Gå til innhold

La henne (eller meg) slippe unna eller ikke?

mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Datra har gått i skolekoret i høst - et kor som jeg lenge har mistenkt å være langt mer ambisiøst enn mitt eget. Det har vært ekstremt mye ekstra øvelser i forbindelse med julekonserter. Den første konserten var i dag, så er det to til, og i tillegg i kirka på julaften.

Datra har i det siste syntes dette har vært godt under middels morsomt å være med på, hun har klaga over at hun aldri får tid til å leke, men jeg har sagt at hun må fullføre fram til jul.

I dag var det altså første konsert, og vi hadde fått streng instruks om "mørkt antrekk og mørke pensko". I mangel på svarte klær i garderoben, sendte jeg henne av gårde med mørkeblå tights og en mørkeblå tunika, men siden sistnevnte var med korte ermer, putta jeg på henne en hvit, tynn genser under. Dumme meg.

Hun kom hjem fra skolekonserten og var pottesur fordi dirigenten hadde sagt rett ut til henne at hun måtte ha på seg noe ordentlig i morra, det hun hadde på seg i dag holdt ikke.

Så hva gjør jeg? Løper på H&M og skaffer et eller annet svart som kan brukes for å please ei ambisiøs middelmådig kordirigent, eller lar henne gå som hun var i dag. (jeg har hosta opp ei mørkeblå langerma genser, så jeg kan droppe den hvite!). Eller la Datra slippe unna hele konserten, noe jeg egentlig tror hun helst vil selv?

Kjenner jeg ikke er så veldig imponert over å ha en slik standard i et barnekor. Og så lurer de på hvorfor ungene slutter før de er 13, alle som en...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

27

• laban

6

• Axcia

5

• AAA

4

Mest aktive i denne tråden

Du har vel strengt tatt andre kor å forholde deg til i førjulsstria? *host* ;-)

Mitt eget kor har måttet greie seg uten meg i år.

Og storfamiliens sedvanlige hylekor i forbindelse med julefeiring har jeg lukket øra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med mørk genser i morgen, og dropp den tredje konserten dersom antrekket ikke finner nåde da heller?

Det er litt synd å kutte ut nå, etter at hun (mer eller mindre ufrivillig) vært med på alt forarbeidet

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med mørk genser i morgen, og dropp den tredje konserten dersom antrekket ikke finner nåde da heller?

Det er litt synd å kutte ut nå, etter at hun (mer eller mindre ufrivillig) vært med på alt forarbeidet

synes

Altså ikke sjokke innom H&M i morra uansett?

Hun har fått lov til å droppe den tredje konserten, da denne er på skolegudstjenesten, og hun hadde svært sterke meninger om at hun som ikke-kristen skulle slippe å gå i kirka. *s*

Jeg tror jeg satser på mørkeblå genser, og så får jeg heller ta en prat med fruentimmeret dersom hun har et problem med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host* Har ikke korbarn, men et barn som skal opptre som engel om en uke. Jeg tenkte "pappas hvite skjorte, hvit strømpebukse + englevinger", men nei, da!! Hvit _bukse_ må til! Samt Lucia-drakt (Hææ?) og hjemmelagde vinger.

Jeg kan alltids bruke noen dyrebare ettermiddagstimer før jul på å spore opp en HVIT bukse, men uansett blir den neppe brukt etter engleaffæren :(

Hallejula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har fått lov til å droppe den tredje konserten, da denne er på skolegudstjenesten, og hun hadde svært sterke meninger om at hun som ikke-kristen skulle slippe å gå i kirka. *s*

Jeg tror jeg satser på mørkeblå genser, og så får jeg heller ta en prat med fruentimmeret dersom hun har et problem med det.

Høres ut som en grei avgjørelse. Synes det er drøyt at du skal måtte handle klær - og det er faktisk ikke mange jenter i den alderen som har helsorte antrekk hengende i skapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host* Har ikke korbarn, men et barn som skal opptre som engel om en uke. Jeg tenkte "pappas hvite skjorte, hvit strømpebukse + englevinger", men nei, da!! Hvit _bukse_ må til! Samt Lucia-drakt (Hææ?) og hjemmelagde vinger.

Jeg kan alltids bruke noen dyrebare ettermiddagstimer før jul på å spore opp en HVIT bukse, men uansett blir den neppe brukt etter engleaffæren :(

Hallejula ;)

Engler går da for pokker ikke med bukser!

Luciadrakter finnes i fleng på Lindex, H&M osv. Koster en drøy hundrelapp, du får den sikkert på halv pris nå etter den 13. Hehe :)

Ang hvit bukse: Finn ut om noen unger dere kjenner driver med kampsport. Datra har taekwondodrakt, den buksa hadde sikkert funka utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grei avgjørelse. Synes det er drøyt at du skal måtte handle klær - og det er faktisk ikke mange jenter i den alderen som har helsorte antrekk hengende i skapet.

Nei, det er da ikke det? Jeg har allerede skaffa en svart tights som hun trengte til sin store rolle som dompap i klassens juleskuespill...

Jeg får assosiasjoner til den gamle Tommy & Tigern-stripa der Tommy skal være løk i et skulespill på skolen, og moren hans må sy drakt. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på den mørkeblå genseren i morgen, og hopp over den siste konserten.

Dette er jo nesten ballett-standard i utstyret :-)

Jepp. Fullstendig dustete. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engler går da for pokker ikke med bukser!

Luciadrakter finnes i fleng på Lindex, H&M osv. Koster en drøy hundrelapp, du får den sikkert på halv pris nå etter den 13. Hehe :)

Ang hvit bukse: Finn ut om noen unger dere kjenner driver med kampsport. Datra har taekwondodrakt, den buksa hadde sikkert funka utmerket.

*ser for meg en engel i taekwondodrakt*

eventuelt

et taekwondobarn med englevinger - alt ettersom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mørkt antrekk" inkluderer mørkeblått i min verden.

Hvis det er så viktig at de er i helt svart, burde de fått vite om det lenge i forveien. Men de bør synge såpass bra at antrekket ikke distraherer ;-)

Skjønner godt at hun vil koret skal gi et "rolig" visuelt inntrykk. Men forskjellen på mørkeblått og svart ødelegger ikke det

tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er da ikke det? Jeg har allerede skaffa en svart tights som hun trengte til sin store rolle som dompap i klassens juleskuespill...

Jeg får assosiasjoner til den gamle Tommy & Tigern-stripa der Tommy skal være løk i et skulespill på skolen, og moren hans må sy drakt. *s*

Hihi, jeg hadde slitt med løk. Har fremdeles lette traumer etter et kråke-kostyme for noen år siden. *grøss*

Det kunne vel vært verre. Hva med hummer-kostymet fra Love Actually?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mørkt antrekk" inkluderer mørkeblått i min verden.

Hvis det er så viktig at de er i helt svart, burde de fått vite om det lenge i forveien. Men de bør synge såpass bra at antrekket ikke distraherer ;-)

Skjønner godt at hun vil koret skal gi et "rolig" visuelt inntrykk. Men forskjellen på mørkeblått og svart ødelegger ikke det

tror

De synger ikke så bra. (les: jeg gleder meg ikke til konserten).

Jeg går for den mørkeblå genseren. Med mindre Datra får hysterisk anfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg hadde slitt med løk. Har fremdeles lette traumer etter et kråke-kostyme for noen år siden. *grøss*

Det kunne vel vært verre. Hva med hummer-kostymet fra Love Actually?

Hahahaha! Og han som var blekksprut og trøkka seg inn i midten i bilen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Fullstendig dustete. :(

Akkurat balletten er jeg blitt helt hekta på, så der stiller jeg med alt utsyret til prinsessa uten å mukke - og du verden så nusselig hun var til eksamen for to uker siden!

Obligatorisk utstyr var:

*turkis kortermet ballettdrakt (300 kr?) - brukes til å trene i også da, etterpå

*turkis omslagsskjørt (150?)

*silkesko (250)

*ballettsokker (!!!!) (25)

*Hårnett (10)

*Hårnåler og spenner (25)

*Hårspray - det glemte ejg å kjøpe, men hun fikk låne.

I tillegg har hun skinnsko hun danser med til vanlig - de kostet vel 300 i fjor, tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallejula ;)

Går hun på Engleskolen?

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å påstå at engler har bukse under kortelen og / eller syr vingene sine selv. Uttallige kirkelige dekorasjoner tyder på at englene ikke har noe som helst under den hvite overdelen, så hvit strømpebukse burde være helt greit på våre breddegrader i desember.

Hjemmelagde vinger - bra noen ikke har prøvd den på meg. Min lille sønn var vismann for noen juler siden, og hans antrekk fikk meg til å tenke på en gammel studentvise som heter "Den villfarende beduin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat balletten er jeg blitt helt hekta på, så der stiller jeg med alt utsyret til prinsessa uten å mukke - og du verden så nusselig hun var til eksamen for to uker siden!

Obligatorisk utstyr var:

*turkis kortermet ballettdrakt (300 kr?) - brukes til å trene i også da, etterpå

*turkis omslagsskjørt (150?)

*silkesko (250)

*ballettsokker (!!!!) (25)

*Hårnett (10)

*Hårnåler og spenner (25)

*Hårspray - det glemte ejg å kjøpe, men hun fikk låne.

I tillegg har hun skinnsko hun danser med til vanlig - de kostet vel 300 i fjor, tenker jeg....

Eh... Eksamen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hun på Engleskolen?

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å påstå at engler har bukse under kortelen og / eller syr vingene sine selv. Uttallige kirkelige dekorasjoner tyder på at englene ikke har noe som helst under den hvite overdelen, så hvit strømpebukse burde være helt greit på våre breddegrader i desember.

Hjemmelagde vinger - bra noen ikke har prøvd den på meg. Min lille sønn var vismann for noen juler siden, og hans antrekk fikk meg til å tenke på en gammel studentvise som heter "Den villfarende beduin".

''Min lille sønn var vismann for noen juler siden, og hans antrekk fikk meg til å tenke på en gammel studentvise som heter "Den villfarende beduin".''

*Gapskratter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...