Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Må det være Timberland-sko da? Det var det hun skulle ha, sa mor. Og jeg kan da virkelig ikke se at jeg skal kjøpe vintersko til andres barn. Poenget mitt var om det var helt greit å sende et barn på besøk til noen når det helt klart skulle være utedag. Da ødelegger man dagen også for de man besøker, for man klarer ikke å være ute i mange kuldegrader i vanlige cherrox. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ja, måten du har fremstilt deg sjøl på i denne tråden er en moraliserende og lite raus kjerring. Om du hadde funnet fram et par arvesko, er jeg sikker på at de hadde tatt imot det. Om ikke annet, hadde de sluppet å ødelegge den vakre utedagen din, da ungen hadde sluppet å fryse på beina der og da. ''Ja, måten du har fremstilt deg sjøl på i denne tråden er en moraliserende og lite raus kjerring.'' Akkurat. Jeg kler opp den ungen hver eneste gang hun er her, hun kommer alltid med for lite klær uansett vær og vind. Jeg tar henne med på utflukter som koster penger, uten så mye som ei krone i bidrag fra foreldrene noen gang. Hvis det er lite raust så får det stå for din regning. ''Om du hadde funnet fram et par arvesko'' Hæ? Jeg har da ikke sko i alle størrelser liggende, denne ungen har større bein enn både meg og ungene mine, så jeg måtte jo ha kjøpt noen til henne. Og de har tidligere avslått å få brukte ting, selv om ungen så absolutt hadde trengt det. De tar ikke imot brukte klær/sko, det strider mot deres overbevisning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det var det hun skulle ha, sa mor. Og jeg kan da virkelig ikke se at jeg skal kjøpe vintersko til andres barn. Poenget mitt var om det var helt greit å sende et barn på besøk til noen når det helt klart skulle være utedag. Da ødelegger man dagen også for de man besøker, for man klarer ikke å være ute i mange kuldegrader i vanlige cherrox. Jeg er litt enig med deg, En burde ikke sende barnet i utebursdag uten varmt nok utstyr. Det mange av oss reagerer på er måten du håndterte dette og hvordan du fremlegger det her. Jeg ville sendt barnet hjem etter varmere fottøy eller evt. ringt/tekstet foreldrene (underforstått: finnes ikke det, kan ikke barnet være med på denne utedagen). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Ja, måten du har fremstilt deg sjøl på i denne tråden er en moraliserende og lite raus kjerring.'' Akkurat. Jeg kler opp den ungen hver eneste gang hun er her, hun kommer alltid med for lite klær uansett vær og vind. Jeg tar henne med på utflukter som koster penger, uten så mye som ei krone i bidrag fra foreldrene noen gang. Hvis det er lite raust så får det stå for din regning. ''Om du hadde funnet fram et par arvesko'' Hæ? Jeg har da ikke sko i alle størrelser liggende, denne ungen har større bein enn både meg og ungene mine, så jeg måtte jo ha kjøpt noen til henne. Og de har tidligere avslått å få brukte ting, selv om ungen så absolutt hadde trengt det. De tar ikke imot brukte klær/sko, det strider mot deres overbevisning. ''Akkurat. Jeg kler opp den ungen hver eneste gang hun er her, hun kommer alltid med for lite klær uansett vær og vind. Jeg tar henne med på utflukter som koster penger, uten så mye som ei krone i bidrag fra foreldrene noen gang. Hvis det er lite raust så får det stå for din regning.'' Flott. Da skjønner jeg ikke hvorfor du trenger å legge det fram på en så utrolig smålig måte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skulle tru det Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Da synes jeg at du, i stedet for å dra på deg en moraliserende kjerringmine om at ikke folk har vett til å skaffe det rette utstyret til ungene sine og implisitt at de ikke er gode nok foreldre, kan gå og skaffe et par vintersko i rett størrelse til dette barnet. Nye eller brukte, si at det er en arvegave. I all anstendighetens navn. Makan. Dette var helt unødvendig. Trådstarter har prøvd å hjelpe, men ungens foreldre er såpass sære at hjelp avslås. Det finnes dumme foreldre som lar ungene sine fryse. Jeg har også noen sånne i nabolaget. Trist, for det går kun utover ungene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg har gitt bort helt nye hansker til en fattiggutt i vennekretsen til mitt barn. Hvorfor sendte du ikke barnet i retur, slik at deres utedag ikke ble ødelagt? Du må forklarer vedkommendes mor at merket ikke er viktig, men funksjonen. Ungen må jo ha sko etter vær og vind. Jeg kunne ikke sende henne i retur, siden hun må kjøres til/fra oss og de reiste bort når hun var levert. Og jeg har ikke hatt bil i dag. Det ville overraske meg om disse menneskene er fattige (ut fra hva de jobber med og hvor de bor), det handler vel mer om hva man ønsker å bruke penger på. Jeg vet ikke hvorfor det skal være Timberland sko, det var mor som sa det da jeg fortalte at cherrox ikke holdt i dette været. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onkel bear Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Om en blir bedt på skitur, stiller en selvsagt med ski. Blir en bedt på utedag om vinteren, stiller en selvsagt med egnet bekledning inkl sko. Det skulle bare mangle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onkel bear Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Da synes jeg at du, i stedet for å dra på deg en moraliserende kjerringmine om at ikke folk har vett til å skaffe det rette utstyret til ungene sine og implisitt at de ikke er gode nok foreldre, kan gå og skaffe et par vintersko i rett størrelse til dette barnet. Nye eller brukte, si at det er en arvegave. I all anstendighetens navn. Makan. Noen ganger fremstår du som et skikkelig hespetre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ja, måten du har fremstilt deg sjøl på i denne tråden er en moraliserende og lite raus kjerring. Om du hadde funnet fram et par arvesko, er jeg sikker på at de hadde tatt imot det. Om ikke annet, hadde de sluppet å ødelegge den vakre utedagen din, da ungen hadde sluppet å fryse på beina der og da. ''Om du hadde funnet fram et par arvesko'' Det er jo ikke sikkert man tilfeldigvis har ekstra sko som passer da. Begge mine har hatt venner som ikke har passet inn i f.eks. boblebuksene vi har hatt, verken mine eller ungene sine bukser. Jeg kan jo ikke kjøpe yttertøy i ørten størrelser i tilfelle besøk ikke har med seg nok sko eller klær! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det ble innedag, ja, og det var ikke planen. Barnet ble invitert hit på utedag, fordi mine unger elsker snøen og det å være ute. Og da er det passe kjedelig å måtte være inne. Hvis dere skulle være ute hele dagen, blir jo dette noe annet. Da sier du det til moren som det er, forteller hvordan det gikk og oppfordrer henne til å kjøpe vintersko. Hvis ikke hun gjør det, vet du jo nå at du ikke kan be med deg henne på utedag flere ganger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg er litt enig med deg, En burde ikke sende barnet i utebursdag uten varmt nok utstyr. Det mange av oss reagerer på er måten du håndterte dette og hvordan du fremlegger det her. Jeg ville sendt barnet hjem etter varmere fottøy eller evt. ringt/tekstet foreldrene (underforstått: finnes ikke det, kan ikke barnet være med på denne utedagen). Jeg har ikke skrevet noe som helst om hvordan jeg har håndtert det, men ja, jeg ble irritert over at en så fin utedag ble ødelagt. Og jeg tekstet til både mor og far og ba dem komme med varmere sko, og da fikk jeg beskjed om at de både var bortreist, at det ikke fantes vintersko til barnet og at de skulle kjøpe Timberland sko når de fikk råd. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har framstilt dette så ille for dere her inne, jeg spurte dere et spørsmål i hovedinnlegget mitt om dere hadde sendt bort et barn med kun cherrox når det var helt klart en invitasjon til utedag i flere minusgrader. Dette barnet har generelt svært dårlig med utstyr, det være seg utebukser, ullklær, sko, ski osv. Hver gang hun er her kler jeg henne opp, stort sett fra innerst til ytterst. Jeg vasker møkkete klær når hun har dratt, og jeg fortrekker ikke en mine når regnbuksa hun har fått låne er ødelagt etter utelek. Jeg syns jeg gjør mye for at det skal være et vennskap mellom mitt barn og dette barnet, men et sted må grensa gå for hva jeg skal bidra med. De tjener i alle fall ikke dårligere enn oss, disse foreldrene, ut fra hvilke jobber de har, så jeg syns jeg har strekt meg langt allerede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
black wealch Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Føler meg truffet.. Har ikke fått kjøpt nye utesko enda... og de fra i fjor er for små. Hun flyr rundt i gummistøvler med ullsokk.. Men i morgen skal jeg handle vinterstøvler, så jeg ikke blir omtalt på dol ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Om en blir bedt på skitur, stiller en selvsagt med ski. Blir en bedt på utedag om vinteren, stiller en selvsagt med egnet bekledning inkl sko. Det skulle bare mangle. Ja, det mener jeg også, men jeg blir jo litt undrende etterhvert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Føler meg truffet.. Har ikke fått kjøpt nye utesko enda... og de fra i fjor er for små. Hun flyr rundt i gummistøvler med ullsokk.. Men i morgen skal jeg handle vinterstøvler, så jeg ikke blir omtalt på dol ;-) Ville du da sendt bort ditt barn til noen som inviterer på utedag når det er nærmere 10 minus? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Om du hadde funnet fram et par arvesko'' Det er jo ikke sikkert man tilfeldigvis har ekstra sko som passer da. Begge mine har hatt venner som ikke har passet inn i f.eks. boblebuksene vi har hatt, verken mine eller ungene sine bukser. Jeg kan jo ikke kjøpe yttertøy i ørten størrelser i tilfelle besøk ikke har med seg nok sko eller klær! Nei, nabogutten og venn til min sønn hadde hverken ski, skøyter eller sovepose. Synes ikke vi kunne kjøpe ekstra bare fordi mora prioriterte klær og sminke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg har ikke skrevet noe som helst om hvordan jeg har håndtert det, men ja, jeg ble irritert over at en så fin utedag ble ødelagt. Og jeg tekstet til både mor og far og ba dem komme med varmere sko, og da fikk jeg beskjed om at de både var bortreist, at det ikke fantes vintersko til barnet og at de skulle kjøpe Timberland sko når de fikk råd. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har framstilt dette så ille for dere her inne, jeg spurte dere et spørsmål i hovedinnlegget mitt om dere hadde sendt bort et barn med kun cherrox når det var helt klart en invitasjon til utedag i flere minusgrader. Dette barnet har generelt svært dårlig med utstyr, det være seg utebukser, ullklær, sko, ski osv. Hver gang hun er her kler jeg henne opp, stort sett fra innerst til ytterst. Jeg vasker møkkete klær når hun har dratt, og jeg fortrekker ikke en mine når regnbuksa hun har fått låne er ødelagt etter utelek. Jeg syns jeg gjør mye for at det skal være et vennskap mellom mitt barn og dette barnet, men et sted må grensa gå for hva jeg skal bidra med. De tjener i alle fall ikke dårligere enn oss, disse foreldrene, ut fra hvilke jobber de har, så jeg syns jeg har strekt meg langt allerede. ''Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har framstilt dette så ille for dere her inne,'' Hvis det er noen trøst så skjønner ikke jeg det heller. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Om du hadde funnet fram et par arvesko'' Det er jo ikke sikkert man tilfeldigvis har ekstra sko som passer da. Begge mine har hatt venner som ikke har passet inn i f.eks. boblebuksene vi har hatt, verken mine eller ungene sine bukser. Jeg kan jo ikke kjøpe yttertøy i ørten størrelser i tilfelle besøk ikke har med seg nok sko eller klær! Det er mulig det er meg som har ting i mange rare størrelser på loftet. Her jeg bor er det vanlig at man arver etter hverandre på tunet. Om jeg visste at en av Datras venner var generelt innmari dårlig utstyrt på skofronten, hadde jeg fått arve et par til henne fra en av naboene. Sånn har vi det her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hvis dere skulle være ute hele dagen, blir jo dette noe annet. Da sier du det til moren som det er, forteller hvordan det gikk og oppfordrer henne til å kjøpe vintersko. Hvis ikke hun gjør det, vet du jo nå at du ikke kan be med deg henne på utedag flere ganger. Den praten har jeg hatt, ja, og da var svaret at de skulle kjøpe Timberland sko når de fikk råd. Og ja, jeg vet at jeg i alle fall skal spørre om de har fått kjøpt de vinterskoene før det blir noen ny invitasjon hit til utedag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har framstilt dette så ille for dere her inne,'' Hvis det er noen trøst så skjønner ikke jeg det heller. ) Takk, det var faktisk en god trøst! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skulle tru det Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Akkurat. Jeg kler opp den ungen hver eneste gang hun er her, hun kommer alltid med for lite klær uansett vær og vind. Jeg tar henne med på utflukter som koster penger, uten så mye som ei krone i bidrag fra foreldrene noen gang. Hvis det er lite raust så får det stå for din regning.'' Flott. Da skjønner jeg ikke hvorfor du trenger å legge det fram på en så utrolig smålig måte. Når har trådstarter gjort det? Hun stilte et spørsmål. Noen flere opplysninger kom etterhvert. De gjør ofte det er på dette nettstedet. Du kvesser moraltaggene dine ved første anledning. I anstendighetens navn. Makan. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.