Gå til innhold

Skryteinnlegg - 6-åringen min...

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Er ikke så ofte jeg skryter så fælt av henne - hun hadde kanskje fortjent at jeg gjorde det oftere ;)

Da vi var på foreldremøte i mai (før de begynte på skolen) sa rektor at målet var at mange skulle lese før jul. Da var vi mange som humret litt og tenkte "lykke til!" ;) Jeg har holdt igjen litt, og ikke svart på noe mer enn et minimum av det hun har spurt om når det gjelder sånt, fordi jeg hadde en veldig dårlig erfaring selv med å lese flytende lenge før jeg begynte på skolen... Jeg ble plassert i en krok med beskjed om å vente og være stille til de andre var ferdige...

Rett etter skolestart tenkte jeg "hvordan skal dette gå" da hun gjorde lekser ;) Hun har bursdag i november, og er altså blant de yngste, så jeg tenkte at det forhåpentligvis kom til å gå seg til...

På to måneder har hun lært seg å lese! Hun leser instruksjonene i f.eks. matteboka selv når hun skal gjøre lekser, utfører oppgaven uten å måtte spørre om noe (jeg kontrollsjekker over skulderen hennes, men hun har alltid tolket det riktig). Hun leser bok selv, og får med seg handlingen i boka. Og mamma'n er litt imponert.... Jeg kunne det selv da jeg var yngre enn henne, men da hadde jeg jo ikke oversikt over hvor lang tid det tok osv - her kom det mer eller mindre over natta etter litt startvansker!

Det jeg merker nå, er ulempen med overskriftene i Dagbladet og VG når vi er i butikken... De fører til mange spørsmål....

Hun er ei svime på mange måter, er på ingen måte en unge som har kontroll på alle tingene sine osv - men akkurat dette har hun mestret, og da fortjener hun vel litt skryt eller? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...