Gjest Nini123 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg merket absolutt alt av tøy da de gikk i bhg, i tillegg til at jeg hadde ekstra av det meste i byttekurven. Om vinteren hadde jeg flere par votter og sokker, for det ble ofte vått. og, ja, det krever litt å holde orden på alt, men det er lurt å sjekke kurv og varmeskap hver eneste dag. Dresser blir det lett hull i, men det kommer av barnas måte å leke på. De voksne kan ikke passe på alt. Fortell ungene at de ikke skal skli på stein, og en dag når det inn Har aldri opplevd at de ansatte legger seg opp i at jeg hadde de styggeste klærne som byttetøy. Jeg syntes selv det var smart, for de dagene ungen kom hjem med stygge klær visste jeg at nå måtte det nye klær i byttekurven 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Åh, evig diskusjon Du må merke ALT. Du kan også med fordel kjøpe sånne klyper og snorer man kan feste i bla vottene, slik at de sitter fast i dressen. Som de andre her sier, klærne må være store nok - men utover det har ikke bhg noe med farge, form eller utseende. Barnehagen skal ha klare rutiner på behandling av klær, og dette kan du etterspørre. Når et barns klær blir tatt av skal de rett på plassen, ikke på stolen, benken eller et annet lurt sted. På tur skal alt som tas av oppi sekk, eller inni ermet. Før man går ut/inn sjekker man at alle barna har på seg det de skal. Det er jo lett, det gjøres ved et blikk. Utover det, så kan en vott eller tre forsvinne på tur ved uhell. Men du kan jo sjekke med de andre foreldrene om det bare er ditt barn dette skjer med, om det også skjer hyppig med andre - eller om det er du som overreagerer. Andre foreldre er gjerne en god pekepinn i sånn saker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adhemar Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Åh, evig diskusjon Du må merke ALT. Du kan også med fordel kjøpe sånne klyper og snorer man kan feste i bla vottene, slik at de sitter fast i dressen. Som de andre her sier, klærne må være store nok - men utover det har ikke bhg noe med farge, form eller utseende. Barnehagen skal ha klare rutiner på behandling av klær, og dette kan du etterspørre. Når et barns klær blir tatt av skal de rett på plassen, ikke på stolen, benken eller et annet lurt sted. På tur skal alt som tas av oppi sekk, eller inni ermet. Før man går ut/inn sjekker man at alle barna har på seg det de skal. Det er jo lett, det gjøres ved et blikk. Utover det, så kan en vott eller tre forsvinne på tur ved uhell. Men du kan jo sjekke med de andre foreldrene om det bare er ditt barn dette skjer med, om det også skjer hyppig med andre - eller om det er du som overreagerer. Andre foreldre er gjerne en god pekepinn i sånn saker Klassikker. Det dyreste med bhage er klær har ikke brukt få timer på å lete på andres plasser, felleskassa for "hvem eier dette" til tross for tydlig merking, samt returnere klær som det står "pelle" og "Martin" på, som har kommet med i vår sende hjem til vask- pose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Klassikker. Det dyreste med bhage er klær har ikke brukt få timer på å lete på andres plasser, felleskassa for "hvem eier dette" til tross for tydlig merking, samt returnere klær som det står "pelle" og "Martin" på, som har kommet med i vår sende hjem til vask- pose. Jeg vet Men til barnehagens forsvar da, på en avdeling med 18 barn er det omlag 15 plagg per barn. Minst. Det blir 270 plagg hver dag. Det er litt å holde styr på altså 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Barnet mitt har en lettere form for ADHD, det glemte jeg å si. Derfor er det ikke så lett for barnet å huske dette. Et tips som funker hos os er IKKE at købe de mest vanlige farger i votter. Blå/rød/Sort Helly Hansen er jo umuligt at holde styr på. Og det er ikke bare et barnehagefænomen - det bliver jo faktisk værre når de kommer i skole, for da må barnet helt selv holde styr på sine votter. Køb et par knall-orange votter eller en anden farge som ikke alle har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til 4-åring Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Uff, nå har hun ped.lederen vært etter meg igjen. Hun klager over at buksen som lå i ekstra-skuffen er noen centimeter for liten. Hun sier at det er andre gang hun sier fra om dette, og at det er "bekymringsfullt" at jeg ikke sørger for nok store nok klær til gutten. Jeg tok da opp med henne at det er viktig å skille mellom det som er viktig og ikke så viktig. Det er viktig at barna har nok klær og varme nok klær, men jeg syns det blir for pirkete å ikke tåle at noen av skifteklærne er noen centimeter for korte, sa jeg. Jeg sa også at jeg syns ikke nok om å bruke ordet bekymringsfullt om slikt, det er et ord man ikke skal bruke i tide og utide. Hun svarte da at hun syns det ER bekymringsfullt! Hjelpes, jeg blir helt oppgitt. Hva skal man si til sånt? Jeg har kjøpt flere nye klær til ham i det siste, inkludert to bukser. Jeg har også lyttet til det dere sier nedenfor om å skli på dressen, og jeg har kjøpt inn gaffateip. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamma til 4-åring Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Uff, nå har hun ped.lederen vært etter meg igjen. Hun klager over at buksen som lå i ekstra-skuffen er noen centimeter for liten. Hun sier at det er andre gang hun sier fra om dette, og at det er "bekymringsfullt" at jeg ikke sørger for nok store nok klær til gutten. Jeg tok da opp med henne at det er viktig å skille mellom det som er viktig og ikke så viktig. Det er viktig at barna har nok klær og varme nok klær, men jeg syns det blir for pirkete å ikke tåle at noen av skifteklærne er noen centimeter for korte, sa jeg. Jeg sa også at jeg syns ikke nok om å bruke ordet bekymringsfullt om slikt, det er et ord man ikke skal bruke i tide og utide. Hun svarte da at hun syns det ER bekymringsfullt! Hjelpes, jeg blir helt oppgitt. Hva skal man si til sånt? Jeg har kjøpt flere nye klær til ham i det siste, inkludert to bukser. Jeg har også lyttet til det dere sier nedenfor om å skli på dressen, og jeg har kjøpt inn gaffateip. Jeg må bare tilføye, at de aller fleste klærne til poden er i helt passe størrelse til ham, dette var snakk om skifteklær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.