Lillemus Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er mulig det er meg som har ting i mange rare størrelser på loftet. Her jeg bor er det vanlig at man arver etter hverandre på tunet. Om jeg visste at en av Datras venner var generelt innmari dårlig utstyrt på skofronten, hadde jeg fått arve et par til henne fra en av naboene. Sånn har vi det her. ''Om jeg visste at en av Datras venner var generelt innmari dårlig utstyrt på skofronten, hadde jeg fått arve et par til henne fra en av naboene. Sånn har vi det her.'' Vi arver ikke selv og de vennene som ikke passet inn i våre klær var større enn mine unger. Dessuten gir jeg som regel bort fravokst tøy som er bruktbart temmelig kjapt så det ikke ligger og tar opp plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Akkurat. Jeg kler opp den ungen hver eneste gang hun er her, hun kommer alltid med for lite klær uansett vær og vind. Jeg tar henne med på utflukter som koster penger, uten så mye som ei krone i bidrag fra foreldrene noen gang. Hvis det er lite raust så får det stå for din regning.'' Flott. Da skjønner jeg ikke hvorfor du trenger å legge det fram på en så utrolig smålig måte. Hva er smålig i min måte å framstille dette på? Jeg spør om dere her inne ville sendt bort ungene deres i cherrox, og får til svar av deg at jeg er smålig, lite raus og ei kjærring. Det skjønner jeg bare ikke! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Den praten har jeg hatt, ja, og da var svaret at de skulle kjøpe Timberland sko når de fikk råd. Og ja, jeg vet at jeg i alle fall skal spørre om de har fått kjøpt de vinterskoene før det blir noen ny invitasjon hit til utedag. Det er oftest de med dårligst råd som er mest opptatt av merker har jeg bitt meg merke i. Merkelig det der :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg har ikke skrevet noe som helst om hvordan jeg har håndtert det, men ja, jeg ble irritert over at en så fin utedag ble ødelagt. Og jeg tekstet til både mor og far og ba dem komme med varmere sko, og da fikk jeg beskjed om at de både var bortreist, at det ikke fantes vintersko til barnet og at de skulle kjøpe Timberland sko når de fikk råd. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg har framstilt dette så ille for dere her inne, jeg spurte dere et spørsmål i hovedinnlegget mitt om dere hadde sendt bort et barn med kun cherrox når det var helt klart en invitasjon til utedag i flere minusgrader. Dette barnet har generelt svært dårlig med utstyr, det være seg utebukser, ullklær, sko, ski osv. Hver gang hun er her kler jeg henne opp, stort sett fra innerst til ytterst. Jeg vasker møkkete klær når hun har dratt, og jeg fortrekker ikke en mine når regnbuksa hun har fått låne er ødelagt etter utelek. Jeg syns jeg gjør mye for at det skal være et vennskap mellom mitt barn og dette barnet, men et sted må grensa gå for hva jeg skal bidra med. De tjener i alle fall ikke dårligere enn oss, disse foreldrene, ut fra hvilke jobber de har, så jeg syns jeg har strekt meg langt allerede. Men om du nærmest visste at dette barnet ville komme i slik bursdag uten tilstrekkelig utstyr, skjønner jeg ikke hvorfor barnet ble invitert, i hvertfall burde foreldre bli gjort kjent med forutsetningene på forhånd. Høres også rart ut om begge foreldre er bortreist mens barnet er i bursdag, men det kan vel tenkes forklaringer i form av at barnet var hos andre denne helgen. Skjønner det er litt av en bakgrunnshistorie her, men det går jo ikke frem av første innlegget. De fleste av oss passer vel på at barna har varmt nok utstyr, men kan vel bomme på bekledningen i ny og ne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er mulig det er meg som har ting i mange rare størrelser på loftet. Her jeg bor er det vanlig at man arver etter hverandre på tunet. Om jeg visste at en av Datras venner var generelt innmari dårlig utstyrt på skofronten, hadde jeg fått arve et par til henne fra en av naboene. Sånn har vi det her. ''Her jeg bor er det vanlig at man arver etter hverandre på tunet.'' Vi bor ikke på et tun hvor alle arver etter hverandre, og slik er det neppe for folk flest. Det er de færreste som kan oppbevare klær og utstyr i alle størrelser for barnas venner. Flott at du kan, vi kan ikke. Jeg har, så lenge hun var mindre/i samme størrelse som mine, lånt bort sko tidligere. Det går ikke lenger, og jeg syns faktisk ikke det er urimelig å ikke kjøpe sko til barnas venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Her jeg bor er det vanlig at man arver etter hverandre på tunet.'' Vi bor ikke på et tun hvor alle arver etter hverandre, og slik er det neppe for folk flest. Det er de færreste som kan oppbevare klær og utstyr i alle størrelser for barnas venner. Flott at du kan, vi kan ikke. Jeg har, så lenge hun var mindre/i samme størrelse som mine, lånt bort sko tidligere. Det går ikke lenger, og jeg syns faktisk ikke det er urimelig å ikke kjøpe sko til barnas venner. ''Det går ikke lenger, og jeg syns faktisk ikke det er urimelig å ikke kjøpe sko til barnas venner.'' Jeg har absolutt ikke råd til å drive å kle opp mine barns venner i alle fall. Da jeg svarte på det første innlegget ditt trodde jeg kanskje det var ditt barn det gjaldt, noe jeg fort skjønte at det ikke var da jeg begynte å lese resten av tråden. ) Så nei - jeg mener ikke at du skal kjøpe sko til dette barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hva er smålig i min måte å framstille dette på? Jeg spør om dere her inne ville sendt bort ungene deres i cherrox, og får til svar av deg at jeg er smålig, lite raus og ei kjærring. Det skjønner jeg bare ikke! Du ser jo at det ikke bare var meg som reagerte på måten du la fram dette på. Det beste eksemplet: ''Vintersko skal kjøpes "snart", hvilket også var omkvedet i hele fjor (og da var det opp mot -30 til tider).'' Det er nedlatende. Du veit jo ingenting om deres personlige økonomi. At du er grei med denne ungen som ikke har det optimalt er kjempeflott av deg. Det kom bare ikke fram først. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er oftest de med dårligst råd som er mest opptatt av merker har jeg bitt meg merke i. Merkelig det der :-( Det er vel ikke merkelig i det hele tatt? Har man dårlig råd så er man ofte langt mer avhengig av å fremstå som "skikkelig". Er man en engelsk Lord, med et herskapshus med 200 soverom, så går man gjerne kledd slik at man kan forveksles med en uteligger. Det gjør ikke noe, for han er ikke avhengig av noen. :-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Men om du nærmest visste at dette barnet ville komme i slik bursdag uten tilstrekkelig utstyr, skjønner jeg ikke hvorfor barnet ble invitert, i hvertfall burde foreldre bli gjort kjent med forutsetningene på forhånd. Høres også rart ut om begge foreldre er bortreist mens barnet er i bursdag, men det kan vel tenkes forklaringer i form av at barnet var hos andre denne helgen. Skjønner det er litt av en bakgrunnshistorie her, men det går jo ikke frem av første innlegget. De fleste av oss passer vel på at barna har varmt nok utstyr, men kan vel bomme på bekledningen i ny og ne. Nå skjønner jeg ikke hva du mener her. Det er da ikke snakk om bursdag, men et besøk på en fridag. Da barnet ble spurt om det ville komme hit, ble det presisert et spørsmål ala "Vil du komme hit og leke i snøen". Jeg husket ikke i farta at barnet også i fjor brukte cherrox, for da hadde hun ikke større bein enn mine og hun fikk låne sko når hun var her. Foreldrene benyttet anledningen til å reise på besøk til noen en halvtimes biltur unna, hun pleier å være her noen timer om gangen (og det er veldig greit). De visste absolutt forutsetningene for besøket. Nei, alle opplysninger kom ikke fram i hovedinnlegget, men spørsmålet mitt var konkret nok: Ville du sendt bort barnet ditt til noen som helt klart skulle leke ute - i mange minusgrader? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Når har trådstarter gjort det? Hun stilte et spørsmål. Noen flere opplysninger kom etterhvert. De gjør ofte det er på dette nettstedet. Du kvesser moraltaggene dine ved første anledning. I anstendighetens navn. Makan. Se svaret mitt til henne over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Her jeg bor er det vanlig at man arver etter hverandre på tunet.'' Vi bor ikke på et tun hvor alle arver etter hverandre, og slik er det neppe for folk flest. Det er de færreste som kan oppbevare klær og utstyr i alle størrelser for barnas venner. Flott at du kan, vi kan ikke. Jeg har, så lenge hun var mindre/i samme størrelse som mine, lånt bort sko tidligere. Det går ikke lenger, og jeg syns faktisk ikke det er urimelig å ikke kjøpe sko til barnas venner. ''Jeg har, så lenge hun var mindre/i samme størrelse som mine, lånt bort sko tidligere. Det går ikke lenger, og jeg syns faktisk ikke det er urimelig å ikke kjøpe sko til barnas venner.'' Det er selvfølgelig ikke urimelig. Men det er jaggu skadelig å gjøre det heller. Jeg hadde gått og kjøpt sko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Nå skjønner jeg ikke hva du mener her. Det er da ikke snakk om bursdag, men et besøk på en fridag. Da barnet ble spurt om det ville komme hit, ble det presisert et spørsmål ala "Vil du komme hit og leke i snøen". Jeg husket ikke i farta at barnet også i fjor brukte cherrox, for da hadde hun ikke større bein enn mine og hun fikk låne sko når hun var her. Foreldrene benyttet anledningen til å reise på besøk til noen en halvtimes biltur unna, hun pleier å være her noen timer om gangen (og det er veldig greit). De visste absolutt forutsetningene for besøket. Nei, alle opplysninger kom ikke fram i hovedinnlegget, men spørsmålet mitt var konkret nok: Ville du sendt bort barnet ditt til noen som helt klart skulle leke ute - i mange minusgrader? Svaret på spøsmålet er: Ja! Nå er temaet utdebattert (og mer til) fra min side. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er vel ikke merkelig i det hele tatt? Har man dårlig råd så er man ofte langt mer avhengig av å fremstå som "skikkelig". Er man en engelsk Lord, med et herskapshus med 200 soverom, så går man gjerne kledd slik at man kan forveksles med en uteligger. Det gjør ikke noe, for han er ikke avhengig av noen. :-) Med vennlig hilsen Ok, så det er sånn det er. Javel, da vet jeg det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaLouise Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ville du da sendt bort ditt barn til noen som inviterer på utedag når det er nærmere 10 minus? Er ikke cherrox varme nok? Synes å huske at barna mine brukte det veldig mye når de var små? Ellers får du gi foreldrene et lite hint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Jeg har, så lenge hun var mindre/i samme størrelse som mine, lånt bort sko tidligere. Det går ikke lenger, og jeg syns faktisk ikke det er urimelig å ikke kjøpe sko til barnas venner.'' Det er selvfølgelig ikke urimelig. Men det er jaggu skadelig å gjøre det heller. Jeg hadde gått og kjøpt sko. Flyfly, nå mistenker jeg at det går en liten f*en i deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Du ser jo at det ikke bare var meg som reagerte på måten du la fram dette på. Det beste eksemplet: ''Vintersko skal kjøpes "snart", hvilket også var omkvedet i hele fjor (og da var det opp mot -30 til tider).'' Det er nedlatende. Du veit jo ingenting om deres personlige økonomi. At du er grei med denne ungen som ikke har det optimalt er kjempeflott av deg. Det kom bare ikke fram først. Og du ser at ikke alle er like imponert over måten du svarer på heller. Det er ren fakta at ungen heller ikke i fjor hadde noe annet enn cherrox, og da skulle de også snart kjøpe sko. Jeg husket det ikke før vi inviterte, for i fjor hadde hun små nok bein til at hun kunne låne sko her. Derfor betviler jeg hvor snart de har tenkt å kjøpe sko, og hvis det er nedlatende så får det bare være det. Og det er riktig, jeg vet ikke nøyaktig hva de tjener, men jeg vet hva de jobber med og jeg vet hvor de bor. Derfor betviler jeg at deres økonomi skal være noe dårligere enn vår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Er ikke cherrox varme nok? Synes å huske at barna mine brukte det veldig mye når de var små? Ellers får du gi foreldrene et lite hint. Vanlige cherrox holder ikke i kuldegrader, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Dersom ungen ikke hadde noe annet, så ja- jeg hadde sendt barnet ut for å leke med cherrox. Barnet hadde fått beskjed om å komme hjem om det frøs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaLouise Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er oftest de med dårligst råd som er mest opptatt av merker har jeg bitt meg merke i. Merkelig det der :-( Det betviler jeg er riktig. Selv brukte vi masse dresser fra Europris.Fordi jeg syntes ikke det var verdt å betale mer. Dressene fra Europris var i Bevernylon og foret jeg synes de var bra jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaLouise Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Vanlige cherrox holder ikke i kuldegrader, nei. De er jo foret. Og man kan ha lester i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.