MHC Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hei Nå er vi der igjen- vennegaver. Dette har visst tatt helt av de siste årene. Alle skal ha en liten gave til alle på skolen/ treningen/ spillingen osv. Før var det vanlig å gi en liten (rimelig) ting til besteveninnen, nå er det visst alle som gjelder både etter ferier og til jul. Uansett- begynner å gå tom for forslag etterhvert. Føler vi har tømt H&M for lipglosser etc. i 20- 30 kroners klassen hvert år. "Fancy" blyanter er også oppbrukt. Noen som har morsome tips? Jenter 2., 4. og 7. klasse. Jeg ville egentlig avskaffet hele greien for det blir både dyrt og miljøuvennlig med alt dillet som gies bort. Men ønsker ikke at mine barn skal være utenfor........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Top Model-stæsj til de yngste, truser eller nøkkelring/mobilpynt til eldste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Har dessverre ingen tips.... men mottar gjerne tips til gaver til gutter i samme alder! Innbiller meg at det er lettere til jenter... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Snap on-refleks (eller annen litt fancy refleks) Bitteliten lommelykt, den typen man kan ha på nøkkelen (ca. kr. 40) "Magisk" vaskeklut eller håndkle, sånn som legges i vann og vokser I mangel av noe bedre: Marsipangris eller pepperkakefigur 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Har dessverre ingen tips.... men mottar gjerne tips til gaver til gutter i samme alder! Innbiller meg at det er lettere til jenter... Tillegg til det jeg skrev lenger opp: Tennis- eller bordtennisballer. Hvis de har bordtennisutstyr på skolen eller SFO, er pingpongballer som regel mangelvare - de knuses hele tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Forresten har de Yatzy-spill til kr. 25 på Rema, det kjøpte jeg som kalendergave til skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Har ingen gode forslag, men jeg lurer bare på om alle de andre foreldrene også kanskje sitter og tenker som deg? Har dere foreldre snakket sammen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Min er 16 så jeg 'kan' ikke markedet til dine, men må bare uttrykke min medfølelse. Gir alle til alle på alle arenaer nå? Da jr var på alder med dine ga han til utvalgte venner + en på fotball/ skolen der man la alle i en haug og trakk en gave til hver. Mer en nok dill og tull med den ordningen spør du meg. Hadde jeg tråkket i dine sko ville jeg vært den kipe mamman som foreslo å stoppe galskapen og gå tilbake til steinalderordningen vi hadde ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Har ingen gode forslag, men jeg lurer bare på om alle de andre foreldrene også kanskje sitter og tenker som deg? Har dere foreldre snakket sammen? To sjeler - en tanke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 To sjeler - en tanke Jepp, så det! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Tillegg til det jeg skrev lenger opp: Tennis- eller bordtennisballer. Hvis de har bordtennisutstyr på skolen eller SFO, er pingpongballer som regel mangelvare - de knuses hele tiden. Ja, bordtennis er den store hiten for tiden, så baller var et godt tips - takk!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 To sjeler - en tanke Snakket med de nærmeste foreldrene som alle er enige, men det er til sammen 54 jenter i klassene til de tre- for ikke å snakke om resten av jentene på trinnet...... Faktisk kjappere og enklere å kjøpe 30- 40 gaver enn å ringe alle på listen. Temaet var oppe på et foreldremøte for noen år siden. Da var det (merkelig nok) noen foreldre som syntes vennegaver var helt fantastisk. De elsket å kjøpe inn "dill og dall" og syntes det var kjekt at barna ønsket å gi gaver til hverandre. Og, for at ingen skal være den som ikke får- så må alle inkluderes...... Jada. Dermed ble den saken tatt av plakaten den gangen- og alt har fortsatt som det pleier. Blir nok noen yatzispill på Rema 1000!!!!1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Snakket med de nærmeste foreldrene som alle er enige, men det er til sammen 54 jenter i klassene til de tre- for ikke å snakke om resten av jentene på trinnet...... Faktisk kjappere og enklere å kjøpe 30- 40 gaver enn å ringe alle på listen. Temaet var oppe på et foreldremøte for noen år siden. Da var det (merkelig nok) noen foreldre som syntes vennegaver var helt fantastisk. De elsket å kjøpe inn "dill og dall" og syntes det var kjekt at barna ønsket å gi gaver til hverandre. Og, for at ingen skal være den som ikke får- så må alle inkluderes...... Jada. Dermed ble den saken tatt av plakaten den gangen- og alt har fortsatt som det pleier. Blir nok noen yatzispill på Rema 1000!!!!1 Herre - 53 ungen som skal ha?? SÅ glad jeg ikke er i dine sko, og støtter deg i at 53 yatzy'er er en glitrende ide. Jeg liker å ha lagt litt sjel i gavene jeg kjøper, men dette hadde jeg lagt helt helt nederst - faktisk delegert det til jr å fixe selv: "Værsegod, her er penger i hånd, kjøp og pakk 53 yatzyer og lever!" Check! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Snakket med de nærmeste foreldrene som alle er enige, men det er til sammen 54 jenter i klassene til de tre- for ikke å snakke om resten av jentene på trinnet...... Faktisk kjappere og enklere å kjøpe 30- 40 gaver enn å ringe alle på listen. Temaet var oppe på et foreldremøte for noen år siden. Da var det (merkelig nok) noen foreldre som syntes vennegaver var helt fantastisk. De elsket å kjøpe inn "dill og dall" og syntes det var kjekt at barna ønsket å gi gaver til hverandre. Og, for at ingen skal være den som ikke får- så må alle inkluderes...... Jada. Dermed ble den saken tatt av plakaten den gangen- og alt har fortsatt som det pleier. Blir nok noen yatzispill på Rema 1000!!!!1 54 små dilldallgaver??? Lenge leve galskapen! Her hadde jeg satt foten ned for lengst. Om du tar ei ringerunde så får du fort halvparten med deg og da er plutselig ikke dine de eneste som ikke kjøper til hele bunten. Det sitter nok _mange_ f oreldre og tenker det samme som deg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg synes også det er noe stort tull å skulle gi noe til alle i klassen. Jeg har sagt de kan velge å gi noe til 20-30,- til 4 i klassen (bortsett fra hjertevenner som får en dyrere gave), eller en enda billigere ting til alle av samme kjønn. De velger å gi til alle jentene (dette gjelder jentene mine), og de får f.eks. en kjærlighet eller noe i den duren. Minstemann ønsket å gi noe til de han sitter på bord sammen med (3 stk, inkl. nåværende kjæreste ) - de får det samme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Oi, det var sannelig heftig! Her er det ikke sånn, mine barn gir til de nærmeste vennene, kanskje tre-fire venner hver. Men for oss er det et tips som aldri slår feil, og det er godteri. Type marsipangris eller sjokolade eller noe liknende. Så det satser vi ofte på. En av mine fikk et julehefte av en venn en gang, men det er mulig det er noe dyrere enn ønsket prisklasse når du skal handle inn 54 smågaver... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferskenblomst Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Var en tur på Glitter i sted. Der har de mye billig, bl.a sølv til halv pris. Ikke avskrekkende dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Jeg synes også det er noe stort tull å skulle gi noe til alle i klassen. Jeg har sagt de kan velge å gi noe til 20-30,- til 4 i klassen (bortsett fra hjertevenner som får en dyrere gave), eller en enda billigere ting til alle av samme kjønn. De velger å gi til alle jentene (dette gjelder jentene mine), og de får f.eks. en kjærlighet eller noe i den duren. Minstemann ønsket å gi noe til de han sitter på bord sammen med (3 stk, inkl. nåværende kjæreste ) - de får det samme. ''...inkl. nåværende kjæreste'' Fremmelig fyr :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 ''...inkl. nåværende kjæreste'' Fremmelig fyr :-) Å ja! Han startet i første klasse i høst, og fikk første kjæreste etter 2 dager. Nydelig jente i klassa hans. De kysset og klemte og var så søte atte. Så kalte hun ham en "dumming", og så slo han opp. Da hadde de vært sammen i nesten 2 hele uker!!! Det gikk en uke, så ble han sammen med ei anna jente i klassa. Hun fikk ikke lov til å kysse av moren, men de fikk lov til å klemme... Forholdet varte i 1 uke. Så var han en stund forelsket i ei klassevenninne av storesøstera som går i 7. klasse. Da ble alle 1.klassejenter uinteressante. Så falt han litt for ei jente i parallellklassa hans, men de ble ikke kjærester. Nå har han da fått seg kjærest igjen... Tror vi må ta praten om sikker sex forholdsvis tidlig med denne her... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Å ja! Han startet i første klasse i høst, og fikk første kjæreste etter 2 dager. Nydelig jente i klassa hans. De kysset og klemte og var så søte atte. Så kalte hun ham en "dumming", og så slo han opp. Da hadde de vært sammen i nesten 2 hele uker!!! Det gikk en uke, så ble han sammen med ei anna jente i klassa. Hun fikk ikke lov til å kysse av moren, men de fikk lov til å klemme... Forholdet varte i 1 uke. Så var han en stund forelsket i ei klassevenninne av storesøstera som går i 7. klasse. Da ble alle 1.klassejenter uinteressante. Så falt han litt for ei jente i parallellklassa hans, men de ble ikke kjærester. Nå har han da fått seg kjærest igjen... Tror vi må ta praten om sikker sex forholdsvis tidlig med denne her... ''Så var han en stund forelsket i ei klassevenninne av storesøstera som går i 7. klasse.'' Gjentar - fremmelig fyr 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.