mariaflyfly Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Flyfly, nå mistenker jeg at det går en liten f*en i deg! Hvorfor det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ville du da sendt bort ditt barn til noen som inviterer på utedag når det er nærmere 10 minus? Ja, i mangel på annet vill jeg gjort det. Så forresten også at barna ofte selv valgte cherroxene uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 De er jo foret. Og man kan ha lester i. I nærmere -10 og snø holdt det i 20 minutter for dette barnet i dag. Jeg lånte henne tykkere ullsokker, uten at det hjalp nevneverdig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ja, det mener jeg også, men jeg blir jo litt undrende etterhvert... Folk er forskjellig. Noen synes sikkert cherrox m/ull-sokker er utmerket valg vinterstid. Skal de bli nektet komme på utebesøk pga sin vurdering? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaLouise Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 I mangel av vinterstøvler: Hvis Cherrox'ene var store nok og det var plass til godt med ull oppi, kunne jeg godt funnet på å sende barnet ut i disse, selv i -9. Særlig om barnet som er stort nok til selv å si fra om h*n blir kald. For mindre barn ville jeg nok sjekket at føttene ikke var blitt istapper etter en kort stund. Hva er din rolle - er det snakk om dine barn, eller mener du kanskje det burde være barnevernsak om du har sett et barn ute i Cherrox i dag? . Jeg må innrømme jeg også sikkert har sendt barn ut i Cherrox. Har lært noe nytt i dag. Lurer på hva barnehagepersonalet syntes om meg på den tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ja, i mangel på annet vill jeg gjort det. Så forresten også at barna ofte selv valgte cherroxene uansett. Ok, da tenker vi ulikt, og det er helt greit. Det ble ingen utedag, da barnet frøs på bena etter 20 minutter og måtte inn. Foreldrene kunne ikke hente henne (de reiste bort da hun ble levert), det er for langt å gå, og jeg hadde heller ikke bil til å kjøre henne hjem i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Hvorfor det? Synes kanskje du var i overkant kverulant her, og "kronen på verket" kom da du mente trådstarter burde kjøpe vinterstøvler til dette andre barnet (hvis foreldre synes å lide mer av snobbethet enn fattigdom, uten at jeg egentlig vet så mye om dét). Men tror altså ikke vi er _veldig_ uenige :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Folk er forskjellig. Noen synes sikkert cherrox m/ull-sokker er utmerket valg vinterstid. Skal de bli nektet komme på utebesøk pga sin vurdering? Jeg hadde ikke invitert barnet på utedag om jeg hadde visst at det kom i cherrox. La meg snu spørsmålet: Syns du det er greit at ett barn skal ødelegge en utedag for de det besøker fordi dette ene barnet ikke har vintersko? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Nå skjønner jeg ikke hva du mener her. Det er da ikke snakk om bursdag, men et besøk på en fridag. Da barnet ble spurt om det ville komme hit, ble det presisert et spørsmål ala "Vil du komme hit og leke i snøen". Jeg husket ikke i farta at barnet også i fjor brukte cherrox, for da hadde hun ikke større bein enn mine og hun fikk låne sko når hun var her. Foreldrene benyttet anledningen til å reise på besøk til noen en halvtimes biltur unna, hun pleier å være her noen timer om gangen (og det er veldig greit). De visste absolutt forutsetningene for besøket. Nei, alle opplysninger kom ikke fram i hovedinnlegget, men spørsmålet mitt var konkret nok: Ville du sendt bort barnet ditt til noen som helt klart skulle leke ute - i mange minusgrader? Du er grei som tar så mye ansvar for dette barnet. Det at foreldrene da drar så langt bort, vitner jo om at de tenkte dette ble gratis barnepass? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Ok, da tenker vi ulikt, og det er helt greit. Det ble ingen utedag, da barnet frøs på bena etter 20 minutter og måtte inn. Foreldrene kunne ikke hente henne (de reiste bort da hun ble levert), det er for langt å gå, og jeg hadde heller ikke bil til å kjøre henne hjem i. Synd det ble innedag. Kanskje du skulle latt barnet ringe foreldrene sine og bedt dem hente henne? Hun kunne sagt dere er ute, og at det ikke er mulighet å gå inn. Dermed ville disse foreldrene forhåpentligvis lært en lekse? Jeg ville klart sendt barnet mitt bort til deg i cherrox, men jeg ville selvsagt vært hjemme for å ta i mot mitt barn om det frøs. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaLouise Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 I nærmere -10 og snø holdt det i 20 minutter for dette barnet i dag. Jeg lånte henne tykkere ullsokker, uten at det hjalp nevneverdig. Da synes jeg trygt du kan si fra at det ble veldig lite utetid i dag for at hun ble kaldt på bena. Men sikkert lurt å si fra på en ordentlig måte da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Du er grei som tar så mye ansvar for dette barnet. Det at foreldrene da drar så langt bort, vitner jo om at de tenkte dette ble gratis barnepass? Barna våre er gode venner, og jeg syns slett ikke det er noe problem at hun er her, det er bare koselig. Jeg syns bare ikke det er noe greit at de sender henne avgårde uten gode nok sko når hun blir bedt på utedag. Da burde i alle fall ha sagt at "hun har bare cherrox, tror du det går bra", så kunne jeg ha sagt at "nei, det går nok ikke bra i år heller", og så kunne jeg spurt hvilken størrelse hun bruker i år, og svart at vi ikke har sko å låne bort og at vi da heller fikk ta besøket en annen dag når det var andre aktiviteter på planen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmmaLouise Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Du er grei som tar så mye ansvar for dette barnet. Det at foreldrene da drar så langt bort, vitner jo om at de tenkte dette ble gratis barnepass? Det er vel ikke akkurat galt å dra bort når ungene er hos venner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg hadde ikke invitert barnet på utedag om jeg hadde visst at det kom i cherrox. La meg snu spørsmålet: Syns du det er greit at ett barn skal ødelegge en utedag for de det besøker fordi dette ene barnet ikke har vintersko? ''Syns du det er greit at ett barn skal ødelegge en utedag for de det besøker fordi dette ene barnet ikke har vintersko?'' Nei, absolutt ikke. Jeg ville ringt foreldre og sagt at barnet deres frøs og burde bli hentet, da dere andre er og blir ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det er vel ikke akkurat galt å dra bort når ungene er hos venner. Er vennenes foreldre da automatisk barnevakt? Som må passe helt til du kommer hjem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skulle tru det Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Jeg har, så lenge hun var mindre/i samme størrelse som mine, lånt bort sko tidligere. Det går ikke lenger, og jeg syns faktisk ikke det er urimelig å ikke kjøpe sko til barnas venner.'' Det er selvfølgelig ikke urimelig. Men det er jaggu skadelig å gjøre det heller. Jeg hadde gått og kjøpt sko. Det er flott om disse sløve foreldrene som ikke prioriterer vintersko til ungen sin, kan får sponset yttertøy og sko fra foreldrene til en venn?!? Gjerne sesong etter sesong også, da? Har du en veldig dårlig dag? Du opptrer som ei muggen hurpe i dag :-( Jeg hjelper der jeg kan, men er ingen Mor Teresa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Synes kanskje du var i overkant kverulant her, og "kronen på verket" kom da du mente trådstarter burde kjøpe vinterstøvler til dette andre barnet (hvis foreldre synes å lide mer av snobbethet enn fattigdom, uten at jeg egentlig vet så mye om dét). Men tror altså ikke vi er _veldig_ uenige :-). Jeg har sett meg usigelig lei på den økende tendensen det er i samfunnet at man hegner om seg selv og sin lille, eksklusive familie. Så lenge vi har det bra, er det ikke så farlig med alle andre. Vi som har en grei økonomi, et stabilt hjem og et hue som er nogenlunde på plass, har et kollektivt ansvar for å gjøre en innsats for de som ikke har det like bra. Om det så er å donere en sum til Frelsesarmeen, Redd Barna eller om det er å kjøpt et par varme støvler til en som åpenbart mangler det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sangsol Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 ''Jeg har, så lenge hun var mindre/i samme størrelse som mine, lånt bort sko tidligere. Det går ikke lenger, og jeg syns faktisk ikke det er urimelig å ikke kjøpe sko til barnas venner.'' Det er selvfølgelig ikke urimelig. Men det er jaggu skadelig å gjøre det heller. Jeg hadde gått og kjøpt sko. Mener du seriøst du ville gått og kjøpt vintersko til besøksbarnet? Hvordan ville du sagt dette til foreldrene? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Mener du seriøst du ville gått og kjøpt vintersko til besøksbarnet? Hvordan ville du sagt dette til foreldrene? Ja, det ville jeg jammen ha gjort. Hvordan jeg skulle forklart det for foreldra, er jeg derimot usikker på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Det betviler jeg er riktig. Selv brukte vi masse dresser fra Europris.Fordi jeg syntes ikke det var verdt å betale mer. Dressene fra Europris var i Bevernylon og foret jeg synes de var bra jeg. Det er ikke sikkert det er riktig i den store sammenheng, men det er det jeg har lagt merke til. At f.eks en merkeveske er viktigere enn et par ski til barnet sitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.