dårlige skoler og lærere og barnehagepersonell og andre håpløse mennesker det stadig vekk skrives om her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel like mye baksnakking i dette som i tråder om håpløse exer, håpløse svigerfamilier, dårlige skoler og lærere og barnehagepersonell og andre håpløse mennesker det stadig vekk skrives om her inne.

''Tja, det er vel like mye baksnakking i dette som i tråder om håpløse exer, håpløse svigerfamilier, dårlige skoler og lærere og barnehagepersonell og andre håpløse mennesker det stadig vekk skrives om her inne.''

Som oftest ønsker man råd om ekser, svigerfamilier, skolegang/lærere/barnehage.

Ønsker du råd? I så fall om hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tja, det er vel like mye baksnakking i dette som i tråder om håpløse exer, håpløse svigerfamilier, dårlige skoler og lærere og barnehagepersonell og andre håpløse mennesker det stadig vekk skrives om her inne.''

Som oftest ønsker man råd om ekser, svigerfamilier, skolegang/lærere/barnehage.

Ønsker du råd? I så fall om hva?

''Som oftest ønsker man råd om ekser, svigerfamilier, skolegang/lærere/barnehage.

Ønsker du råd? I så fall om hva?''

Haha, det er i beste fall i første setning, før det går over til en evig klagesang over hvor mye galt disse andre menneskene gjør.

Jeg spurte et spørsmål i hovedinnlegget mitt, og du svarer med å kalle det baksnakking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som oftest ønsker man råd om ekser, svigerfamilier, skolegang/lærere/barnehage.

Ønsker du råd? I så fall om hva?''

Haha, det er i beste fall i første setning, før det går over til en evig klagesang over hvor mye galt disse andre menneskene gjør.

Jeg spurte et spørsmål i hovedinnlegget mitt, og du svarer med å kalle det baksnakking.

Det er jo helt greit å slippe ut litt damp i tillegg, men du synes helt klart dette IKKE er greit, uansett hva vi sier. Så hva ønsker du å oppnå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt greit å slippe ut litt damp i tillegg, men du synes helt klart dette IKKE er greit, uansett hva vi sier. Så hva ønsker du å oppnå?

Jeg ønsket å vite om folk flest tenker som dem, slik at jeg kan justere ned mine forventninger til omverdnen.

Derfor spurte jeg hva dere ville gjort, hvilket tydeligvis ikke var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skulle tru det

Ja, de har ikke råd til Timberland-sko ifølge mor, så da blir det cherrox.

Kanskje du kan spandere noen skikkelige vintersko på dette barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har ikke råd til Timberland-sko ifølge mor, så da blir det cherrox.

Da synes jeg at du, i stedet for å dra på deg en moraliserende kjerringmine om at ikke folk har vett til å skaffe det rette utstyret til ungene sine og implisitt at de ikke er gode nok foreldre, kan gå og skaffe et par vintersko i rett størrelse til dette barnet. Nye eller brukte, si at det er en arvegave. I all anstendighetens navn.

Makan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg at du, i stedet for å dra på deg en moraliserende kjerringmine om at ikke folk har vett til å skaffe det rette utstyret til ungene sine og implisitt at de ikke er gode nok foreldre, kan gå og skaffe et par vintersko i rett størrelse til dette barnet. Nye eller brukte, si at det er en arvegave. I all anstendighetens navn.

Makan.

Så å bli irritert over at en fantastisk utedag blir ødelagt av manglende skotøy - fordi det skal være Timberland-sko og intet annet - er å ta på seg en "moraliserende kjerringmine"?

De tar ikke imot arvegaver, ser du, men har ingen problemer med å overlate til andre å få på ungen deres gode nok klær når de er på besøk. Og jeg har faktisk ikke råd til å kjøpe nye Timberland-sko til besøksbarn.

Håper det var godt å få lov til å svare slik, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt skikkelige vintersko. Jeg hadde frosset fordervet i cherrox selv i alle fall.

Ingen tvil om at cherrox ble for kaldt for denne ungen, i alle fall, og den planlagte utedagen ble amputert og varte kun i 20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke kjøpe vintersko?

Jeg kan ikke kjøpe Timberland vintersko til barn som er på besøk, nei. Ville du ha sendt bort din 9-åring i cherrox når barnet er invitert til utedag i mange kuldegrader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kan spandere noen skikkelige vintersko på dette barnet?

Nei, barnet skal ha Timberland vintersko, og det har jeg ikke råd til å kjøpe til barn som kommer på besøk.

Gjør du slik til barn du har på besøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skulle tru det

Nei, barnet skal ha Timberland vintersko, og det har jeg ikke råd til å kjøpe til barn som kommer på besøk.

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg har gitt bort helt nye hansker til en fattiggutt i vennekretsen til mitt barn.

Hvorfor sendte du ikke barnet i retur, slik at deres utedag ikke ble ødelagt? Du må forklarer vedkommendes mor at merket ikke er viktig, men funksjonen. Ungen må jo ha sko etter vær og vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg kan ikke kjøpe Timberland vintersko til barn som er på besøk, nei. Ville du ha sendt bort din 9-åring i cherrox når barnet er invitert til utedag i mange kuldegrader?

Jeg trodde det var snakk om ditt barn.

Om jeg ikke hadde hatt mulighet til å kjøpe vintersko til barnet enda og hun ville ut en tur med cherroxser, ja så hadde jeg sendt henne avgårde med cherroxer da.

Mine barn var såpass inteligente da de var 9 år at de hadde vett til gå inn igjen om de frøs på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å bli irritert over at en fantastisk utedag blir ødelagt av manglende skotøy - fordi det skal være Timberland-sko og intet annet - er å ta på seg en "moraliserende kjerringmine"?

De tar ikke imot arvegaver, ser du, men har ingen problemer med å overlate til andre å få på ungen deres gode nok klær når de er på besøk. Og jeg har faktisk ikke råd til å kjøpe nye Timberland-sko til besøksbarn.

Håper det var godt å få lov til å svare slik, forresten.

Ja, måten du har fremstilt deg sjøl på i denne tråden er en moraliserende og lite raus kjerring.

Om du hadde funnet fram et par arvesko, er jeg sikker på at de hadde tatt imot det. Om ikke annet, hadde de sluppet å ødelegge den vakre utedagen din, da ungen hadde sluppet å fryse på beina der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være Timberland-sko da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som forlanger Timberland - er det mora eller ungen? For en 9-åring spiller merket ingen rolle, hovedsaken er at ungen er tørr og varm!

Neste gang sier du i klartekst til mora god tid i forkant at ungen MÅ ha ordentlige vintersko, understrek at cherrox ikke er varmt nok og dersom ungen ikke har det så får h*n ikke bli med for dere andre skal være ute hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var snakk om ditt barn.

Om jeg ikke hadde hatt mulighet til å kjøpe vintersko til barnet enda og hun ville ut en tur med cherroxser, ja så hadde jeg sendt henne avgårde med cherroxer da.

Mine barn var såpass inteligente da de var 9 år at de hadde vett til gå inn igjen om de frøs på bena.

Det ble innedag, ja, og det var ikke planen. Barnet ble invitert hit på utedag, fordi mine unger elsker snøen og det å være ute. Og da er det passe kjedelig å måtte være inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...