Gå til innhold

La henne (eller meg) slippe unna eller ikke?

mariaflyfly

Anbefalte innlegg

Jeg glemte nissefestdagen på førskolen da datteren min var 6 år.

Heldigvis var hun tilfeldigvis kledd i rødaktig joggedress - og en erfaren, forståelsesfull ansatt fant en lue til henne i gjenglemt-haugen (som er stor på en skole med 700 elever).

Min eldste var _veldig_ nøye på sånt, så det med den røde dressen var utrolig flaks. Lillebroren ville ikke brydd seg nevneverdig.

Det er litt vanskeligere å tilfeldigvis være kledd som hyrde, vismann eller engel :-) Venninnen min fikk beskjed omtrent på sengekanten et år, om at datteren skulle være _kjøttmeis_ dagen etter...

''Venninnen min fikk beskjed omtrent på sengekanten et år, om at datteren skulle være _kjøttmeis_ dagen etter...''

Kjøttmeis ja. Joda, det er jo et enkelt kostyme å hoste opp på direkten!

:-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

27

• laban

6

• Axcia

5

• AAA

4

Mest aktive i denne tråden

*urk*

Men aldri så ille at det ikke er godt for noe ;-) God bedring til snuppa, også får vi håpe at du slipper unna!

Jeg har allerede vært nede for telling i to dager. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husker mange rare krav her også. Hvordan kler man en unge som skal være kjøttmeis? Dette ville jeg ikke greid.''

Svarte longs, gul genser, pappas svarte slips og en svart lue. Vips! Kjøttmeis! :o)

Nå var du kreativ, Lillemus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss & gru. Men jeg skjønner jo hva du mener...

Det løste i det minste hele floka, samt at jeg slapp å make a complete arse of myself i en obligatorisk korkonsert på skolen. Bjellekua er borte, de får dra lasset sjøl. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungen har fått ongangssyke.

Det er første gangen jeg har vært litt letta over en slik løsning. Samtidig slipper jeg nemlig unna et forhatt opplegg på skolen min i dag, med gyldig fraværsgrunn.

Det er nesten så jeg drister meg til å kalle det en vinn-vinn-situasjon. Og dette sier jeg etter å ha vaska gulv og vegger i gangen uttafor soverommet til Datra og dusja ungen midt på natta.

Gulv OG vegger høres ikke bra ut.

-men kjekt å slippe alt det andre der da :-)

god bedring til datra, dere får synge litt hjemme mellom oppkastrundene ;-) - i selvvalgt tøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun er bedre i dag, men husk å holde henne hjemme i 48 timer etter siste gangen hun har kastet opp ;o)

Det gjør jeg alltid, vettu. ;)

Hun skal til faren sin i morra, han ble plutselig veldig opptatt av denne regelen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulv OG vegger høres ikke bra ut.

-men kjekt å slippe alt det andre der da :-)

god bedring til datra, dere får synge litt hjemme mellom oppkastrundene ;-) - i selvvalgt tøy

Takk :) Satser på at storebroren klarer seg denne gangen. Han flytta tannbørsten sin demonstrativt vekk fra vasken på badet i dag tidlig og etterlyste munnbind ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg alltid, vettu. ;)

Hun skal til faren sin i morra, han ble plutselig veldig opptatt av denne regelen... :(

Den gjelder ikke når det gjelder å dra til fedre. Syke barn drar til fedrene sine så sant de ikke er sengeliggende eller har så lang vei at de spyr på bussen ;) Tror han at han skal slippe unna eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Husker mange rare krav her også. Hvordan kler man en unge som skal være kjøttmeis? Dette ville jeg ikke greid.''

Svarte longs, gul genser, pappas svarte slips og en svart lue. Vips! Kjøttmeis! :o)

*imponert jeg også*

Du _hadde_ faktisk greid å hoste opp et kjøttmeis-kostyme på sengekanten, du!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

La du merke til at det stod at alle kakebakende mødre skulle sitte på første rad i røde klær?

Og at alle kakefat burde være sorte ovale fat?

*hjelpsom prust*

Men uten nisselue! *peker streng finger*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den gjelder ikke når det gjelder å dra til fedre. Syke barn drar til fedrene sine så sant de ikke er sengeliggende eller har så lang vei at de spyr på bussen ;) Tror han at han skal slippe unna eller?

Ja, det ser sånn ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*imponert jeg også*

Du _hadde_ faktisk greid å hoste opp et kjøttmeis-kostyme på sengekanten, du!

:-)

Nåja... Det er ikke sikkert jeg hadde klart å komme på det der og da - for ikke å snakke om at gule gensere ikke er akkurat det klesskapet flyter over av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker kanskje omtrent som innenfor karate o.l. - de slippes ikke opp til gradering hvis det ikke er svært store sjanser for at de består.

Men jeg har egentlig ikke peiling på ballett.

Ok. Jeg syns det er litt rart at de skal graderes såpass tidlig jeg da. Hva med å la barn være barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...