Gå til innhold

Facebookvenn med læreren?

Gjest lillji

Anbefalte innlegg

Er det dumt om jeg spørr læreren til dattara mi om hun vil være facebookvenn? Vi har en god tone og jeg tenker at det kunne vært greit å chatte med henne litt på facebook av og til ang. skole og bare vennskapelig. Sier dere som er lærere ja til slike forespørsler eller er det regler for sånnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre du kjenner henne privat fra før hun ble ditt barns lærer, ville jeg ikke ha gjort det!

Som barnehageansatt kan jeg bare si at jeg konsekvent ignorerer venneforespørsler fra foreldre (med mindre jeg kjente dem fra før barnet begynte i barnehagen, alternativt etter at barnet har sluttet i barnehagen).

Jeg ville heller aldri ha spurt om å bli Facebookvenn med min datters lærer, selvom jeg liker henne kjempegodt og vi også har en god tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer og har både elever og foreldre som venner. Synest det er greitt med alle jeg kan nå tak i der jeg. Elevene legger jeg i en egen gruppe som ikke ser mine statusoppdateringer og bilder, men jeg ser når de er pålogget og kan snakke med dem der. Noen ganger tar de selv kontakt via chat.

Ikke noe problem å sende en forespørsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er riktignok ikke ferdigutdanna ennå, men jeg ville ikke godtatt venneforespørsler på fb med mindre det var folk jeg kjente privat fra før av.

Vi har hatt om dette i etikkundervisninga i pedagogikken, og anbefalingene var klare på å skille mellom jobb- og privatliv, både når det kom til slike forespørsler fra foreldre og elever. Jeg ser at noen av mine venner som er ferdigutdanna har laget seg en ny "skolefacebookprofil". Det er jo en mulighet.

Å legge inn friend request til mine barns lærere ville aldri ramla meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider