Gå til innhold

Når dusje helt på egenhånd?

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine dusja selv fra de var rundt 6 år gamle, og det har gått helt fint :)

Datra på snart 8 har gjort det i godt og vel ett år, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra hun var 8-9 år kanskje? Husker ikke helt jeg, det var liksom ingen bevisst overgang, det bare ble sånn.

Jeg driver og koser meg med en nakkeprolaps nå, så snuppa som fylte 6 for fem uker siden gjør det selv nå - med sjekk av meg på både innsåping og skylling når det gjelder håret. Stort sett gjør hun det ganske fint, så jeg lurte liksom på om det er normalt å gjøre det selv fra denne alderen - jeg tror ikke jeg hadde tenkt på å øve så intensivt om ikke kroppen min hadde vært i streik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun fylte 6 for fem uker siden, og gjør det selv nå fordi jeg sliter med en prolaps i nakken for tiden - men jeg sjekker og hjelper til ørlite innimellom....

Problemet - eller "vanskelighetene" er jo håret, det å få sjampo og balsam ordentlig inn og ordentlig ut liksom... Men jeg ser jo at hun får det bedre til enn jeg kanskje hadde trodd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og koser meg med en nakkeprolaps nå, så snuppa som fylte 6 for fem uker siden gjør det selv nå - med sjekk av meg på både innsåping og skylling når det gjelder håret. Stort sett gjør hun det ganske fint, så jeg lurte liksom på om det er normalt å gjøre det selv fra denne alderen - jeg tror ikke jeg hadde tenkt på å øve så intensivt om ikke kroppen min hadde vært i streik ;)

Det går helt fint, vet du. :o) Det verste er jo bare at hun ikke får all såpen ut av håret og får litt kløe i hodebunnen av den grunn. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har begynt ved ca 5 år. Da har jeg stått i døra og pekt og vist og mimet, av og till grepet inn så og si den første tida. Det har gått strålende bra og de lærte gyselig fort.

Problemet har ikke vært vasking og det, men alt surret de bare MÅ gjøre innimellom... :0/ Det gjør de for så vidt enda, surrer altså. Men det blir bedre og bedre, de er sju de minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er du som trenger "offentlig assistanse" når du dusjer! :D

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er du som trenger "offentlig assistanse" når du dusjer! :D

Med vennlig hilsen

Haha :P Jammen har du rett... ikke lite assistanse jeg trenger heller *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint, vet du. :o) Det verste er jo bare at hun ikke får all såpen ut av håret og får litt kløe i hodebunnen av den grunn. :o)

Min syvåring har fortsatt tynt englehår, så her sliter vi ikke med å få ut shampo og balsam :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min syvåring har fortsatt tynt englehår, så her sliter vi ikke med å få ut shampo og balsam :P

Hehe, seksåringen har hatt "voksenhår" siden hun var halvannet eller noe sånt i følge frisører - født med masse, lyst hår som aldri ramlet av og aldri var "babyfjoner"...

Hun må jobbe litt både for å få det gjennomvått og for å få sjampo og balsam både inn og ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har begynt ved ca 5 år. Da har jeg stått i døra og pekt og vist og mimet, av og till grepet inn så og si den første tida. Det har gått strålende bra og de lærte gyselig fort.

Problemet har ikke vært vasking og det, men alt surret de bare MÅ gjøre innimellom... :0/ Det gjør de for så vidt enda, surrer altså. Men det blir bedre og bedre, de er sju de minste.

''Problemet har ikke vært vasking og det, men alt surret de bare MÅ gjøre innimellom... :0/ Det gjør de for så vidt enda, surrer altså. Men det blir bedre og bedre, de er sju de minste.''

Jeg har ei på 11 og en på 13. Når 11-åringen får beskjed om å gå i dusjen tar det omtrent en halvtime før hun faktisk er i dusjen - hun bruker sikkert 10 min på å finne ren truse til etter dusjen, så tar det sikkert 10 min å kle av seg de 4-5 plaggene hun har på seg, så må hun finne frem to håndklær + legge ett håndkle på en krakk utenfor kabinettet som hun står på etter dusjen, så må hun på do og det tar noen minutter. Selve dusjingen tar vel ca. 10 min.

Guttungen går på rommet, tar den første bokseren han får tak i, går på do, finner frem håndkle og går i dusjen. Tar max. 5 min. + selve dusjingen som kan ta inntil 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Problemet har ikke vært vasking og det, men alt surret de bare MÅ gjøre innimellom... :0/ Det gjør de for så vidt enda, surrer altså. Men det blir bedre og bedre, de er sju de minste.''

Jeg har ei på 11 og en på 13. Når 11-åringen får beskjed om å gå i dusjen tar det omtrent en halvtime før hun faktisk er i dusjen - hun bruker sikkert 10 min på å finne ren truse til etter dusjen, så tar det sikkert 10 min å kle av seg de 4-5 plaggene hun har på seg, så må hun finne frem to håndklær + legge ett håndkle på en krakk utenfor kabinettet som hun står på etter dusjen, så må hun på do og det tar noen minutter. Selve dusjingen tar vel ca. 10 min.

Guttungen går på rommet, tar den første bokseren han får tak i, går på do, finner frem håndkle og går i dusjen. Tar max. 5 min. + selve dusjingen som kan ta inntil 10 min.

11.. takk. Du ødela akkurat de tre neste årene for meg... *sniff* og jeg som akkurat hadde begynt å få inn i dem at de IKKE skal klistre våte tomme doruller på innsiden av dusjveggene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er 11-åringen her også (jente). Utrolig hvor lang tid dusjprosessen tar (hun bruker en del tid i selve dusjen også, altså...)

12-åringen (gutt) derimot, bruker vel omtrent 7 minutter fra start til slutt, med av- og påkledning - og jeg tror han vasker seg godt han også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, seksåringen har hatt "voksenhår" siden hun var halvannet eller noe sånt i følge frisører - født med masse, lyst hår som aldri ramlet av og aldri var "babyfjoner"...

Hun må jobbe litt både for å få det gjennomvått og for å få sjampo og balsam både inn og ut....

Noen bare har det ;)

Husker minstedatra fikk enormt mye oppmerksomhet på ferie på sydligere breddegrader... Hun hadde omtrent ikke hår fram til hun var 2-3 år gammel... og har enorme, knallblå øyne og smilehull, så folk gikk fra konseptene over den rare, søte ungen uten hår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bare har det ;)

Husker minstedatra fikk enormt mye oppmerksomhet på ferie på sydligere breddegrader... Hun hadde omtrent ikke hår fram til hun var 2-3 år gammel... og har enorme, knallblå øyne og smilehull, så folk gikk fra konseptene over den rare, søte ungen uten hår :P

Hihi, mormora til snuppa (altså min mor) hadde heller ikke hår fram til hun var 3, så hun var litt fascinert over hårveksten ;)

Vi hadde også noen sånne opplevelser - særlig da vi var i Hellas da ungen var 10 mnd, og grekerne kom og røsket ungen (babyen) med det lyse håret og museflettene ut av vogna for å kose med henne....

Jeg rakk vel ikke helt å bli komfortabel med det på de to ukene.... ;)

Senere ble vi budt 100 kameler for henne i Egypt.... Det var i verste treårstrassen og tilbudet fortonet seg ganske forlokkende der og da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, mormora til snuppa (altså min mor) hadde heller ikke hår fram til hun var 3, så hun var litt fascinert over hårveksten ;)

Vi hadde også noen sånne opplevelser - særlig da vi var i Hellas da ungen var 10 mnd, og grekerne kom og røsket ungen (babyen) med det lyse håret og museflettene ut av vogna for å kose med henne....

Jeg rakk vel ikke helt å bli komfortabel med det på de to ukene.... ;)

Senere ble vi budt 100 kameler for henne i Egypt.... Det var i verste treårstrassen og tilbudet fortonet seg ganske forlokkende der og da ;)

Hahaha:)) "Ektepar solgte trassig treåring til fordel for kameler!" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...