Gå til innhold

La henne (eller meg) slippe unna eller ikke?

mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Går hun på Engleskolen?

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å påstå at engler har bukse under kortelen og / eller syr vingene sine selv. Uttallige kirkelige dekorasjoner tyder på at englene ikke har noe som helst under den hvite overdelen, så hvit strømpebukse burde være helt greit på våre breddegrader i desember.

Hjemmelagde vinger - bra noen ikke har prøvd den på meg. Min lille sønn var vismann for noen juler siden, og hans antrekk fikk meg til å tenke på en gammel studentvise som heter "Den villfarende beduin".

Men..har englene noen som syr kjortler til dem, og som avpasser hull bak så det blir plass til vingene...? Og så er de litt skotter mener du, uten undik? Det må jo trekke bra i dalstroka innafor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

27

• laban

6

• Axcia

5

• AAA

4

Mest aktive i denne tråden

Kan du ikke hinte til korsjef at de burde sponse sånne gospelfrakker til dem da. Så slipper de å ergre seg over at ikke alle er likt kledd. :0) Siden de tydelig satser litt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Eksamen...?

Oui - ma petite fille har tatt sin første balletteksamen - i graden "primary". Det var frivillig i år, siden de er såpass små (fra siste år i barnehagen til andre klasse) - da halvparten tok eksamen. Alle stod - men det var skikkelig opplegg med sensor og levende pianist. Danselæreren var ikek til stede under eksamen, hun var med neste kull som skulle til pers. Vi forledrene fikk ikke lov itl å være i bygget en gang :-)

Så nå skal hun begynne i "Grad 1" - og da er det vel eksamen om ett eller halvannet år, tenker jeg. Neste store milepæl er at de skal ha stor forestilling i det nye kulturhuset Kilden i april:

http://kilden.com/arrangement/elevforestilling-sharrons-dansestudio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oui - ma petite fille har tatt sin første balletteksamen - i graden "primary". Det var frivillig i år, siden de er såpass små (fra siste år i barnehagen til andre klasse) - da halvparten tok eksamen. Alle stod - men det var skikkelig opplegg med sensor og levende pianist. Danselæreren var ikek til stede under eksamen, hun var med neste kull som skulle til pers. Vi forledrene fikk ikke lov itl å være i bygget en gang :-)

Så nå skal hun begynne i "Grad 1" - og da er det vel eksamen om ett eller halvannet år, tenker jeg. Neste store milepæl er at de skal ha stor forestilling i det nye kulturhuset Kilden i april:

Gudbedre. Jeg skal slutte å syte over ambisen i koret til Datra, skjønner jeg.

Omfattes ikke ballett av loven om barneidrett? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du det er helt greit med en eksamen i en fritidsaktivitet fra 3.klasse? Syns det er helt sykt jeg. Hva skjer med de som ikke står? De får vel ikke akkurat rette piffen for å ville fortsette :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du det er helt greit med en eksamen i en fritidsaktivitet fra 3.klasse? Syns det er helt sykt jeg. Hva skjer med de som ikke står? De får vel ikke akkurat rette piffen for å ville fortsette :o(

Piffen for å ville fortsette? Får de lov til å fortsette, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbedre. Jeg skal slutte å syte over ambisen i koret til Datra, skjønner jeg.

Omfattes ikke ballett av loven om barneidrett? :P

Nei, det er det nok individuelle plasseringer i nivå fra 10-11 års alder i alle fall, muligens tidligere.

Så jeg tror nok de holder seg utenom idrettsforbundet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er da ikke det? Jeg har allerede skaffa en svart tights som hun trengte til sin store rolle som dompap i klassens juleskuespill...

Jeg får assosiasjoner til den gamle Tommy & Tigern-stripa der Tommy skal være løk i et skulespill på skolen, og moren hans må sy drakt. *s*

''Jeg har allerede skaffa en svart tights som hun trengte til sin store rolle som dompap i klassens juleskuespill...''

hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke.. Da er det jo hvertfall drepen. Tenkte kanskje de fikk fortsette i samme klasse uten å "rykke" opp denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan det funker, vi er helt nye i ballettverdenen. Men jeg tror nok det er slik at alle de som øver og liker dansingen, står på eksamen - men de får karakterer fra 3./4. klasse, og det vil jo sikkert være differensierende.

Hva jeg synes om det? Mja - min søster danset ballett da hun var 6-12 år, så jeg er jo på en måte vant til det med eksamener, men i forhold til mi jente, så tenker jeg at hun får være med så lenge hun synes det er gøy. Og så kommer jeg til å oppmuntre henne i down-perioder, slik jeg gjør med alle barna. Men bestemmer hun seg klart for å slutte, så får hun selvsagt lov til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er slik at dersom de skulle stryke, må de gå på det samme partiet (sammen med andre da) kanskje et halvt år til, og så ta eksamen på nytt. Men jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hun på Engleskolen?

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å påstå at engler har bukse under kortelen og / eller syr vingene sine selv. Uttallige kirkelige dekorasjoner tyder på at englene ikke har noe som helst under den hvite overdelen, så hvit strømpebukse burde være helt greit på våre breddegrader i desember.

Hjemmelagde vinger - bra noen ikke har prøvd den på meg. Min lille sønn var vismann for noen juler siden, og hans antrekk fikk meg til å tenke på en gammel studentvise som heter "Den villfarende beduin".

Å hellemin, nå kommer jeg på da jeg sendte datteren i barnehagen i fullt nisseutstyr, komplett med påmalte røde kinn og fregner, og de ansatte sto med stive smil da jeg kom med henne. For hun skulle være............Hyrde på marken.

Iiiiik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hellemin, nå kommer jeg på da jeg sendte datteren i barnehagen i fullt nisseutstyr, komplett med påmalte røde kinn og fregner, og de ansatte sto med stive smil da jeg kom med henne. For hun skulle være............Hyrde på marken.

Iiiiik!

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen. Fant akkurat ut at jeg skal stille med kake også.

Ting går visst litt på halv tolv her... :(

...Du skal muligens selge en palle dopapir også, mens du er i siget??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik!

Utrolig bra :-))

Hun var sikkert den mest fargerike hyrden noen hadde sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...