Gå til innhold

Er 4-5 dager med feber lenge?

Gjest hønemora si

Anbefalte innlegg

Gjest hønemora si

Dattra mi på 7 år har hatt feber siden lørdag. Et par uker før feberen kom klagde hun litt over vondt i halsen når hun svelget, men det ble liksom ikke noe mer ut av det. Før på lørdag altså. Jeg kjente at hun var varm og tok tempen. (i endetarmen) Den var litt over 38. Hun begynte også å hoste, men ikke så mye. Søndag kveld var tempen litt over 39. I løpet av søndagen begynte hun å hoste mer, og hun hoster fortsatt.

Mandag, tirsdag og i dag har feberen vært mellom 37,02 og 38,50. (jeg vet at temperatur mellom 37,5 og 37,9 "bare" er forhøyet temperatur og ikke regnes som feber i seg selv) Vi snakker med andre ord ikke om høy feber. Jeg har gitt henne en paracet før hun har lagt seg om kveldene. Vet ikke om det har vært lurt eller ikke, men...

Jeg tok henne med til legen i går for å utelukke en bakterieinfeksjon. Prøvene hun tok slo ikke ut, og legen lyttet på lungene hennes. Alt virket fint, men han kunne se at hun var litt rød i halsen. Siden det da antagelig dreier seg om et virus fikk vi ingen medisin, men vi gikk til anskaffelse av hostesaft.

Hun har veldig god allmenntilstand. Spiser godt, drikker godt, er i godt humør og sover godt. Så hvorfor forsvinner ikke feberen???

Jeg sendte henne på skolen i dag siden hun bare hadde 37,9 i dag tidlig og var i "tipp topp" form som hun selv uttrykte det. Hentet henne rett etter skolen, og da vi kom hjem hadde hun 38,4. Føler seg i fin form, men hoster som sagt.

Burde kanskje holdt henne hjemme likevel? Vanskelig å bedømme.

Er det vanlig at feber sitter i såpass lenge?? Burde jeg la være å gi henne paracet om kvelden så lenge temperaturen bare er 38 something?

Hun er mitt eneste barn og jeg har lite erfaring med dette her.

Noen med mer erfaring enn meg som kan gi meg noen hjelpsomme ord? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro det kan være lurt å unngå paracet så lenge feberen ikke er høyere og allmenntilstanden er såpass grei.

At feberen sitter i såpass lenge har vi opplevd også.

Ville nok holdt henne hjemme fra skolen om tempen er så nært 38 på morgenen. Lettere å komme seg når hun kan ta det helt med ro :)

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis snuppa her har 37,9 når hun står opp etter å ha hatt feber i et par dager, så regner jeg med at tempen kommer til å øke utover dagen og holder henne hjemme - og det stemmer stort sett alltid...

Dersom hun har hatt feber siden hun kom hjem fra skolen i dag, synes jeg hun skal være hjemme i morgen også!

Noen ganger varer feber noen dager - sønnen til ei venninne av meg hadde nettopp feber i sju dager før den forsvant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hønemora si

Jeg vil tro det kan være lurt å unngå paracet så lenge feberen ikke er høyere og allmenntilstanden er såpass grei.

At feberen sitter i såpass lenge har vi opplevd også.

Ville nok holdt henne hjemme fra skolen om tempen er så nært 38 på morgenen. Lettere å komme seg når hun kan ta det helt med ro :)

God bedring :)

Takk, begge to! Nå i kveld har hun bare 37 så jeg vet a rakker'n jeg:) Får vel se hva natten bringer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, begge to! Nå i kveld har hun bare 37 så jeg vet a rakker'n jeg:) Får vel se hva natten bringer da.

Huff, skulle ønske det var enkelt med slike halvsyke barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...