Gå til innhold

Hva skal du gjøre på nyttårsaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyttårshelgen skal tilbringes på et Quality Resort hotell med mann, barn, svigerbarn og barnebarn.

Det er tredje året vi gjør dette og har vært veldig vellykket tidligere. Fint for ungene med aktivitetsleder, barnedisco, Piccolo, badeland og Superland. Små og store koser seg og alle kan være gjester, det er deilig.

Åh, det hørtes kjempekoselig ut!

Håper jeg er sprek og rik nok til å gjøre noe sånt når jeg blir pensjonist og evt. har fått barnebarn.

Skrevet

Vi har faktisk ingen planer. Litt kjipt, fordi de vennene vi pleier å feire med, har funnet på noe annet...

Vi vurderer å invitere en vennefamilie hit - vet at de ikke har noen planer. Eneste minuset med det er at barna er mye mindre enn våre. Men det er i alle fall mye koseligere enn bare å være oss fem....

Skrevet

Sitte på badet med bikkjedyret og forbanne de naboene som svir av flere tusen kroner på fyrverkeri...

Du har min fulle støtte. Jeg tenker også på alle dyrene som blir skremt av smellene, og synes det er galskap med denne pengebruken.

Gjest luftslott
Skrevet

Jeg håper på å feire nyttårsaften med min kjære hjemme i ny leilighet, med god mat og en tur ut for å se på rakettene. Veldig rolig med andre ord:-)

Skrevet

Vi har faktisk ingen planer. Litt kjipt, fordi de vennene vi pleier å feire med, har funnet på noe annet...

Vi vurderer å invitere en vennefamilie hit - vet at de ikke har noen planer. Eneste minuset med det er at barna er mye mindre enn våre. Men det er i alle fall mye koseligere enn bare å være oss fem....

''Men det er i alle fall mye koseligere enn bare å være oss fem....''

Er ikke det koselig, da?

Skrevet

Da blir det bare hjemmekos med oss to, med god mat, champagne og kjærlighet.

Skrevet

''Men det er i alle fall mye koseligere enn bare å være oss fem....''

Er ikke det koselig, da?

Nei, jeg synes ikke det. Annethvert år er vi hos svigermor på nyttårsaften, og da er det bare oss (seks blir vi da), og annethvert år er vi her hjemme - men da har vi alltid vært sammen med 2-3 andre vennefamilier - enten på hyttetur eller hjemme hos noen . For meg så er nyttårsaften mange voksne og barn sammen, vi koser oss med god mat, leker sammen med ungene, og går ut klokka tolv, og fortsetter å prate - og ungene kan være oppe så lenge de vil.

Når det bare er oss, blir det omtrent som en vanlig lørdagskveld.... :-(

Er sikkert litt bortskjemt når det gjelder nyttårsaften, men for meg skal det altså være sammen med masse venner og seint langt utover natta...

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. Annethvert år er vi hos svigermor på nyttårsaften, og da er det bare oss (seks blir vi da), og annethvert år er vi her hjemme - men da har vi alltid vært sammen med 2-3 andre vennefamilier - enten på hyttetur eller hjemme hos noen . For meg så er nyttårsaften mange voksne og barn sammen, vi koser oss med god mat, leker sammen med ungene, og går ut klokka tolv, og fortsetter å prate - og ungene kan være oppe så lenge de vil.

Er sikkert litt bortskjemt når det gjelder nyttårsaften, men for meg skal det altså være sammen med masse venner og seint langt utover natta...

Ok. Vi har brukt å være hjemme, og ha besøk. Jeg har ikke invitert noen i år, lell om jeg vet at noen venter på invitasjon. Jeg gidder ikke å ha fastlåste planer nyttårsaften år etter år.

Skrevet

Sitte på badet med bikkjedyret og forbanne de naboene som svir av flere tusen kroner på fyrverkeri...

For ikke å snakke om glosene jeg har på lager til dem som MÅ starte 4. dag jul... :-(

Nå er ikke hunden min spesielt redd, men jeg er likevel ihuga motstander av rakettsmellene i flere dager til ende.

Skrevet

''Når det bare er oss, blir det omtrent som en vanlig lørdagskveld.... :-(''

Kan dere ikke lage festmiddag likevel? (Eller har dere kanskje for gode lørdagskvelder vanligvis :P )

Vi var alltid alene da ungene var mindre - og koste oss veldig - film, festmat, dessert, snop - og ut og se på raketter...

Men, jeg skjønner jo at det er litt rart og stusselig når dere har andre tradisjoner. Jeg hadde sannsynligvis syntes det var "stusselig" å _ikke_ være hjemme nyttårsaften;-)

Skrevet

''Når det bare er oss, blir det omtrent som en vanlig lørdagskveld.... :-(''

Kan dere ikke lage festmiddag likevel? (Eller har dere kanskje for gode lørdagskvelder vanligvis :P )

Vi var alltid alene da ungene var mindre - og koste oss veldig - film, festmat, dessert, snop - og ut og se på raketter...

Men, jeg skjønner jo at det er litt rart og stusselig når dere har andre tradisjoner. Jeg hadde sannsynligvis syntes det var "stusselig" å _ikke_ være hjemme nyttårsaften;-)

Joda - det blir sikkert greit nok. Regner med at vi inviterer de vi kjenner, og da blir det koselig, i alle fall for de to minste, som kan leke med de to andre barna, selv om det er noen års aldersforskjell. Han eldste på snart 13 har IKKE lyst, verken å være hjemme bare oss eller at vi skal inviterte den familien - han har mest lyst til å bli invitert til kameratens hytte. Han var der for to år siden, så han øyner vel et håp om en like strålende nyttårsaften i år - og gjør han det, så vil jo alle få det greit.

Skrevet

''Er sikkert litt bortskjemt når det gjelder nyttårsaften, men for meg skal det altså være sammen med masse venner og seint langt utover natta...''

Enig :)

Nå har det hendt at vi ikke har vært invitert bort, og har vært for sene med å invitere andre, og det bare har vært oss. Da har vi jo forsøkt å lage en festaften likevel, slik at det ikke blir som en vanlig lørdag. Men det blir jo mer fest når man er litt flere :-).

Skrevet

Er det ikke egentlig påsken vi diskuterer?

Jeg skal vel feire hjemme sammen med min kjæreste og foreldre. :)

Jeg har ikke gode minner fra tidligere nyttårsaftner siden jeg har måttet feire de alene. Det var tøft.

Skrevet

Det skal feires på et arrangement i London. Gleder meg!

Skrevet

Åh, det hørtes kjempekoselig ut!

Håper jeg er sprek og rik nok til å gjøre noe sånt når jeg blir pensjonist og evt. har fått barnebarn.

Jeg er hverken sprek eller rik :), men dette prøver vi å få til. Betyr så mye for oss og deilig med et par hotelldøgn, fri fra husmorens plikter.

Skrevet

Jeg er hverken sprek eller rik :), men dette prøver vi å få til. Betyr så mye for oss og deilig med et par hotelldøgn, fri fra husmorens plikter.

Det skjønner jeg godt. Jeg er sikker på at de dere tar med, også koser seg veldig.

Skrevet

Jeg har lyst til å dra på fest, men har ingen venner igjen i byen:(

De kommer alle utenbys fra, så det blir knapt med folk i den tiden.

Så jeg er ledig !

Skrevet

På dagen har jeg tenkt å lage en stor kjele med suppe som jeg kan ha i noen dager. Klokken 21.00 møter jeg på jobb og får da servert rester fra middagen. Jeg skal jobbe til kl. 08.00 nyttårsdag. Skal se på fyrverkeri og så tv og filmer hele natta med noe godt å spise. Dette passer meg bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...