EnolaGay Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Avkommet ser på tv, de følger ivrig med på Jesus & Josefine. Jeg ser ikke på, men nyter stillheten de 25 minuttene de ikke sloss! Så i kveldinga spør poden; "Mamma, hvordan er det å være en hømmer?" Okaiii..hømmer...? Mamma prøver å koble sammen samtlige synapser for om mulig å dekode spørsmålet og finne adekvat svar. Må gi opp etter ti sekunder når spørsmålet gjentas, og må spørre tilbake for å finne mening. Det er en høne! Kjapt fra ikke hjelpsom søster. Ikke det nei. Videre diskusjon følger frem og tilbake. Jeg spør, de spør og til slutt spør jeg, hva var spørsmålet igjen?! Jo du vet, en sånn som Josef! AAAAAAhhhhh... hva er en TØMRER.... *facepalm* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 * fnis * Antakelig avledet av hammer? Jeg syntes i sin tid det var rart at tømmermann ikke var en tømmerhugger (eller -fløter), men en snekker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 * fnis * Antakelig avledet av hammer? Jeg syntes i sin tid det var rart at tømmermann ikke var en tømmerhugger (eller -fløter), men en snekker. Du sier noe. Det har jeg ikke tenkt på engang. Men jeg innbilder meg at de bruker "skogsarbeider" om folk som henter trærne? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Du sier noe. Det har jeg ikke tenkt på engang. Men jeg innbilder meg at de bruker "skogsarbeider" om folk som henter trærne? Joda - jeg kjente bare ikke til tømrer-begrepet som barn, jeg heller. Men vi lærte utførlig om Josef og de andre på søndagsskolen og senere på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 LOL! Forøvrig en nydelig serie som delvis har blitt ødelagt av dårlig dubbing. Synd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.