Bookworm Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg husket som sagt ikke dette med cherroxene fra i fjor, så det var selvfølgelig min egen dumhet. Ja, jeg beklager - jeg så du hadde skrevet dette lenger nede i tråden, men jeg postet innlegget mitt før jeg leste det:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Det er jo helt greit når ungen ikke blir kald, men denne jenta var iskald etter 20 minutter. Og i hele fjor frøs hun på beina, så det er ikke noen endring i varmen hennes som gjør at hun frøs i år. Å, det var ei som kom til dere ja! Jeg trodde du lurte på om du skulle sende din unge avgårde i bare cherrox... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg regner cherrox som vintersko. I -9 grader kunne jeg funnet på å sendt barnet avgårde i gode cherrox med ullsåler forutsatt at de var store nok til solide ullsokker. Her i gården har barna vintertøy og vintersko til de fleste anledninger. Om de vil bruke dem når de burde, er en annen sak. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg lurer litt på hva dere voksne bruker på beina utendørs, jeg, når det er mange kuldegrader og snø og man skal være ute lenge... Cherrox av typen til 99,- på Europris holder ikke på varmen, og jeg tillater meg å tvile på om voksne heller ville brukt dette som skotøy. Når det er sagt, så er det selvfølgelig ikke min sak hva folk velger å la sine barn ha på beina. I alle fall ikke før det blir jeg som får klaginga og ulempen med blåfrosne barn, hvilket jo var tilfelle denne gangen. Jeg har ikke tenkt å involvere dette barnet i utelek flere ganger før jeg vet om det har sko som holder, og spørsmålet mitt gikk heller ikke på hva jeg skal gjøre med dette i framtida. Spørsmålet var om det er gjengs oppfatning at man bare sender avgårde barn til utelek hos andre uten å sette på dem gode nok sko, hvilket det er flere her som gjør. Å ikke tenke på dette mer er forholdsvis umulig, da jeg faktisk har veldig vondt av denne jenta som fryser så mye om vinteren. Jeg skulle ønske de ville ta imot ullklær vi har tilbydt dem, men det vil de altså ikke ha med mindre det er kjøpt og nytt. Jeg syns det er trist på jentas vegne. Nå har jeg aldri kjøpt cherrox till 99 på Europris. Selv i tiden som alenemor med to jenter, ble det kjøpt varme klær og sko til jentene. Ikke dyre dresser og sko, men de var varme og gode. Men når det gjelder vanlige cherrox, så ville jeg muligens sendt dem ut med dem... Samtidig. Alle er forskjellige. Jeg kjenner unger som leker og har det gøy ute i mange timer, uten dyre dresser og sko. Men jeg kjenner også bran som bestandig fryser etter fem min, uansett hvor mye klær de har på seg. Og jeg kjenner barn som har tilgang på alt mulig tøy, men som ikke vil bruke det. Om ulla klør eller at det er ubehagelig med lag på lag eller ikke kult, så har de en meget bestemt mening om at dette vil de ikke bruke, da er det likegreit å la vær, men barnet får selv ta konsekvensen. Viser det seg at denne jenta elsker å være ute, ikke bryr seg om hva hun har på seg og er ei flott venninne for dine barn, da tror jeg at jeg ikke hadde ofret hennes foreldre noen fler tanker, men tatt turen innom fretex, sjekket finn.no eller andre lignene steder og fått tak i et ekstra sett klær til henne. Så kunne hun kommet til dere så ofte som bare det, lekt og kost seg. Og ikke tenkt på hva slags klær foreldrene bruker, eller hva de bruker penger på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg husker jeg hatet å ha nye Cherrox. Da gikk jeg og subbet for å få dem glatte... Og smørte med stearinlys :-) Stearinlys var tingen... Men du verden hvor tunge de var. Så deilig det var når våren kom og man kunne hoppe strikk i skolegården med joggesko igjen. Man nærmest fløy himmelhøyt når man endelig kunne hoppe uten cherrox. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Stearinlys var tingen... Men du verden hvor tunge de var. Så deilig det var når våren kom og man kunne hoppe strikk i skolegården med joggesko igjen. Man nærmest fløy himmelhøyt når man endelig kunne hoppe uten cherrox. :-) Det husker jeg også :-)))) Litt trist at ungene ikke høpper strikk lenger. Det husker jeg var kjempegøy! Har prøvd å lære ungene mine det, men de har ikke blitt fenget.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Det husker jeg også :-)))) Litt trist at ungene ikke høpper strikk lenger. Det husker jeg var kjempegøy! Har prøvd å lære ungene mine det, men de har ikke blitt fenget.... Hva med å hoppe tau, hoppe paradis og kaste dueringer da. Helt glemt det og. Og vi kappet land med "digre" kniver 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hva med å hoppe tau, hoppe paradis og kaste dueringer da. Helt glemt det og. Og vi kappet land med "digre" kniver Mine hopper tau og kapper land. Og leker bom 50 og gjemsel. Og de snekrer og bygger hytte og har hemmelige steder ;-) Vi kappet ikke land. men vi kastet på stikka, lekte hål i hatten, lekte anti-over, gjemsel, tikken, jeppet pinne, spilte boccia, hoppet tau, hoppet strikk, hoppet høyde (med strikk). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Det husker jeg også :-)))) Litt trist at ungene ikke høpper strikk lenger. Det husker jeg var kjempegøy! Har prøvd å lære ungene mine det, men de har ikke blitt fenget.... Vi hoppet vel strikk fra første klasse og til og med sjette. Husker vi lurte på om vi kanskje skulle prøve på ungdomsskolen også.... Men når sommerferien var over, ble hoppestrikkene lagt igjen hjemme. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hva med å hoppe tau, hoppe paradis og kaste dueringer da. Helt glemt det og. Og vi kappet land med "digre" kniver Ja, dueringer hadde jeg nesten helt glemt. Kan ikke huske at de har vært populære igjen siden "hypen" på tidlig 70-tall, eller når det var. På skolen til barna mine hoppes det strikk og hoppetau. Strikk er omtrent forbeholdt jenter, men en god del gutter er med på slengtau. Ellers går det i bordtennis, fotball og slåball før snøen kommer. Samt klinkekuler og diverse "hyper" à la Bakugan, Pokemon, Bayblade m.m., men slike ting varer gjerne bare en sesong. Barna synes også det er gøy med boksen går og gjemsel, men det er morsomst utenfor skolens område, og det er jo ikke lov. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Jeg regner cherrox som vintersko. I -9 grader kunne jeg funnet på å sendt barnet avgårde i gode cherrox med ullsåler forutsatt at de var store nok til solide ullsokker. Her i gården har barna vintertøy og vintersko til de fleste anledninger. Om de vil bruke dem når de burde, er en annen sak. mvh ''Jeg regner cherrox som vintersko.'' Det gjør visst mange, ser jeg, men jeg lurer på om man som voksen hadde valgt dette skotøyet i så mange kuldegrader... Det er jo helt greit å sette på barna overgangssko om vinteren når man vet at de ikke blir kalde. De kan jo forsåvidt gå barbeint også, om de ikke fryser. Problemet er når ungen fryser og må inn på en fin-fin utedag. Da blir det et problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Nå har jeg aldri kjøpt cherrox till 99 på Europris. Selv i tiden som alenemor med to jenter, ble det kjøpt varme klær og sko til jentene. Ikke dyre dresser og sko, men de var varme og gode. Men når det gjelder vanlige cherrox, så ville jeg muligens sendt dem ut med dem... Samtidig. Alle er forskjellige. Jeg kjenner unger som leker og har det gøy ute i mange timer, uten dyre dresser og sko. Men jeg kjenner også bran som bestandig fryser etter fem min, uansett hvor mye klær de har på seg. Og jeg kjenner barn som har tilgang på alt mulig tøy, men som ikke vil bruke det. Om ulla klør eller at det er ubehagelig med lag på lag eller ikke kult, så har de en meget bestemt mening om at dette vil de ikke bruke, da er det likegreit å la vær, men barnet får selv ta konsekvensen. Viser det seg at denne jenta elsker å være ute, ikke bryr seg om hva hun har på seg og er ei flott venninne for dine barn, da tror jeg at jeg ikke hadde ofret hennes foreldre noen fler tanker, men tatt turen innom fretex, sjekket finn.no eller andre lignene steder og fått tak i et ekstra sett klær til henne. Så kunne hun kommet til dere så ofte som bare det, lekt og kost seg. Og ikke tenkt på hva slags klær foreldrene bruker, eller hva de bruker penger på. Hvis man _vet_ at barnet er varm på føttene, så kan det jo gå i joggesko om så er midt på vinteren, men når barnet fryser er det ikke så veldig greit. Hva klær angår, så har vi så det holder og låner henne alt mulig - fra ullbukser til ullsokker til ullgensere, lue og votter. Det er sko som er problemet i år, siden hun har vokst fra mine barn (og meg, for den saks skyld). Både jeg og gubben vil holde øynene åpne for et par brukte sko i riktig størrelse, jeg går bare ikke ut og kjøper nye sko. Ett sted må grensa gå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ja det kunne jeg nok gjort. Mine barn elsket cherrox og har så og si vokst opp med dem. Ikke har de frosset på bena heller. Minus 9 er greit cherroxvær, så lenge de ikke er utslitte og man har en god sokk inni. Jeg ville ikke leet på et øyenbryn ihvertfall om jeg hadde observert et barn med cherrox i dette været vi har nå. Jeg bryr meg fint lite om hva foreldre velger å ha på ungene sine ute, de må gjerne gå barbeint for min del så lenge det er foreldrene selv som må deale med konsekvensene. Når man sender bort et barn med slikt skotøy, og barnet - i år som i fjor - fryser veldig, så er det ikke lenger så greit. Jeg lurer på hvorfor ikke salget av cherrox for voksne bare tar av, siden så mange her inne mener det er varmt nok som fottøy i opptil 10 minus... Jeg tror ikke foreldre egentlig helt vet hvor kalde disse skoene er, altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 ''Jeg regner cherrox som vintersko.'' Det gjør visst mange, ser jeg, men jeg lurer på om man som voksen hadde valgt dette skotøyet i så mange kuldegrader... Det er jo helt greit å sette på barna overgangssko om vinteren når man vet at de ikke blir kalde. De kan jo forsåvidt gå barbeint også, om de ikke fryser. Problemet er når ungen fryser og må inn på en fin-fin utedag. Da blir det et problem. Nå finnes det jo knapt forede vintersko til voksne så de fleste voksne har jo uforede vintersko og støvletter i mange kuldegrader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Mine hopper tau og kapper land. Og leker bom 50 og gjemsel. Og de snekrer og bygger hytte og har hemmelige steder ;-) Vi kappet ikke land. men vi kastet på stikka, lekte hål i hatten, lekte anti-over, gjemsel, tikken, jeppet pinne, spilte boccia, hoppet tau, hoppet strikk, hoppet høyde (med strikk). Vet du, det har ingen av ungene mine gjort, ikke engang han eldste som nærmer seg tredve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Nå finnes det jo knapt forede vintersko til voksne så de fleste voksne har jo uforede vintersko og støvletter i mange kuldegrader. Nei du, nå tuller du. Det finnes massevis av forede sko til voksne, i alle mulige varianter. Kanskje med unntak av støvletter med høy hæl, men disse er vel heller ikke beregnet på å gå ute i snøen med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Ja, dueringer hadde jeg nesten helt glemt. Kan ikke huske at de har vært populære igjen siden "hypen" på tidlig 70-tall, eller når det var. På skolen til barna mine hoppes det strikk og hoppetau. Strikk er omtrent forbeholdt jenter, men en god del gutter er med på slengtau. Ellers går det i bordtennis, fotball og slåball før snøen kommer. Samt klinkekuler og diverse "hyper" à la Bakugan, Pokemon, Bayblade m.m., men slike ting varer gjerne bare en sesong. Barna synes også det er gøy med boksen går og gjemsel, men det er morsomst utenfor skolens område, og det er jo ikke lov. Her blir det bare spilt fotball, syklet, stått på skateboard og spilt basketball. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cherroks er fora gummistøvler i mine øyne Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Nei det kunne jeg ikke, Cherroks ser jeg på som fora gummistøvler. Barna mine har kun brukt Cherroks når det er mildt og sørpete, ellers solide vintersko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Nei du, nå tuller du. Det finnes massevis av forede sko til voksne, i alle mulige varianter. Kanskje med unntak av støvletter med høy hæl, men disse er vel heller ikke beregnet på å gå ute i snøen med. Nei, nå har jeg vært i så mange skoforretninger og lett og de fleste går også rundt i høye uforede støvletter så jeg kan tydeligvis ikke være alene om ikke finne forede sko. Og høye støvletter med for har bare for i skaftet og ikke nedi foten og det blir jo like kaldt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintersko til besvær Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Nei, nå har jeg vært i så mange skoforretninger og lett og de fleste går også rundt i høye uforede støvletter så jeg kan tydeligvis ikke være alene om ikke finne forede sko. Og høye støvletter med for har bare for i skaftet og ikke nedi foten og det blir jo like kaldt det. Da vet ikke jeg hva slags butikker du går i, jeg kjøpte meg nye vintersko i fjor og kunne velge i massevis av typer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.